AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 Gjør leksene dine selv! Dette hadde du lett funnet ut hvis du hadde lest boken din eller tatt et googlesøk... 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Oh... okay. Vet du/dere om noen andre verk fra den tiden jeg kan sammenligne med Et Dukkehjem? Skriver stil skjønner du.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Gjør leksene dine selv! Dette hadde du lett funnet ut hvis du hadde lest boken din eller tatt et googlesøk... Ærlig talt jeg er et voksent menneske, ikke en drittunge med hjemmelekser! Men jeg må skrive en stil. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 Men jeg må skrive en stil. I rest my case! 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #8 Skrevet 24. november 2011 I rest my case! Dumming! Hvis du ikke kan skrive noe relevant hvorfor er du her inne da? Det er ikke juks, å veksle ideer om ting. Dette er min måte å lære fra andre, slik at jeg vet hva jeg bør fokusere på. Jeg har ikke pensumbok. Vi må finne kilder SELV! 1
Moscato Skrevet 24. november 2011 #9 Skrevet 24. november 2011 Ærlig talt jeg er et voksent menneske, ikke en drittunge med hjemmelekser! Men jeg må skrive en stil. De fleste voksne mennesker har evnen til å skille mellom (og forstå betydningen av) hvem/hva/hvor/hvilken. Det kan jo tydeligvis ikke du? Så hvorfor mener du at noen her skal gå ut fra at du er et voksent menneske, og ikke en drittunge med hjemmelekser? Dessuten hadde du vel neppe hatt behov for å skrive en stil dersom ingen hadde gitt deg i oppgave (også kjent som lekser) å gjøre det. Hvilke verk du kan/bør sammenligne Et dukkehjem med avhenger veldig av hva du har lyst til å vise eller oppnå med sammenligningen din. 3
Gjest Cosette Skrevet 24. november 2011 #10 Skrevet 24. november 2011 Oh... okay. Vet du/dere om noen andre verk fra den tiden jeg kan sammenligne med Et Dukkehjem? Skriver stil skjønner du. Det spørs jo helt hva ved verkene det er du skal sammenligne. Du bør jo velge deg en problemstilling, noe du vil undersøke. Andre forfattere fra nevnte litteraturhistoriske periode er Bjørnson, Kielland og Lie. Sammen med Ibsen kalles disse gjerne for "de fire store". Mer hjelp får du ikke av meg, du lærer ikke det du er ment å lære uten å legge ned en viss mengde arbeid i det. De spørsmålene du stiller her hadde vært besvart ved noen enkle søk på google, så jeg er ikke videre imponert over innsatsen din. 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #11 Skrevet 24. november 2011 Dessuten hadde du vel neppe hatt behov for å skrive en stil dersom ingen hadde gitt deg i oppgave (også kjent som lekser) å gjøre det. Det er ikke "lekser" det er en universitets oppgave som teller 25% av hele års karakteren min. Jeg gjør så mye research jeg kan fra flere kilder. Utrolig teit at folk må kommentere, men ikke kan svare på et simpelt spørsmål. Enten kan du hjelpe eller ikke. Jeg gjør arbeidet mitt nå. Jeg trenger ikke dere til å fortelle meg at jeg bør arbeide.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #12 Skrevet 24. november 2011 Det spørs jo helt hva ved verkene det er du skal sammenligne. Du bør jo velge deg en problemstilling, noe du vil undersøke. Andre forfattere fra nevnte litteraturhistoriske periode er Bjørnson, Kielland og Lie. Sammen med Ibsen kalles disse gjerne for "de fire store". Mer hjelp får du ikke av meg, du lærer ikke det du er ment å lære uten å legge ned en viss mengde arbeid i det. De spørsmålene du stiller her hadde vært besvart ved noen enkle søk på google, så jeg er ikke videre imponert over innsatsen din. Men nå fordi du har vært så snill og hjelpe meg litt på vei, kan jeg lese om Realismen, og disse andre forfatterne.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #13 Skrevet 24. november 2011 . Vi må finne kilder SELV! Hvis du tror at KG er en kilde, så må jeg si at jeg er alvorlig bekymret. Det er ikke "lekser" det er en universitets oppgave som teller 25% av hele års karakteren min. Jeg gjør så mye research jeg kan fra flere kilder. Det tviler jeg på. På universiteter har man da pensumbøker/hovedlitteratur/tilleggslitteratur osv. Dette er dessuten noe som er pensum i norsk på ungdomsskolen.
