Gå til innhold

Medlem i Coop?

vilde

Anbefalte innlegg

Sett på reklamen på tv, og siden jeg stort sett alltid handler på Coop prix, så lurer jeg litt på om det er verdt å bli medlem? Noen medlemmer her? Hvor stort kjøpsutbytte får dere?

Leste at det var 1-3 %, men aner ikke hvor mye jeg handler for!:) Tror også jeg leste at det koster 300 kr i året å være medlem? Gjelder det for 2003 og 2004, slik at hvis jeg vil bli medlem bør jeg vente til etter nyttår!

Håper noen kan svare meg, fant ikke så mye nyttig informasjon på nettsidene:)

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

de 300 er et engangsbeløp du setter inn når du blir medlem, det gjorde i alle fall jeg for tre år siden.

Handler man mye i butikker tilknyttet coop er det i alle fall ingenting å tape på å være medlem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster ingenting å være medlem. Du må betale et medlemsinnskudd, men de pengene får du tilbake hvis du ikke vil være medlem lengre (er ihvertfall slik her). Innskuddet varierer fra sted til sted, her er det 100 kroner.

Prosenten varierer også avhengig av økonomien til det lokale samvirke, her får vi 3% for handel i eget lag og 1% utenbys.

Det er ikke i samvirke-butikker jeg handler mest, men det blir da likevel noen hundrelapper i året i kjøpeutbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å var jeg inne og kikket på min info på nett for første gang (har ikke tenkt på det før, gitt..). Der står det "sum hittil i år" for utbyttet. Er dette altså kun for i år? Hva da med de foregående år? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har "alltid" hatt slikt kort, og drar det fram hver gang vi handler i en Coop butikk eller fyller bensin på Esso eller YX.

Man betaler en engangssum på 300 kr som man får igjen når man melder seg ut... Man får mellom får bonus på alt man handler, og hver måned er det "medlemskupp" der medlemmer betaler 20-30% mindre en andre, kanskje mer også å blandt. I tillegg er det faste medlemsfordeler som billig strøm, telefon, overnatting og andre ting..

På de årene vi har hatt dette kortet har det samlet seg opp endel kroner på kontoen der ja.. Mannen tok ut Playstation for noen år siden, og nå er det nesten to tusen der igjen. Lurer på hva vi skal bruke dem til...

Her finner dere informasjon om det å være medlem i Coop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får 3% i "min" butikk tror jeg, og siden det er Obs, og det er den butikken jeg handler oftest blir det litt penger. Har vært medlem selv i to år, og har da fått igjen ca 1000 kr begge årene tror jeg.

Det er mange plasser man kan bruke kortet, også på klesbutikker(Popin og KappAhl)

I trøndelag tror jeg dette er veldig utbredd, men har hørt at det ikke er det i Oslo-området, vet ikke om dette stemmer?

Jeg ser ingen grunn til å ikke være medlem! Renta er vel litt høyere på medlemskontoen enn gjennomsnittrenta på tilsvarende kontoer tror jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J eg har akkurat meldt meg inn, jeg, og betalte tre hundre i engangsgebyr. dette skulle jeg få igjen hvis jeg ville melde meg ut....

Så få vi jo se da, om jeg blir litt rikere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Hva gjør man for å få vite og overført pengene fra året før? :roll:

For sjekker jeg medlemssiden står det bare sum hittil i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusjen

Jeg har ikke slikt kort, men kanskje det er lurt å skaffe seg ett.. Jeg har Trumf kort, handler mest på spar. Blir noen kroner i året av det også.. :wink: Jeg kan jo ha begge,, handler av og til på obsen også..

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er penger man ønsker å spare må det jo være bedre å handle på en billigere butikk som Rema istedet for å bli Trumf-medlem. 1000 kroner året igjen er ikke mye, jeg tipper at prisforskjellen mellom Rema og Prix er mye mye høyere. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Vi meldte oss inn i Coop fordi vi har en Prix-butikk i underetasjen i blokka vi bor i. Det blir mest småhandling der, ellers blir det noen turer på Rema og så fyller jeg på med de små ekstratingene på Spar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Jeg husker ikke helt hvor jeg leste det, men det var noe om at hvis man regner prisstigning og inflasjon på den tidsperioden du har pengene i COOP-"kontoen", så blir summen du har spart opp omtrent som null. Altså alt er bare juks og tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Esther

Jeg har COOP-medlemsskap og synes det er kjempegreit. Har noen tusen kroner stående - det er liksom penger jeg ikke regner med. Jeg gjør hovedhandelen min på OBS - det er der jeg er medlem så jeg tror jeg får 2 eller 3 prosent utbytte der - litt mindre om jeg går til Mega. Synes OBS er en glimrende butikk, mye billig.

Kjøper også sportsutstyr og småelektrisk på OBS. Det siste store jeg kjøpte der var sykkel - en DBS-sykkel som var 600 kroner billigere på OBS enn hos sykkelforhandleren ... :P

Jeg er ihvertfall kjempefornøyd med mitt medlemsskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg husker ikke helt hvor jeg leste det' date=' men det var noe om at hvis man regner prisstigning og inflasjon på den tidsperioden du har pengene i COOP-"kontoen", så blir summen du har spart opp omtrent som null. Altså alt er bare juks og tull.[/quote']

Enn å si noe slik? Du handler for 1000, og får 30 kroner på kontoen. Etter ett år er de pengene litt mindre verdt, stemmer det, men ikke mer enn 1-2-3% mindre, og den prosentsatsen må selvsagt beregnes ut fra 30 kroner, ikke 1000!

Tenk forøvrig på hvitevarer. Vi handlet alt nytt for ca 33000 (induksjon + miele+++). Først fikk vi prutet mye pga at vi kjøpte så mye, og tilslutt fikk vi 1000 kroner inn på kontoen grunnet medlemsrabatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Tar du kontakt med medlemskontoret får du oversikt over hvor mye penger du har spart opp regner jeg med. Står sikkert en mailadresse på hjemmesiden også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Men er det ingen som vet hvordan man får overført pengene fra året før?

Hos meg kommer i alle fall disse pengene automatisk på min coopkonto, og jeg kan ta de ut hos coop om jeg vil. Opplysninger om hvor mye som står på konto får du hos "ditt" lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...