Gå til innhold

Inernett Explorer (sletting)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff huff Leonora sliter stadig med dataen.

Noe har blitt feil på Inernett Explorer. Da jeg bruker nettleseren og kikker på en fil som skal åpne seg i et nytt vindu så Kopierer ikke adressen seg opp i adressefeltet slik at nytt skjermbilde kommer opp., Jeg har midlertidig omgått problemet med å bruke Mozilla men jeg liker Explorer best.

Eget forslag til løsning. Avinstalere Explorer og innstalere på nytt.

Noen som har peiling på om dette er lurt eller om jeg lager enda mer trøbbel?

Eller finnes det en smørbrød oppskrift på hvordan jeg event. løser dette. Må være på norsk og i teskje format. (d.v.s. enkelt så selv mor kan)

Jeg har tatt en kopi av Outlook express på CD i tilfelle jeg skulle miste mailboksen min.

Gode løsninger ønskes.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uhm.. Mulig jeg er litt trøtt og utenfor, for jeg forstod ikke hva som er problemet ditt...

Men nå skal jeg legge meg og sove litt, og så er det sikkert noen andre som forstod hva du mente og som kan svare deg!

Skrevet

Du kan nok ikke avinnstallere Explorer tror jeg, det er jo en del av Windows, men kan hende du trenger en nyere versjon? Oppdatering finner du her: www.microsoft.com/ie

Elers forstod jeg ikke problemet ditt helt egentlig. Kanskje du kan forklare litt bedre? Klikker du på en fil er det avhenging av nettsiden om den åpnes i et nytt vindu eller ikke. Men for å forsikre deg om dette kan du høyreklikke på linken og velge "Åpne i nytt vindu" hver gang du åpner en link. Da skal den åpnes i et nytt vindu.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er ikke en effektiv pop-up stopper du har??

Skrevet

Til siste svar, jeg tror ikke det er en effektiv pop-up stopper som er problemet. Har ikke startet opp den enda, kun lastet en fra Internett)

Jeg skal prøve å forklare nærmere hva jeg mener. På noen sider på internett så er linker lagt slik at de åpnes i det skjermbilde (vinduet) du har og noen linker er lagt slik at nytt skjermbilde skal åpnes i et nytt vindu. Da vil det si at du har minst to vinduer oppe samtidig (selv om det kun vises på oppgavelinja. Hos meg er problemet det at da linken skal åpne i nytt vindu kommer det opp et vindu men adresse feltet blir staående tomt. Altså vet ikke nettleseren adressen til den siden jeg har bedt den vise. Håper dette var litt greiere forklart. Jeg er ikke spesielt flink til å skrive hva jeg tenker.

Jeg tror problemet oppsto ved en oppdatering av windows. Etter oppdatering ville ikke nettleseren åpne i nytt vindu. For å komme på nettbank og div andre ting har jeg innstalert Mozella og da har jeg ikke det problemet i den nettleseren. Det var da jeg kom på den "lure" ideen om at jeg kanskje kunne avinnstalere explorer og innstalere den på nytt så ville problemet være løst. Jeg liker best explorer for den er på norsk. Jeg har prøvd å oppdatere både explorer og windows senere men problemet er ikke løst.

Om jeg høyre klikker og ber om at ny side skal åpnes i nytt vindu skjer dette. Nytt vindu kommer opp men det blir stående blank og timeglasset står der..

Håper noen forstår hva jeg prøver å skrive.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...