Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har litt peiling på drømmetolkning og som har lyst å prøve seg? Hadde en veldig ekkel drøm i natt og skulle gjerne vist om denne kanskje symboliserte noe..

Drømte at en stor svart hingst og en løve kjempet om et lite stykke brød. De var i en slags innhengning som så ut som et umøblert rom uten tak og jeg stod ovenfor og kikket ned på dem. Løven vant kampen og i tillegg til brødbiten tok den også et jafs av hingstens mule. Hingsten misted all hud så bare beinet stakk fram, og i tillegg misted den hele tunga og underkjeven. Men den levde fortsatt. I drømmen tenkte jeg at dette måtte være ubeskrivelig smertefullt, men hingsten kunne ikke gråte eller vise at den hadde vondt. For hester bærer sin smerte i stillhet.

Jeg følte stor sympati for den stakkars hingsten, og så på at den prøvde å puste og spise men ikke fikk det til. Den måtte ha det forferdelig vondt. Jeg kunne se rett inn i et stort hull der tungen og kjeven en gang var...

Etterhvert prøvde jeg å mate hingsten. For selv om det beste kanskje hadde vært å avlive den så hadde jeg allikevel håp om at noen kanskje kunne komme å 'fikse' den. Jeg prøvde mitt beste å pleie og trøste hingsten. Det var ingen andre som brydde seg. Jeg gav den mat og den så ut til å bli i bedre stand.

Så kom det en mann forbi og ville hjelpe dyret slik at det kunne spise selv. Han gav hingsten noen jeksler, men hvordan kunne han være så dum? Dyret kunne jo ikke spise uten at underkjeven var på plass. Jeg var frustrert og trist over at ingen skjønte noen ting, og så våknet jeg...

Er i en periode i livet mitt hvor jeg tenker veldig mye. Litt ensom, litt misfornøyd med livet mitt men vet ikke helt hva jeg kan gjøre for å få det bedre.

Hva tror dere drømmen kan bety?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at å drømme om løve kan bety hindringer på din vei, men at du vil overkomme dem. Sort hest (og særlig hingst) skal bety hell og lykke. Det at de slåss kan være en advarsel om å være forsiktig med penger. Det at løven vant kampen kan derfor bety at du vil møte litt hindringer fremover, men at du vil overkomme disse hindringene.

Skrevet

Jeg tror du sliter med noe som du ikke prater med andre om. Akkurat som hesten så skal du klare det med verdighet uten å klage.

Mannen som ga hesten jeksler kan representere noen i du kjenner som vil deg vel, men som ikke gjør det på rette måten. Han trodde tennene var problemet, men du skjønte at det måtte andre ting på plass først (kjeven). Jeg tror altså at du må ha enkelte ting på plass i livet ditt, da løser andre ting seg av seg selv.

Det at du vil avlive hesten kan være at du egentlig vil sette lokk på problemene dine fordi det ville vært enklere. Mannen kommer egentlig med svaret på det. Han hadde tenner, kanskje noen andre har kjeven?

Jeg tror drømmene er symboler og svar på hva vi sliter med i våken tilstand.

Bare fabler. Håper du skjønner hvor jeg vil :)

Skrevet

Noen som har litt peiling på drømmetolkning og som har lyst å prøve seg? Hadde en veldig ekkel drøm i natt og skulle gjerne vist om denne kanskje symboliserte noe..

Drømte at en stor svart hingst og en løve kjempet om et lite stykke brød. De var i en slags innhengning som så ut som et umøblert rom uten tak og jeg stod ovenfor og kikket ned på dem. Løven vant kampen og i tillegg til brødbiten tok den også et jafs av hingstens mule. Hingsten misted all hud så bare beinet stakk fram, og i tillegg misted den hele tunga og underkjeven. Men den levde fortsatt. I drømmen tenkte jeg at dette måtte være ubeskrivelig smertefullt, men hingsten kunne ikke gråte eller vise at den hadde vondt. For hester bærer sin smerte i stillhet.

Jeg følte stor sympati for den stakkars hingsten, og så på at den prøvde å puste og spise men ikke fikk det til. Den måtte ha det forferdelig vondt. Jeg kunne se rett inn i et stort hull der tungen og kjeven en gang var...

Etterhvert prøvde jeg å mate hingsten. For selv om det beste kanskje hadde vært å avlive den så hadde jeg allikevel håp om at noen kanskje kunne komme å 'fikse' den. Jeg prøvde mitt beste å pleie og trøste hingsten. Det var ingen andre som brydde seg. Jeg gav den mat og den så ut til å bli i bedre stand.

Så kom det en mann forbi og ville hjelpe dyret slik at det kunne spise selv. Han gav hingsten noen jeksler, men hvordan kunne han være så dum? Dyret kunne jo ikke spise uten at underkjeven var på plass. Jeg var frustrert og trist over at ingen skjønte noen ting, og så våknet jeg...

Er i en periode i livet mitt hvor jeg tenker veldig mye. Litt ensom, litt misfornøyd med livet mitt men vet ikke helt hva jeg kan gjøre for å få det bedre.

Hva tror dere drømmen kan bety?

Jeg tror denne drømmen betyr at du er glad i hester, og at du i dag har et problematisk forhold til menn.

Gjest SummerJudith
Skrevet

Onde drømmer er fra satan. gode fra Gud

Skrevet

Eller fra vår egen hjerne. Gode eller onde :)

Gjest SummerJudith
Skrevet

Eller fra vår egen hjerne. Gode eller onde :)

Så hjernen din bestemmer om du har gode eller dårlige drømmer? Høres litt rart ut

Gjest Silvermist
Skrevet

Så hjernen din bestemmer om du har gode eller dårlige drømmer? Høres litt rart ut

Rarere enn at gud og satan sitter og deler ut drømmer i hytt og gevær? Vel vel.

• Liker 4
Skrevet

Drømmer er en del av vår underbevissthet, det kan være bearbeding av følelser, hverdagslige ting, og til og med forutanelser. Har ingenting med Gud eller Satan å gjøre.

• Liker 2
Skrevet

Syns du det er rart at fantasier og drømmer kommer fra hjernen?

• Liker 1
Gjest SummerJudith
Skrevet

Syns du det er rart at fantasier og drømmer kommer fra hjernen?

Ja, for hvis de hadde kommet fra hjernen kunne vi ha sryrt drømmene selv

Skrevet

det kommer fra underbevisstheten, og det er en del av hjernen. Og man kan i mange tilfeller absolutt styre drømmer selv.

• Liker 1
Gjest Silvermist
Skrevet

Nei, kjære deg. Det er mye som skjer i hjernen vi ikke kan kontrollere selv. Hvorfor blir man forelsker, psykisk syk, trist, glad osv. dersom man kunne bestemme fullt over egen hjerne?

Men du mener vel at dette også er styrt av gud og satan, så en "diskusjon" her er vel fåfengt.

• Liker 3
Gjest SummerJudith
Skrevet

Nei, kjære deg. Det er mye som skjer i hjernen vi ikke kan kontrollere selv. Hvorfor blir man forelsker, psykisk syk, trist, glad osv. dersom man kunne bestemme fullt over egen hjerne?

Men du mener vel at dette også er styrt av gud og satan, så en "diskusjon" her er vel fåfengt.

ja mye i hjernen kan man ikke styre selv. Jeg har iikke sagt noe annet heller.

Skrevet

Jo, det er mulig å trene seg opp til å styre drømmene sine med enkle teknikker.

Det er mye hjernen foretar seg som vi ikke kan styre også i våken tilstand. Det er ikke dermed sagt at det kommer utenifra av den grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...