Gå til innhold

Hva gjør et menneske interessant og inspirerende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler det er så mange der ute som lever ordinære liv, alltid snakker om ordinære ting og har ordinære og hverdagslige interesser.

Men innimellom kommer du over disse interessante og inspirerende folkene som skiller seg ut fra mengden.

Selvfølgelig er alle spesielle på sin måte, men noen mennesker har noe helt eget som gjør at du umiddelbart synes de er alt annet enn ordinære og kjedelige.

Hva mener du gjør at en person skiller seg fra massene på en utelukkende positiv måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altruisme, selvinnsikt og empati.

Disse tre tingene skulle vært noe alle hadde, og sikkert er det en del som tror at de besitter disse, men slik er det ikke. Sjelden vare.

Ellers liker jeg mennesker som tør å skille seg ut. Ikke de som bevisst skiller seg ut pga oppmerksomhetsbehover, men rett og slett fordi de ikke bryr seg så veldig mye om hva andre mener og gjør det de føler er riktig. De som aldri ubevisst følger strømmen, men som er kritisk og stiller spørsmålstegn i en gruppe der alle mener det samme.

Skrevet

Intelligens, humor, evne til å tenke utenfor boksen, evne til å uttrykke seg fornuftig (ikke bare komme med oppgulp som har stått i Dagbladet...).

Skrevet

Evne til å diskutere og prate om litt djupare tema enn været og kva som går på TV. Og tørre og vera ærleg og rett fram, utan og spele eit sånt "sosialt spel" som så mange gjer (spesielt på kjærleiks/sjekke-fronten). Humor og sjølvironi.

Skrevet

Evne litt å le uansett livssituasjon. Galgenhumor når det er nødvendig. Men generelt mye humor og intelligens nok til å se det hele bildet og derfor aldri bli veldig opprørt over småting.

disse har som regel et blikk som nesten alltid smiler. Smilende øyne;)

Skrevet

Intelligente, kunnskapsrike, nyanserte og reflekterte mennesker interesserer meg.

Skrevet

Altruisme, selvinnsikt og empati.

Disse tre tingene skulle vært noe alle hadde, og sikkert er det en del som tror at de besitter disse, men slik er det ikke. Sjelden vare.

Ellers liker jeg mennesker som tør å skille seg ut. Ikke de som bevisst skiller seg ut pga oppmerksomhetsbehover, men rett og slett fordi de ikke bryr seg så veldig mye om hva andre mener og gjør det de føler er riktig. De som aldri ubevisst følger strømmen, men som er kritisk og stiller spørsmålstegn i en gruppe der alle mener det samme.

Du kommer aldri til å finne en person som er altruistisk. Mener du selv at du er altruistisk? Altruisme finnes heller ikke.

Skrevet

Du kommer aldri til å finne en person som er altruistisk. Mener du selv at du er altruistisk? Altruisme finnes heller ikke.

100% altruisme finnes nok ikke i noen mennesker nei. Men det finnes noen som er mer altruistisk enn andre.

Jeg er ikke veldig altruistisk selv, men beundrer de som er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...