Gå til innhold

Hårvekst under huden....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg barberer bort det meste av hårene nedentil, men jeg synes det virker som om hårene rundt frisyren etter en stund ikke vokser rett opp lenger - men vokser under huden. Så det blir ikke glatt og pent - men masse mørke stubber under huden liksom :-? . Hva er det som skjer- hvorfor kommer ikke hårene rett opp - og hva kan jeg gjøre med dette???

Jeg pleier å barbere med og mot hårene for å få med mest mulig - men det hjelper ikke synes jeg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter hva jeg har skjønt er det fy-fy å barbere *mot* hårene.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Når du barberer mot hårene, kutter du det faktisk så kort at du kutter det under huden. Dermed kan hår med dårlig retningssans få problemer med å finne den naturlige veien ut igjen. Disse hårene kan enten sees som svarte flekker eller som små blyantstreker rett under huden. Det beste for å forebygge dette er å enten bare barbere med hårene (men da blir det ikke like glatt) eller å være flink med peeling både før og etter barberingen. I tillegg hjelper det faktisk å bruke krem som hemmer hårveksten, da denne gjør at hårene som vokser ut igjen er tynnere.

Skrevet

Hvilke kremmer er det som hemmer hårveksten da? Jeg har intrykk av at det kommer mer hår jo mer jeg barberer jeg. :-?

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Du får kjøpt krem som hemmer hårveksten hos hudpleier.

Skrevet

Jeg vil nevne at kremer som skal hemme hårveksten er veldig omdiskutert. Har selv prøvd noen og synes ikke noen av dem virket. Har heller ikke sett noe "bevis" på at de skal virke.

Decleor hadde blandt annet en hårveksthemmende deodorant, men denne ble trukket tilbake fordi folk ikke var fornøyd.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg skal ikke si noe om hvorvidt slike kremer gjør at hårene vokser saktere, men etter min erfaring så blir de hvertfall litt tynnere, og dermed blir det mindre inngrodde hår etter voksingen.

Skrevet

Peeling skal hjelpe - men det er vel ikke særlig lurt å begynne å peele nedentil. *au-au*

Kanskje man skulle prøvd en brazilian?

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg vokser brazilian og peeler grundig et par ganger i uka før jeg vokser. Etter voksingen lar jeg huden få fred et par dager før jeg peeler igjen ca en gang i uka. Hos meg hjelper hvertfall dette til å minske antall inngrodde hår.

Skrevet

Jeg tror ikke det er særlig behagelig å skrubbe der nede nei :o - men mulig det hjelper. Eller plukke frem et og ett hår med nål......

Voksing blir for vondt- men hadde jo vert mye lettere i lengden da :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...