Gå til innhold

Ferske lasagneplater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor i Oslo man kan få kjøpt ferske lasagneplater? De har det ikke på Meny der jeg bor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett det på Centra ved colosseum. Av merket Giovanni Rana.

Gjest Herr Drue
Skrevet

Hva skal du med ferske lasagneplater? Jeg har sett det på gutta på haugen, men vil tro tørre plater egner seg bedre. Det skal jo tross alt gratineres i ovnen, så hvis du vil ha litt tyggemotstand i platene vil jeg tro at ferske plater blir for myke. Mange tror at fersk pasta i alle tilfeller er bedre enn tørr, men slik er det ikke. De har forskjellige bruksmåter.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva skal du med ferske lasagneplater? Jeg har sett det på gutta på haugen, men vil tro tørre plater egner seg bedre. Det skal jo tross alt gratineres i ovnen, så hvis du vil ha litt tyggemotstand i platene vil jeg tro at ferske plater blir for myke. Mange tror at fersk pasta i alle tilfeller er bedre enn tørr, men slik er det ikke. De har forskjellige bruksmåter.

Det er jo ikke gitt av ts skal lage lasagne, er det? Kanskje det er cannelloni som står på menyen.

Endret av Brunhilde
  • Liker 1
Gjest Herr Drue
Skrevet (endret)

Ja, ok :) La oss se hva hun svarer.

Endret av Herr Drue
  • Liker 1
Skrevet

Har du prøvd å lage med ferske?

Ferske lasagneplater blir ikke nødvendigvis soggy, når vi lager lasagne med ferske plater blir det absolutt godt med tyggemostand. Hadde jeg hatt ork så hadde jeg laget platene selv hver gang.

Gjest Herr Drue
Skrevet

Jeg lagde med egne en gang. Det ble forsåvidt ikke så verst, men jeg hadde litt for mye egg i, så pastaen var nesten hardere etter at jeg hadde kokt den. Den ferske pastaen av det merket som nevnes her blir ihvertfall veldig fort soggy om den kokes for lenge. Har dog ikke prøvd lasagneplatene - det kan jo hende de er annerledes :)

Skrevet

Spørs nok også litt på tykkelsen på platene. Den andre ferske pastaen fra nevnte merke er veldig tynn, så egentlig synes jeg ikke den er så veldig brukbar. Har de litt vett så er platene tykkere.

Skrevet

Ts her. Takk for svar. Jeg skal ta turen til Centra og se etter det i morgen.

Jeg skal lage cannelloni, ja :) Jeg har ikke egen pastamaskin, og synes ikke jeg får det helt til med kjevle, blir ikke jevnt nok. Synes forøvrig lasagne blir best med ferske plater. Da trenger ikke lasagnen stå så lenge i ovnen heller. Kanskje det er derfor de blir soggy, hvis de står for lenge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...