Gjest Gjest Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Har barn som skal gi vennegaver. Det blir ganske så mange , så de kan ikke være så dyre. Til jenter har jeg/de lett klart å finne rimelige ting. Det er verre med gave til gutter. Har dere forslag til vennegave til gutter på 13-14 år?
Gjest Solsmil Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 (endret) Da min bror var på den alderen, så brukte han å gi enten godteri (som oftest), eller så hendte det at det ble filmer. De solgte ofte filmer på tilbud, der du kjøpte så så mange filmer for så så mye, feks 4 for 200 eller noe, noe som blir 50 kr per gave, noe som jeg synes er en grei pris (vet ikke hvor mye penger du tenker deg per stykk da). Og hvis han da hadde fire kompiser og gi til, så var gaven til alle i boks. Endret 24. november 2011 av Solsmil
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 God ide. Han skal gi til 5 gutter i klassen og 5 utenom..dvs 10 gutter. I tillegg er det 10 (!!) jenter som skal få. ( men de har jeg ordnet noe til allerede)
Fantomina Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 God ide. Han skal gi til 5 gutter i klassen og 5 utenom..dvs 10 gutter. I tillegg er det 10 (!!) jenter som skal få. ( men de har jeg ordnet noe til allerede) Play.com og Amazon.co.uk har billige filmer, serier, spill og bøker. OT: Kan jeg spørre hvorfor du ordner gaver for ungen din? Vennegaver har alltid vært barnas ansvar hjemme hos oss - det er jo barnas venner og de som vet hva vennene ønsker seg.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Vi bor langt unna butikker og by. Han skal være med til byen, men gavene han har tenkt å kjøpe ligger i prisgruppe 200+ . Derfor må jeg komme med rimeligere forslag før vi reiser innover, så han kan få tenkt på hva han skal handle. Er heller ikke mange butikker å velge mellom.. jentegaver har jeg ofte liggende da jeg har en datter også. Hun er oftere med til byen og da er det kjøpt inn øredobber og smykker på salg. Dette tar jeg frem og han velger ut hva han vil gi. Om de skal kjøpe det vennene ønsker seg så blir det ting til over 500 kr.. mange av dem eier ikke begrep om penger :/ Kan legge til at vi har ikke all verdens å rutte med, så vi kan ikke gi dyre flotte gaver til såpass mange venner. Men tanken som teller, og så sier han ifra at det bare er en liten ting..
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 Kan legge til at buss er mangelvare her vi bor..så jeg må uansett kjøre til og fra byen. Han må gjerne handle med en venn eller flere, men han vil gjerne ha meg med for han synes jeg "finner ting" lettere enn han. Må kanskje læres opp..??!!
Fantomina Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 (endret) Vi bor langt unna butikker og by. Han skal være med til byen, men gavene han har tenkt å kjøpe ligger i prisgruppe 200+ . Derfor må jeg komme med rimeligere forslag før vi reiser innover, så han kan få tenkt på hva han skal handle. Er heller ikke mange butikker å velge mellom.. jentegaver har jeg ofte liggende da jeg har en datter også. Hun er oftere med til byen og da er det kjøpt inn øredobber og smykker på salg. Dette tar jeg frem og han velger ut hva han vil gi. Om de skal kjøpe det vennene ønsker seg så blir det ting til over 500 kr.. mange av dem eier ikke begrep om penger :/ Kan legge til at vi har ikke all verdens å rutte med, så vi kan ikke gi dyre flotte gaver til såpass mange venner. Men tanken som teller, og så sier han ifra at det bare er en liten ting.. Det er forståelig. Vi fikk bare én sum å kjøpe gaver til venner for, så da måtte det rekke til de vennene vi ville kjøpe gaver til. Stort sett slo vi oss sammen med andre og kjøpte spleisegaver. Det kan jo være en idé hvis alle ønsker seg veldig dyre ting? Han høres forresten ut som en typisk gutt, mine brødre overlater fortsatt gaver til foreldrene våre til meg (og vi er alle over 20 år). Endret 24. november 2011 av Junimarie
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2011 #8 Skrevet 24. november 2011 Spleisegaver er en ide. Tror det er lettere som jente enn gutter for jenter går sammen og kjøper når de er på "felles juleshopping til venninner -tur". (Hvor jeg også skal kjøre..) Gutter snakker ikke sammen slik har jeg skjønt, ivertfall ikke her. Men jeg skal nevne det for han
Nissejenta97 Skrevet 24. november 2011 #9 Skrevet 24. november 2011 Finn filmer på salg, godteri, kortstokk, hårvoks, hvis det er noe guttene bruker Oj, veldig mange! Selv er jeg jente på 14 år, og setter selv en grense på fem gaver
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2011 #10 Skrevet 24. november 2011 Hva med de vennen som ikke får? Vi bor på et lite sted og da er det vanskelig å gi til noen av jentene f.eks og ikke de andre. Er litt flere gutter, så der har hgan valgt ut 5. Men 5 av de andre guttene er gode venner han har fått fra en idrett han driver med i byen. Takk for tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå