Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Jeg har arbeidet i ett halvt år som assistent, er barne og ungdomasarbeider og sosionom, har tre års erfaring som pedagogisk leder, og jobber som det nå.

Jeg har utført tras,har flere kurs, skrevet årsplaner, utarbeidet periodeplaner, ført egne prosjekter og har så og si hatt alt ansvar. Noe som går veldig fint.

Dessverre er det lang reisevei til denne jobben og må nok se meg om etter noe annet, siden jeg ikke vil være avhengig av dispansasjoner hele mitt voksne yrkesliv, lurer jeg på om noen der ute tror det er forenelig å jobbe ( stort sett ) 100 prosent som ped leder og ta utdanningen på deltid.

Har lest mye pensum, kan rammeplanen inn og ut, jobber etter den- barnehageloven, opplæringsloven mm

Håper på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner ikke studiet eller fagområdet, men vil tro at 100% jobb + deltid høyskole blir veldig vanskelig å gjennomføre. er det helgejobbing i det yrket du har nå? hvis ikke så vil jeg si at 100% stilling(jobbe 5 dager i uken) + skole, nesten er umulig. PåUtdanning.no kan du se en oversikt over førskolelærer utdanninger i norge

Skrevet

Er ikke helt sikker, men tror de har en modulbasert utdanning på Hamar... Høgskole i Hedmark er det vel.

Skrevet

Høgskolen i Telemark har i hvert fall hatt førskolelærer på deltid :) Vet mange som har jobbet og tatt utdanning samtidig, men om de har jobbet 100% er jeg mer usikker på... Jeg har jobbet opp til 75-80% og vært alenemamma ved siden av lærerstudier på deltid, men da er det ikke mye fritid igjen heller.

Skrevet

Vet om flere som har tatt deltids over 4 på høgskulen i Hedmark, og kombinert det med full jobb. Det eneste der er vel at du må på samling hver 6 uke eller noe i den duren. Kan jo være greit å høre med ledelsen der du jobber nå , om du har mulighet til å få støtte fra de i forhold til dette?

Et annet alternativ vil jeg tro kan være det som heter "barnehagepedagogikk" og "småbarnspedagogikk". Det er et årstudium de blant annet har hos HIB - du kan jo kikke på om det er noe du kan søke på med din utdanning og erfaring?

Skrevet

Jeg tok førskolelærerutdanning på fulltid, men samlingsbasert på hamar. Samlinger hver 6. Uke 3 og 5 dagers samlinger.

Var en del i klassen min som jobbet 100% i tillegg. Det var nok tøft, men slik jeg ser det er det bedre med 3 tøffe år, enn å la det trekke ut over 4 og 5 år..

Skrevet

I Trondheim og er det mulig å ta deltid på Dmmh men det er 4 år (8semestre)

Skrevet

Jeg tok førskolelærerutdanning på fulltid, men samlingsbasert på hamar. Samlinger hver 6. Uke 3 og 5 dagers samlinger.

Var en del i klassen min som jobbet 100% i tillegg. Det var nok tøft, men slik jeg ser det er det bedre med 3 tøffe år, enn å la det trekke ut over 4 og 5 år..

Hei:)

Jeg vurderer veldig sterkt å søke meg nettbasert førskolelærerutdanning på Hamar.

Har ped,leder ansvar i tillegg så det blir nok mye jobb, men har lest en god del pensum, kan du fortelle mer?

Vet du om skolen kan ordne sted å bo under samlingene? Hvor lenge i snitt er dem, hvilke peroioder, og hva med praksis?

Er ydmyk, men tror jeg kommer til å kjede meg under praksis :fnise: ..( ikke misforstå, er bare vant til å ha alt ansvar alene )

Takknemlig for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...