Moscato Skrevet 24. november 2011 #14 Skrevet 24. november 2011 Det er ikke "lekser" det er en universitets oppgave som teller 25% av hele års karakteren min. Jeg gjør så mye research jeg kan fra flere kilder. Utrolig teit at folk må kommentere, men ikke kan svare på et simpelt spørsmål. Enten kan du hjelpe eller ikke. Jeg gjør arbeidet mitt nå. Jeg trenger ikke dere til å fortelle meg at jeg bør arbeide. Også kjent som lekser. Og kom ikke her og si at jeg ikke prøvde å hjelpe deg på vei. I likhet med Cosette prøvde jeg å hjelpe deg med å få klarhet i hva du egentlig vil hen med sammenligningen din.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #15 Skrevet 24. november 2011 Hvis du tror at KG er en kilde, så må jeg si at jeg er alvorlig bekymret. Nei, jeg tror ikke KG er en kilde. Men det er mange her inne som har god kunnskap om Ibsen, og jeg har null knunskap om Ibsen. Så jeg tenke at hvis jeg begynte å spørre her, ville det være i alle fall en snill person som ville svare. Jeg hadde rett. Jeg regnet ikke med alle de teite poengløse kommentarene, men jeg hadde rett i at noen her inne er snille mennesker. Det tviler jeg på. På universiteter har man da pensumbøker/hovedlitteratur/tilleggslitteratur osv. Dette er dessuten noe som er pensum i norsk på ungdomsskolen. Jeg går ikke på universitet i Norge. Her har vi ikke pensumbøker, men en pensumliste. Det er opp til studenten å lese det litterære verket, og der etter finne mange gode akademiske kilder man kan bruke. Altså, det ser ut til at du ikke kan så mye som du tror.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #16 Skrevet 24. november 2011 Og kom ikke her og si at jeg ikke prøvde å hjelpe deg på vei. I likhet med Cosette prøvde jeg å hjelpe deg med å få klarhet i hva du egentlig vil hen med sammenligningen din. Okay greit. Jeg beklager det. Det var dumt, men jeg syns ikke første delen av innlegget ditt var særlig høflig og ble da litt irritert. Sorry. Det jeg vil med sammenligningen er å fokusere på karakterenes rolle i samfunnet. Mest Nora, men også Torvald, da jeg føler at han også lever en løyn, men prøver å holde seg til samfunnsnormene.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #17 Skrevet 24. november 2011 Jeg går ikke på universitet i Norge. Her har vi ikke pensumbøker, men en pensumliste. Det er opp til studenten å lese det litterære verket, og der etter finne mange gode akademiske kilder man kan bruke. Altså, det ser ut til at du ikke kan så mye som du tror. Det hjelper ikke mye på det faktum at dette er pensum på ungdomsskolen så vel som VGS, ikke bare er det pensum, men det er noe som er helt grunnleggende i norsk litteraturhistorie. 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #18 Skrevet 24. november 2011 Det hjelper ikke mye på det faktum at dette er pensum på ungdomsskolen så vel som VGS, ikke bare er det pensum, men det er noe som er helt grunnleggende i norsk litteraturhistorie. Vi så Villanden på film på skolen, hvis du mener. Og ja vi hadde litt om de forskjellige periodene, men det husker ikke jeg nå. Det er en stund siden.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #19 Skrevet 24. november 2011 Forresten... Hva har dette med startinnlegget å gjøre i det hele tatt? Kommenterer du bare for å bevise at jeg ikke er en flink student? Får du god selvfølelse av det? Det er nemlig litt patetisk.
Gjest Applecore Skrevet 24. november 2011 #20 Skrevet 24. november 2011 http://www.skoleforum.com/stiler/saeremne/det.aspx?id=1737 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå