Gå til innhold

10 røde roser og 1 hvit

Nikka88

Anbefalte innlegg

Fikk igår blomster av mannen jeg har datet i en periode. Det var 10 røde roser og en hvit =) har tidligere lest om betydningen av farger på roser, men fant ikke ut noe konkret om denne. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde en hvit rose betydde din for evig, men er så lenge siden jeg leste om det så kan huske feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et dikt om en mann som kom med en hvis rose hver dag til kona si.

Hvit betyr uskyld, som klesfarge betyr det samme osv. Han kan mene å si at han har gjort noe galt og ber om tilgivelse, eller at han viser at han er uskyldig som person eller for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har sikkert hatt sex med noen andre, og gjør dette for å lette på samvittigheten.

spør han rett ut om hvorfor. har han ikke et godt svar, har han noe å sjule!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel kanskje ikke så mange menn som faktisk leter opp rosespråket på nettet, og kjøper utfra det.

En gang jeg var syk, kom min kjære med 3 hvite roser til meg, som han senere fortalte var fordi han "ville bare kjøpe noe annet enn de røde", altså bare forandring. Mange menn verken vet eller bryr seg om rosespråket, så det er ikke sikkert du trenger å analysere verken antallet eller fargen her.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte kanskje han hadde fått tips til hva de betydde der han kjøpte de. Men det letteste er jo bare å spørre han, skal gjøre det neste gang jeg treffer han for jeg kjenner jeg ble litt nyskjerrig på om de har noe betydning =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanskeligheter for å tro at en mann legger betydning i fargen på blomstene han kjøper. Menn generelt er enkle, se ser fine blomster og kjøper dem, ferdig arbeid :)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, er det mulig for noen svar? Nå husker jeg hvorfor jeg sluttet her inne. Dette er jo helt gæærnt.

Kan hende han bare rett og slett syns den var fin, ikke at han skjuler noe, vil fri, har vært utro!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, husker ei venninne var så opptatt av dette, en hun datet ga henne et bestemt antall roser i en viss farge, noe som visstnok betydde et eller annet forferdelig :fnise: Jeg hadde aldri hørt om dette "rosespråket" før (enda jeg er veldig glad i blomster, har utdanning innen plantefag osv), sannsynligheten for at en helt alminnelig, vennlig innstilt fyr kjenner til det er vel omtrent 0... Men for all del, det er ikke noe galt i å spørre om han valgte dette bevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.loveletterbox.com/meaning_of_roses.htm

"White:

Spiritual love & Purity, the rose of confession, the bridal rose; "You are heavenly", "I am worthy of you"

Commonly used as traditional bridal bouquet during weddings to symbolize a happy love. You can nevertheless use them to convey the message of "You are heavenly, I miss you"

"- 11 Roses You are my treasured one; the one I love most in my life"

Endret av twang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje han mener å si at du er unik, at du er spesiell, den ene som skiller seg ut.

Jeg er temmelig sikker på at det i alle tilfeller er det som er grunnen til at han gir deg blomster. Det pleier å være en kjærlighetserklæring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest bellabulla

Kanskje han mener å si at du er unik, at du er spesiell, den ene som skiller seg ut.

Jeg er temmelig sikker på at det i alle tilfeller er det som er grunnen til at han gir deg blomster. Det pleier å være en kjærlighetserklæring :-)

Henger meg på den, med mindre det er blomster-Finn du dater så tviler jeg på at han kommuniserer med deg på rosespråket :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ingen som leser posten min, jeg googlet det og fant betydningen...

Jeg leste den!

Men mange her er litt for opptatt av og høre sin "egen stemme" og vil helst ikke kaste bort tid på å lese hva andre skriver! ;)

Endret av Kontormus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...