Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å, jeg synes det er så vanskelig å holde skikkelig orden på syklusen.

Før hadde jeg syklus slik at jeg alltid fikk mensen på samme dato, kanskje med 1 dags avvik pga 30/31 dager i mnd. Men alltid rundt omkring samme døgnet. Når har jeg plutselig fått lenger syklus, og får mensen noen dager etter "planlagt". Så da sitter jeg jo hver mnd da, og lurer på om det er en spire, men det er jo aldri det. Sånn som nå, to dager over IKM og jeg kjenner ingenting til mensen bortsett fra den sedvanelige hodepinen. Jeg kjenner at jeg ikke gidder å svi av en test, for tanta dukker helt sikkert opp på et eller annet tidspunkt.

Men, er det noen her som har noen lure råd til hvordan følge med på syklusen? (annet enn å kjøpe dyre duppedingser, eller apper på tlf)

Hvor mange dager er syklusen min om jeg alltid får den et par-tre dager senere enn den datoen jeg fikk den sist mnd?

Når sånn ca er EL? Er det fortsatt midt mellom mensen og ikm?

:takke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Apper til telefonen er gratis, jeg har FMC, som jeg synkroniserer mot fertilityfriend.com. Det finnes også en rekke andre gratistjenester på nett og på telefon.

Ellers noterer du det i kalenderen du bruker hver gang du har første dag i mens. Eller du lagrer et excelark eller kalender på PCen din og fører opp dato før første blødningsdag.

Eggløsing er 11-17 dager før første blødningsdag, i snitt 14 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...