barbocca Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Noen som vet om det er mulig å skjule tagging av deg selv for deler av vennene på facebook? Ønsker å kunne skjule enkelte bilder og videoer fra arbeidskolleger jeg har som venner på facebook. Og det uten at de som er på jobben vet at enkelte tagger holdes skjult. Har altså ikke lyst til at det står limited profile eller lignende. Kort sagt ønsker jeg å skjule, uten at det ser ut som om jeg har noe å skjule :gjeiper: Anyone?
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Noen som vet om det er mulig å skjule tagging av deg selv for deler av vennene på facebook? Ønsker å kunne skjule enkelte bilder og videoer fra arbeidskolleger jeg har som venner på facebook. Og det uten at de som er på jobben vet at enkelte tagger holdes skjult. Har altså ikke lyst til at det står limited profile eller lignende. Kort sagt ønsker jeg å skjule, uten at det ser ut som om jeg har noe å skjule :gjeiper: Anyone? For å skjule bilder / videoer / oppdateringer du er TAGGET i, gå inn på privacy-settings --> How tags works --->edit settings ---> custom Der kan du skrive inn navnet på de personene eller gruppene du vil skjule ting du er tagget i for. Merk deg at dette gjelder alt du er tagget i. Det går også an å skjule tagga ting for alle vennene dine ved at du velger "only me" på hvem som får se det. Det er jo foresten også sånn at den personen som har lagt ut og tagget bilder av deg selv bestemmer tilgjengeligheten bildene har for andre. Så selv om du skjuler taggene, så kan fortsatt dine venner se bildene dersom den som "eier" bildene har valgt venners venner i albuminnstillingene. Men det blir jo litt vanskeligere for dine venner å finne dem da, med mindre du kommenterer på bildene ellersånn, slik at det kommer opp i newsfeeden For å skjule bilder du har lagt ut selv så må du redigere tilgangen på hvert enkelt album. Da går du inn på albumet og trykker på edit album. Da kommer det opp en privacy-meny.
barbocca Skrevet 24. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2011 Takk for hjelpen, får prøve det Synes godt facebook kunne hadde bedre innstillinger på dette området. Er vel en grunn til at de får kritikk på personvernområdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå