Gå til innhold

hest på for!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye erfaring bør en ha før en har hest på for? (Tenker da 2 - 3 ganger i uka)

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du burde jo kunne det grunnleggende.

Og vite hvor mye mat hesten skal ha.

Hva du skal gjøre hvis hesten stikker av med deg, eller om den blir skremt og løper.

Og hva du skal gjøre hvis du er på tur f.eks og hesten blir skadet osv :P

er ganske mye du burde kunne. Er ikke alle som vil sette noen som nesten ikke kan noe til og passe hesten sin : )

Skrevet

Forrytten bør kunne det grunnleggende innen for ridning og hestehold, være pliktoppfyllende, og følge evt restriksjoner jeg setter ved bruk av hesten.Ikke minst må forrytten ha vett til å informere om hesten blir syk, skadet osv.

Gjest finurlig
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva slags hest det er..?

Hvis du finner en hest på f.eks. finn.no som trenger forrytter, så står det som regel der hva som kreves av rytteren.

Skrevet (endret)

Man må nesten ha peiling på hest og ridning generelt, før man tar ansvaret å ha en hest 2-3 ganger i uken. :sjenert: Det kommer litt an på eieren, hva h*n forventer man skal kunne. Men man kan være litt mer uerfaren, og ha en litt rolig og ''hjelpemester'' Men man skal jo ikke bare kunne ri. Anbefaler å kunne litt om alt det man skal gjøre, når man har hest på for. Lykke til! :)

Endret av Natalie1
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Kommer helt an på hesten og forholdene rundt i mine øyne.

Er det på en stall, der andre har ansvar for å fore og se til hestene, så kan man kanskje komme unna med mindre generelle hesteferdigheter, men rideferdighetene må uansett stå i forhold til hesten og hva du skal bruke den til.

Står hesten på en stall der du får fullt ansvar de dagene du har hesten på fòr bør du kunne kjenne igjen sykdomstegn hos hesten og vite hvordan du skal behandle både de og skader. I tillegg bør du være trygg på å håndtere alle hestene du har ansvar for, slik at det ikke oppstår farlige situasjoner. Jeg ser ikke helt hvorfor noen som har hesten på fòr et par dager i uka skal kunne så mye om foring, da jeg regner med at man vil få beskjed om hvor mye den skal ha av de som eier den!

Så konklusjonene min ble vel at det er helt situasjonsavhengig :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...