Gå til innhold

Hvor mye har deres familie å rutte med etter skatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så på "Teenage boss" i går. Hun hadde 80 000,- å rutte med etter skatt.

Vi er en gangske vanlig famile, to voksne og to barn. Vi har tomannsbolig og en bil. Vi får tilsammen utbetalt ca 40 000 etter skatt. Det synes jeg går veldig greit. Vi har det helt fint og har til og med penger vi setter til sparing hver mnd.

Hvordan er din familie og hvor mye har dere å rutte med etter skatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En voksen og en tenåring. Vi har 18.000 etter skatt å rutte med. Dette inkl. alt som følger med tenåringen som barnetrygd mm. Det er knapt.

Skrevet

ca 32 000 i mnd. vi er et par i begynnelsen av 20 årene!

Skrevet

Ektepar, ingen barn.

Etter skatt har vi mellom 41 000 og 45 000 i måneden. Beror litt på vaktordninger/skiftplaner.

Skrevet

Ektepar, uten barn, begge 25 år.. Etter skatt har vi ca 53 000,-.

Skrevet

Samboere uten barn, i midten av tjueårene. Vi har utbetalt ca. 50.000 etter skatt, og har det bra materielt sett; ny enebolig, to biler og MC. Pengene går for det meste til relativt dyre hobbyer..

Skrevet (endret)

Akkurat nå har vi kun min inntekt så vi har vel 20-22k. Men svært lite utgifter egentlig, så det går greit foreløpig.

Endret av Heloise
Skrevet

Par på +/- 40 uten barn. Vi har ca 50.000 etter skatt.

Har enebolig, to biler og båt.

Sparer helt greit en hel del penger hver måned.

Skrevet

Kjære vene som jeg gleder meg til å begynne å jobbe! Som studentpar har vi ca. 12-15 000 kr å rutte med i måneden, og dette skal gå til leie, strøm, ++.

Skrevet

Vi har 36 000 etter skatt, ektepar med 2 små barn. Synes det er relativt hardt, da vi har ganske høye utgifter. Jeg er i fødselspermisjon og skal fortsette å studere i 2 år til etter det, og så hopper vi plutselig opp til 43 000 etter skatt. Da skal jeg senke skuldrene (og fylle opp BSU-en min!)

Skrevet

Vi har ca 60.000 etter skatt. Gift par i begynnelsen av tredveårene, ingen barn.

Skrevet

Samboere uten barn, Jeg er student, han i full jobb. Får ca 30-33 000 utbetalt avhengig av hvor mye jeg får jobbet.

Skrevet

Sambuarar utan ungar. Begge i faste jobbar. Har utbetalt noko over 50.000 i månaden.

Skrevet

25 000 i måneden, en voksen ingen barn

Skrevet

Samboere i midten av 20-årene, uten barn. Vi har totalt 48 000 kr etter skatt.

Skrevet

Gift par i 40-årene. Utflyttede unger.

Grunnlønn ligger på ca 60 000 i mnd etter skatt. Med div tillegg, blir lønna mellom 65 000-90 000 i mnd etter skatt. Tillegg ca 6 mnd i året, resten er det grunnlønn.

Har enebolig med lån på 1,5 mill. Studielån på 90 000. Billån på 70 000. Blir vel snart bytte av bil, og dermed nytt billån.

Skrevet

Ektepar med 2 barn i skolealder. Vi har ca 47000 kr å rutte med etter skatt. Da er det inkludert barnetrygden, som går rett på sparekonto hver måned.

Vi har stor enebolig med lån og ny bil, den ene av oss har også studielån på ca 250 000 kr. Vi lever veldig godt! Er på utenlandsferrie 3-6 ganger i året pluss at vi sparer ca 6000 kr til diverse i måneden.

Skrevet

Vi var 40-45 000 til sammen, avhengig av overtid, vaktuker osv. Jeg er lærling.

Skrevet

Vi har fra 27000 til 60000-70000 alt etter hva min kjære mann har av engasjementer som lydtekniker. Er et hjemmeboende barn og to tenåringer som bor borte, pga. skole, samte en huleboer :babygutt: som krever svært lite ekstra.

Vi har ordnet oss slik at vi strengt tatt ikke trenger mer enn 22000 for å leve helt grait, på grunn av at vi ikke har noen garanti for at han har jobb hver uke, så de månedene vi har høy inntekt får vi kjøpt de utroligste ting kontant.

Gjest ullsokk1
Skrevet

Samboere i begynnelsen av 20-årene. Vi har tilsammen fra 50 000 til 75 000 utbetalt etter skatt, varierer en del i jobben til sambo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...