Gå til innhold

Barnas venner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det er noen foreldre dere ikke liker, men hvor barna liker hverandre og vil være venner, motarbeider dere slike vennskap da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette gjorde min far mot meg. Det var skikkelig sårt og vondt, og ødela mye for meg :/

Håper du ikke gjør det!

Endret av Roo
Skrevet

Hei

Nei, la barna være med de som du vil, men det kan være hjem som jeg ikke ønsker at mitt barn skal overnatte i. Da er det ikke det at jeg ikke liker foreldrene, men mer at jeg ikke liker deler av adferden deres ift. at de skal ha mitt barn der over natten.

Gjest fireflies
Skrevet

Det ville vel kommet ann på alderen til barna og hva som var grunnen til at jeg ikke likte vennen/vennene.

• Liker 2
Skrevet

Håper folk husker på det at deres unger ikke er engler, heller.

• Liker 1
Skrevet

Jeg valgte mine venner selv både som barn og i voksen alder. Det samme har jeg unnet ungen min å gjøre. ;)

Gjest Survival
Skrevet

"Vis meg dine venner så skal jeg fortelle deg hvem du er".

Er enig i at foreldre må huske at sine egne barn ikke er engler. Og når barnet gjør noe uforventet, kanskje veldig dumt, så er ikke det ene og alene innflytelsen fra venner og samfunnet rundt som er årsaken. Ergo er det ikke bare venner man kan skylde på når man opplever uønsket atferd hos sitt eget barn. Samtidig må man huske på at man gjenspeiler seg selv i sine egne venner. Hvis man har valgt venner selv, har man også delvis valgt hvordan man selv vil være. Samtidig påvirkes man mer av venner enn foreldrene etter man har fylt 10-11 år. Med andre ord, det skal være en viss balansegang mener jeg. Og har man oppdratt barnet godt vil barnet ganske sannsynlig ta de riktige valgene ift venner uansett.

Skrevet

Overhode ikke.

Men enig i det 'meg' skriv:

Nei, la barna være med de som du vil, men det kan være hjem som jeg ikke ønsker at mitt barn skal overnatte i. Da er det ikke det at jeg ikke liker foreldrene, men mer at jeg ikke liker deler av adferden deres ift. at de skal ha mitt barn der over natten.

Skrevet

Jeg syns barn bør få velge sine venner selv. Om det er noen spesielle problemer med foreldrene, ville jeg evt. prøvd å snakke med barnet mitt dersom det var stort nok til å forstå. Men dette er jo veldig avhengig av hva det er, alder på barna osv. Foreldre har ingen rett til å bestemme hvem barna skal like. Dersom det er bare det at du ikke liker foreldrene så godt, så syns jeg ikke du skal la det gå utover barnet ditt.

Mine foreldre prøvde å velge venner for meg da jeg var liten, og det har ødelagt veldig mye. Jeg stoler ikke på min egen intuisjon når det gjelder folk. Det er svært viktig at barn får utvikle relasjoner på eget initiativ og uten innblanding, i alle fall når de begynner å komme i skolealder og oppover.

Skrevet

barna må få velge sine venner. men det er et hus jeg ikke ønsker at barna mine skal gå inn i og har sagt til barna at vis dere leker med dei er det best dere er her hos oss.barna aksepterer dette og alle barn blir behandlet likt i mitt hjem.

Skrevet

Det er snakk om at man ikke liker foreldrene til barna, ikke at man ikke liker barna deres?

Jeg tror ikke foreldrene mine likte foreldrene til alle mine venner eller motsatt, men det stoppet ikke vennskapene mine fordet.

Gjest morra mi
Skrevet

Samtidig... jeg ønsker ikke at mitt barn ser voldsfilmer eller spiller spill m. høy aldersgrense, samt småting som å spise mye smågodt til hverdags (ofte).

I hjem der de gjør det og ikke respekterer dette så er det vanskelig å la mitt barn være ofte.

Samt at de kjederøyker inne og jeg er ikke så overbegeisret for at mitt barn skal bli utsatt for passiv røyking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...