Gå til innhold

Er jeg bifil?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I det siste halvåret har jeg fundert på om jeg er bifil. Jeg er en 17 år gammel jente. Jeg har hatt kjærester, som er gutter. Men jeg liker mye bedre å se på jenter, og synes jenter kan være deilige, pene og tiltrekkende. Jeg har tenkt at dette har vært helt normalt, alle jenter kan jo synes at en annen jente er tiltrekkende? Eller?

Men her om dagen ble jeg helt betatt av en jente som stod i kassen. Jeg har sett henne før, men herlighet så sjarmerende hun var! Jeg har klint med jenter før, men da bare venniner så jeg aner virkelig ikke hva jeg er.. Vil finne ut av det, men aner ikke hvordan.

Noen forlag fra noen som har vært i en lignende situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror bare du må finne det ut med tiden rett å slett :) Tror ikke det finnes en mirakelløsning for å finne det ut akkuratt nå! Ta tiden til hjelp, og etter hvert vil jeg tro du finner ut på en naturlig måte :)

• Liker 2
Skrevet

Er det en seksuell- eller følelsesmessig tiltrekning?

-Domino

Gjest Madelene1
Skrevet

Jeg tror ikke Kvinneguiden eller andre forum kan hjelpe deg med dette.

Jeg tror det er noe du rett og slett må finne ut av på egen hånd. :)

Skrevet

Jeg er ganske lik som deg :) jeg er mest hetro, men bifil til tider hehe x) rare greier.

Skrevet

Jeg trodde det var bare seksuell tiltrekning, men da jeg ble betatt av hun jeg snakket litt med så kjente jeg at det kunne absolutt blitt følelsesmessig også! Men som dere andre sier, dette er noe jeg må finne ut av med tiden :)

Gjest henriett3
Skrevet

Er enig i de over med at du må finne ut av det selv, men ønsker deg lykke til iallefall! Er ingenting galt i å være bifil :):klemmer:

Skrevet

Du må bare la tiden gå og se hvordan følelsene dine utvikler seg :)

Skrevet

Jeg er også 17 og har det akkurat som deg :) Det er én jente jeg har følelser for, men disse er kun følelsesmessige. Tror kanskje jeg er heteroseksuell men bifil? Om det går an? :P

Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg da jeg var 16. Jeg var seksuelt aktiv med gutter men fantaserte om jenter. På et tidspunkt trodde jeg at jeg var lesbisk, men det gled over til å bli en mistanke om at jeg var bifil. Til slutt, i en alder av 20, ble konklusjonen at jeg var biseksuell.

Det blir jo som alle her sier, likeså du, at man må ta tiden til hjelp.

Jeg håper du finner ut av ting :) Lykke til!

Skrevet

I det siste halvåret har jeg fundert på om jeg er bifil. Jeg er en 17 år gammel jente. Jeg har hatt kjærester, som er gutter. Men jeg liker mye bedre å se på jenter, og synes jenter kan være deilige, pene og tiltrekkende. Jeg har tenkt at dette har vært helt normalt, alle jenter kan jo synes at en annen jente er tiltrekkende? Eller?

Men her om dagen ble jeg helt betatt av en jente som stod i kassen. Jeg har sett henne før, men herlighet så sjarmerende hun var! Jeg har klint med jenter før, men da bare venniner så jeg aner virkelig ikke hva jeg er.. Vil finne ut av det, men aner ikke hvordan.

Noen forlag fra noen som har vært i en lignende situasjon?

Ja vet hvordan det føles. Du er i alle fall heldig som har begynt å skjønt noe nå. Det var ikke før i januar eller februar i år, da jeg var nesten 21 år, at jeg innrømte til meg selv at jeg likte kvinner. Nå er det bare kvinner jeg vil ha. Når jeg ser tilbake på livet mitt, så skjønner jeg med en gang, at jeg aldri var interessert i gutter. Jeg var sikker på at jeg var hetero kjempe lenge, noe som er rart fordi jeg har bare hatt følelser for kvinner, men det skjønte jo ikke jeg da.

Mitt råd er å akseptere disse følelsene du har nå, og se hva som skjer. Du trenger ikke å stemple deg som bifil, men tillat deg selv å tenke på kvinner. Det var det som var mitt problem. Jeg var så fiksert på at jeg måtte være hetero, så selv om jeg hadde følelser for enkelte kvinner, bare dytta jeg de følelsene til siden, fordi jeg skulle jo være hetero. Hvis en er åpen for begge kjønn, er det enklere å finne ut hva som føles riktig for deg. Jeg skulle ønske jeg hadde slike tanker da jeg var 16-17.

Skrevet

Jeg var på samme måte.. Trodde jeg var lesbisk en stund og.. Men tror egentlig det bare var nysgjerrighet. Synes fortsatt kvinner kan være utrolig sexy (det er vi tross alt ^^), men jeg er nok heterofil. Eneste måten å finne ut av dette, er egentlig å eksperimentere litt med andre kvinner. Jeg har vært i et par kortere og useriøse forhold med 2 damer. Var og hodestups forelsket i ei, men hun var visst ikke så veldig seriøs :)

Forelsker meg generelt sett i mennesker.. Men som oftest er det menn.

Skrevet

Jeg tror mange kvinner misforstår sine følelser fordi vi blir så opptatt av utseendet til andre jenter, i streben etter å bli bedre selv. Vi studerer alt ved andre kvinner, både sminke og klær og væremåte i alle mulige situasjoner... Om man finner noen man ser på som perfekt - med herlig utstråling, fin kropp, fint ansikt, fint hår, og fin klesstil... Hvordan skal vi IKKE bli fascinert? Kanskje vi misforstår fascinasjonen, og tror det ligger noe seksuelt eller følelsesmessig bak den? Det kan godt hende du bare blir fascinert av enkelte som mennesker, og ikke på grunn av kjønnet deres, eller fordi det ligger følelser eller tiltrekning bak :) min lille teori om hvorfor mange kvinner er usikre på sin legning, i alle fall. Det virker jo ikke som så mange menn er like "usikre"? Jeg tror også vi tenker og analyserer for mye :) Er du tiltrukket av jenter kan du jo alltids prøve ut forskjellig for å se om det utvikler seg? Ønsker deg lykke til i alle fall! :klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Jeg var på samme måte.. Trodde jeg var lesbisk en stund og.. Men tror egentlig det bare var nysgjerrighet. Synes fortsatt kvinner kan være utrolig sexy (det er vi tross alt ^^), men jeg er nok heterofil. Eneste måten å finne ut av dette, er egentlig å eksperimentere litt med andre kvinner. Jeg har vært i et par kortere og useriøse forhold med 2 damer. Var og hodestups forelsket i ei, men hun var visst ikke så veldig seriøs :)

Forelsker meg generelt sett i mennesker.. Men som oftest er det menn.

Men ut ifra det du beskriver er jo du bifil. Hvis du har hatt forhold med kvinner og vært helt hodestups forelsket i en av dem. Eller? :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...