Azure Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Har kjøpt mary kay tidligere av en selger i norge. Det var jo svindyrt og etter dette handlet jeg en del på ebay. Det var ei som spurte om jeg ville kjøpe av henne, jeg sa at det kostet en tredjedel på ebay. Hun mente at dette kunne aldri være ekte. Det er ofte er mye falsk sminke rundt om, men har aldri hørt det om mary kay. Søkte litt på nettet og kunne ikke finne ut at det var noe problem. Har dere hørt noe om dette? DEt er ikke så lenge siden de kom med nytt design på produktene så jeg er ikke så redd for at det skal være gammelt heller. Ellers, noen som bruker mary kay? Erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Hvorfor i all verden bruker du Mary Kay? Uansett hvor du kjøper det er det jo bare dritt!
Azure Skrevet 24. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2011 Er det det ja? Er ei stund siden jeg har brukt kremer. Bruker egentlig bare øyenbrynsblyanten nå og noen øyenskygger nå. Hvorfor mener du det Er dritt? tar gjerne i mot info;)
hufsa! Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Heia,jeg har brukt myye kremer fra Mary og syntes de er kjempegode.Men en ting skal sies,Når jeg sier til min frisør at jeg handler frisørprodukter på nettet,sier de:Nei,gud det er falskt!Når jeg sier til hudpleien at jeg kjøper de produ de har på nett,som sminke og kremer,sier de:Nei,gud det er falskt.Samme regla ang.Mary Kay.Så de snakker bare piss for de vil selge deg produktene.Ang Mary au har jeg sagt det til de.Men så kommer det gøye:Frisører bes sminke og kremer på nett,hudpleieren bes frisørprodukterr på nett osv.Trenger vel ikke si mere..haha.Så bes Mary på nett du,det gjør jeg :-))
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Det er noe annet med Mary Kay. Selv om du kjøper fra en selger fra organisasjonen er det fortsatt dårlige produkter.
hufsa! Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 Det er noe annet med Mary Kay. Selv om du kjøper fra en selger fra organisasjonen er det fortsatt dårlige produkter. Ja,smaken er som baken.Jeg liker de uansett.Men hva er dårlig med de?
Thorn Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 Det er noe annet med Mary Kay. Selv om du kjøper fra en selger fra organisasjonen er det fortsatt dårlige produkter. Mary Kay er vel ikke mye dårligere enn andre produkter. Hadde vært greit om du faktisk grunnla hvorfor du kaller det dårlige produkter, ellers er det vanskelig å ta deg særlig seriøst. Falske Mary Kay-produkter er nok ikke et stort problem, vil tro at mange som selger på Ebay o.l. er tidligere Mary Kay-selgere som har gitt seg og vil bli kvitt overskuddslager. Tror produkter med dårlig dato eller som har blitt oppbevart feil er et større problem.
Basi Skrevet 25. november 2011 #8 Skrevet 25. november 2011 For det første: Mary Kay er dårlige produkter med hauger av mineralolje i og andre lumske ingrendienser som vil gi deg urenheter over lengre tid. Men om man vil bruke disse produktene får man vel gjøre det, men kan garantere deg at du like gjerne kan gå på H&M og kjøpe Nivea kremer og renseprodukter og få like god effekt. Kjenner en med skikkelig problemhud som bruker Mary Kay og huden hennes blir verre for hver dag som går uten at hun skjønner at Mary Kay nok er en av faktorene for at blir verre Uansett: Helt generelt vil jeg ikke si at falske produkter er et stort problem om du handler smart på nett. Seriøse nettbutikker er trygge (Feelunique, cheapsmells, cherryculture, beautybridge, beautybay osv). Om du skal få et produkt som er rar i konsistensen eller lignende kan det hende at produktet er gammelt, oppbevart feil og dermed ødelagt eller uekte. Så det kan skje, men jeg har aldri opplevd å få dårlige eller uekte produkter Ang Ebay: Tror det er mer falske varer på ebay enn ved kjøp gjennom store nettbutikker. Men så lenge du kjøper varene av en selger med top rating skulle du være ganske trygg. Og om varen du får ikke skulle være god, ta kontakt med selger og be om ny vare eller pengene igjen. Evt kontakt ebay/paypal for å få stoppet pengeoverføringen. Tror ikke det er større sjanse for å få falske Mary Kay-varer enn falske varer fra andre merker 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #9 Skrevet 25. november 2011 Les dette: http://pyramidenstopp.wordpress.com/2011/06/17/vad-innehaller-din-mary-kay-produkt/
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #10 Skrevet 25. november 2011 Les dette: http://pyramidenstopp.wordpress.com/2011/06/17/vad-innehaller-din-mary-kay-produkt/ Hva så? Det står da ikke noe der om at det er dårlig.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #11 Skrevet 25. november 2011 http://www.hildechristina.com/mary-kay-min-generelle-mening Jeg har også fått være med en venninne på salgsmøte og det interne møtet MK hadde etterpå. Jeg kan ikke si annet enn at jeg var sjokkert. Venninnen min som akkurat hadde begynt som konsulent er en av de jentene jeg kjenner som har minst greie på hudpleie og det er forsåvidt greit når du er ny på et felt. Seniorkonsulenten derimot, sto å lirte av seg den ene løgnen etter den andre, både når det gjaldt hudpleie generelt og innholdet og virkningen av produktene spesielt. De skulle prøve foundation på meg og den føltes akkurat som en foundation jeg hadde fra HM da jeg var 15 og som kostet 40 kr. Når det gjelder det internemøtet, så var det enda mer sjokkerende. Jeg ble sittende fordi det var interessant fra et mer psykologisk/sosiologisk utgangspunkt (ikke mitt fagfelt, men i mitt fagfelt er det interessant å se hvordan folk handler og hvorfor de gjør som de gjør). Jeg har vokst opp i en kristen familie, vanlig "statskirkelig" som sådann, men jeg har vært i kontakt med diverse frikirkelige gjennom skole etc. og jeg har aldri opplevd noe så til de grader som minner om en sekt . Rett og slett skremmende.
Basi Skrevet 25. november 2011 #12 Skrevet 25. november 2011 Hva så? Det står da ikke noe der om at det er dårlig. Jeg er ikke hudpleier ei eller hudlege. Men av og til trenger man kun litt sunn fornuft og basiskunnskaper. Jeg vet ikke hvor gammel du er eller hvor erfaren du er innen hudpleieprodukter. Jeg visste heller ikke så mye når jeg var yngre. En ting er sikkert: Mary Kay-produktene er stappfulle av billige drittstoffer (unnskyld ordbruken). Silikonprodukter og såkalt mineralolje gir null fukt. De legger seg kun som et lag på huden. Dermed kan folk oppleve at huden er fuktet. Noe som er helt feil. Det er en forskjell på hva slags følelse et produkt gir og hva produktet faktisk gjør. Det disse stoffene faktisk gjør er å tilstoppe porene dine. Slik at du får urenheter. I tillegg virker det som flere av produktene (deriblant rensene deres) inneholder alkohol. Hva gjør alkohol? Jo - tørker ut huden. Slik at huden begynner å produsere mer talg. Og dermed flere urenheter. Hva er løsningen? Jo i følge Mary Kay: påføre en av våre fuktighetskremer som inneholder de ovennevnte mineraloljer og annet dritt som også gir urenheter. Ikke bra. I tillegg er produktene dyre. Gå som sagt heller og kjøp en Niveakrem eller Garnierkrem så skal du se at du sparer lommeboken din for masse penger men får samme driten (igjen unnskyld ordbruken). Og ikke minst: Dette konsulentsystemet deres er jo helt idiotisk. De får en hel haug med uerfarne folk til å selge produktene til bekjente til svindyre priser. De har jo ikke peiling på helt grunnleggende hudpleie om de synes det er greit å promotere noe sånt som dette. Mary Kay er et businesskomplott laget for å tjene penger på folks usikkerhet - "hvis konsulenten som er kurset påstår at dette er bra hudpleie for meg måååå det jo bare være sant da". Eh - nei. Du ser kanskje ikke den dårlige effekten produktene har fordi du mest sannsynlig ikke har brukt andre produkter. Når jeg endelig ble klar over hva gode og dårlige ingrendienser var og jeg gikk over til helt andre merker (som ofte koster vesentlig mindre enn Mary Kay) så jeg at huden min klarnet opp. Porene mine er mye mindre (de var gigastore før med masse sorte prikker og jeg fikk ofte små urenheter og huden min så generelt helt gusten ut osv osv osv) og det skyldtes helt og holdent bytte av hudpleie fra dårlige merker. Nei jenter - hold dere unna! Tråden har sporet litt av i forhold til emnet, men det får så være...
Gjest Borghild Skrevet 3. desember 2011 #13 Skrevet 3. desember 2011 Mary Kay er bare noe dritt, ja. Aldri prøvd da, men når jeg ser lista over ingredienser frister det ikke heller. Dessuten vil jeg ikke støtte pyramidespill og sekter fulle av gærninger!
Puselusk Skrevet 3. desember 2011 #14 Skrevet 3. desember 2011 jeg har opplevd noe som fungerer greit men i det store og det hele er jeg ikke noen stor fan av mary kay. Jeg har forelska meg i l'oreal sine mineralpudder greier, sånn som er børster på ^^, nammenam. Men ja det selges nok uekte varer på ebay og derfor man må lære seg å researche og finne gode selgere. Sjekke at fraktpriser er riktig osv. Jeg ser alltid på feedback og beskrivelsene av produktet før jeg kjøper noe.
Gjest Daenerys Skrevet 3. desember 2011 #15 Skrevet 3. desember 2011 Liker heller ikke Mary Kay. Min sensitive hud fikk hissig utbrudd etter å ha prøvd rensen, serumet, og foundation derfra. Huden min har aldri sett så ille ut som dagen etter. Nå har jeg sensitiv hud, men den er ganske fin fordi jeg bruker produkter som passer meg. Jeg holder meg langt unna Men ja, alle sier at ting på nettet er falskt for å unngå at man sparer penger der. Generelt går det veldig bra, bare pass på å finne forhandlere med godt rykte (poeng osv)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå