Gjest NotSo Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Lurte på om det er noen som vet om noen nettsider, med oversikt over hva de forskjellige personene står for og viktige utrykk i exphil? Jeg klarer ikke helt å få oversikt :S
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Har du ikke en pensumbok som forteller deg det? 6
flue Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 Lurte på om det er noen som vet om noen nettsider, med oversikt over hva de forskjellige personene står for og viktige utrykk i exphil? Jeg klarer ikke helt å få oversikt :S Det samme lurer jeg på... Håpløst fag!! Uoversiktlig og omfattende...
Gjest NotSo Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Har du ikke en pensumbok som forteller deg det? Det er ingen liste der, å ja jeg kunne sikkert ha fulgt med litt bedre. Men dette er et fag jeg ikke har noe interesse for og blir tvunget til å ta.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Det finnes gode bøker som tar for seg de viktigste sidene ved exphil. Kanskje de har den på biblioteket dersom du ikke vil kjøpe den. Ellers kan det å se hvordan kapitlene i boka er, der finner du fort hva som blir fokusert mest på. Sammendrag om det finnes i pensumboka er også lurt å fokusere på.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 Det er ingen liste der, å ja jeg kunne sikkert ha fulgt med litt bedre. Men dette er et fag jeg ikke har noe interesse for og blir tvunget til å ta. Velkommen til universitetet! 4
Gjest NotSo Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 Velkommen til universitetet! Resten av studiet mitt virker interessant da, iallefall innen noe jeg interesserer meg for Men liste, anyone? ><
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #8 Skrevet 24. november 2011 Poenget er vel at du kommer til å skjønne senere hvorfor du har ex-phil/ex.fac nå... Bakgrunnen går helt tilbake til universitetenes begynnelse i Italia i middelalderen. Da jeg tok dette høsten 98 husker jeg at jeg kjøpte en pocketbok på under 200 sider som oppsummerte de viktigste filosofene. Jeg har også sett på Academica på Blindern at de hadde en lydbok, det hadde jeg gått for ihvertfall. 1
Fandenivoldsk Skrevet 24. november 2011 #9 Skrevet 24. november 2011 (endret) Er det lagt ut notater fra forelesningene? Jeg jobbet meg gjennom dem, og fikk pull score på multiple choice lett som en plett. Endret 24. november 2011 av Fnisu
Gjest NotSo Skrevet 24. november 2011 #10 Skrevet 24. november 2011 Er det lagt ut notater fra forelesningene? Jeg jobbet meg gjennom dem, og fikk pull score på multiple choice lett som en plett. Det ligger notater fra tre forelesninger ute :/
Gjest Solsmil Skrevet 24. november 2011 #11 Skrevet 24. november 2011 Hva med de oppsummeringshefetene som selges? Jeg vet foreleserne ikke råder folk til å bruke de, fordi de ikke kan kvalitetsbekrefte dem, men jeg vil tro det kan brukes til å få en oversikt. Og når vi er inne på tema - er det noen som vet hvilke type spørsmål man får på exphil multiple choise-prøver? Har en 6.desember, og vil gjerne vite hvilke type spørsmål det er, vanskelighetsgrad og hvor dypt de går i tema liksom (eller om det er mer generelle ting liksom).
Gjest NotSo Skrevet 24. november 2011 #12 Skrevet 24. november 2011 Ja, jeg snakket med en kamerat av meg. Heftet hans hadde en liste med uttrykk bakerst, så får kopiere de Ettersom jeg har skjønt går de ikke så dypt inn i temaer, men det er viktig å kunne uttrykk og hva de forskjellige personene mente. Har multiple choice prøven 6.des jeg også ^^
Linenor Skrevet 24. november 2011 #13 Skrevet 24. november 2011 Du kan få alt mellom himmel og jord når det gjelder multiple choice-delen i exphil. Som NotSo skriver, er det viktig å klare å skille de forskjellige filosofene/personene og vite hva de står for. Sitater fra de forskjellige personene er også viktig å huske på. Men så lenge du vet hva de forskjellige står for, vil jeg tro at du klarer å forstå hvem som har sagt hva. Jeg hadde selv multiple choice våren 2011. Fy så kjedelig, men obligatorisk er det, så det er bare å lese seg opp
Xaphan Skrevet 24. november 2011 #14 Skrevet 24. november 2011 Hva med de oppsummeringshefetene som selges? Jeg vet foreleserne ikke råder folk til å bruke de, fordi de ikke kan kvalitetsbekrefte dem, men jeg vil tro det kan brukes til å få en oversikt. Og når vi er inne på tema - er det noen som vet hvilke type spørsmål man får på exphil multiple choise-prøver? Har en 6.desember, og vil gjerne vite hvilke type spørsmål det er, vanskelighetsgrad og hvor dypt de går i tema liksom (eller om det er mer generelle ting liksom). Oppsummeringshefte funket bra for meg da jeg leste til flervalgsprøven da jeg tok exphil. Jeg hadde jo lest de fleste av tekstene underveis i semesteret, men i selve lesefasen brukte jeg kun repetisjonsheftet og jeg besto Det er dog mange hefter å velge i så vidt jeg kan huske, så kan hende jeg var heldig med mitt. Angående spørsmålene var det mye forskjellig. Husker ikke ordrett spørsmålene, men de fleste var relativt enkle. Men pass på å lese dem godt, jeg mener å huske at noen av dem var litt kronglete formulert så jeg nesten ble "lurt" og svarte feil. Du kan jo prøve denne testen og se hvordan det går. Det er typiske flervalgsspørsmål. Jeg fikk 11 av 15 riktige, jeg som trodde det meste hadde gått i glemmeboka
Gjest NotSo Skrevet 24. november 2011 #15 Skrevet 24. november 2011 Alright 8 av 15, uten å ha lest noe til prøven ><
Zoë Castillo Skrevet 25. november 2011 #16 Skrevet 25. november 2011 What? Har exphil blitt MC-eksamen?! Da ser jeg VIRKELIG ikke poenget med emnet lenger! Trodde litt av poenget var å trene på å resonnere og skrive oppgaver ja, og å se ting i sammenheng. MC er jo bare tippekupong og 100% snevre, konkrete spørsmål. 2
lacim Skrevet 25. november 2011 #17 Skrevet 25. november 2011 Har du virkelig behov for en snarvei til Exphil? Det er et fag de aller fleste relativt oppegående mennesker burde bestå uten større utfordringer enn å lese igjennom de viktigste delene av pensum én eller to ganger. 1
Gjest NotSo Skrevet 25. november 2011 #18 Skrevet 25. november 2011 What? Har exphil blitt MC-eksamen?! Da ser jeg VIRKELIG ikke poenget med emnet lenger! Trodde litt av poenget var å trene på å resonnere og skrive oppgaver ja, og å se ting i sammenheng. MC er jo bare tippekupong og 100% snevre, konkrete spørsmål. Jeg må bestå den prøven for å få semesteroppgaven min rettet. 1
Gjest NotSo Skrevet 25. november 2011 #19 Skrevet 25. november 2011 Har du virkelig behov for en snarvei til Exphil? Det er et fag de aller fleste relativt oppegående mennesker burde bestå uten større utfordringer enn å lese igjennom de viktigste delene av pensum én eller to ganger. Eneste jeg spørr om er en oversikt. Jeg har notater fra seminartimene, men de er fryktelig rotete.
Gjest Doh Skrevet 25. november 2011 #20 Skrevet 25. november 2011 kan dette være noe: http://www.ex-phil.no/ Husker at jeg ikke skjønte bæret av ex. phil, men når jeg satt og leste til MC-prøven skjønte jeg plutselig alt og syntes det var kjempemoro Prøven jeg hadde var ikke sånn kjempevanskelig, men noen strøk jo. Men da får man ett forsøk til etter jul(UiO).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå