Lutetium 71 Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Har merket at mange roter med dette relativt enkle gjøremålet. Følg denne lille guiden, så kommer du til å lenke som en proff! 1.Skriv ferdig innlegget du tenker å inkludere lenken din i (men ikke post det enda). 2.Åpne en ny tab/vindu, og finn frem siden du vil lenke til, kopier nettadressen fra nettleserens adresselinje.* 3.Bytt tilbake til innlegget ditt, finn ett egnet ord å "knytte" lenken til. Man kan for eksempel gjøre slik: Se på denne lenken! 4.Merk ordet/ordene du vil knytte til lenken (ja, gjør det blått) 5.Klikk på denne knappen: 6.I det lille vinduet som dukker opp, tar du vekk alt som står i øverste linja, og limer inn din nettadresse. Det som står i nederste linje lar du stå (her skal ordet du merket i punkt 4 ha dukket opp). Se bildet: 7.Trykk så på "Sett inn lenke" 8.Done! *Skal du poste en lenke til en videosnutt på youtube, kan det være lurt å høyreklikke i videovinduet, og velge "kopier videonettadresse". Her kan man også få ut nettadressen til ett spesifikk tidspunkt i videoen. Veldig greit hvis du vil peke til noe som skjer langt inn i ett langdrygt videoklipp. Gi gjerne tilbakmeldinger på om det er noe jeg har glemt, eller oversett i guiden, så endrer jeg det! Litt for trøtt til å korrekturlese effektivt nå, merker jeg. 8
Meaty Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Helmax! Altså, jeg kunne det fra før, men ser at mange har problemer med det. Du burde lage en link til denne tråden i signaturen din! Men jeg lurer på hvordan du laster opp bilder fra din egen PC, sånn som med skjermdumpen du bruker i innlegget ditt..?
Lutetium 71 Skrevet 24. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2011 (endret) Helmax! Altså, jeg kunne det fra før, men ser at mange har problemer med det. Du burde lage en link til denne tråden i signaturen din! Takktakk. Jo, jeg kunne vel ha en link til "oppskriften", men da må jeg nesten ofre noe annet gøy! Skal vurdere, dog. Det var hardt å ofre foredraget til David Eagleman, men, all for the greater good! Men jeg lurer på hvordan du laster opp bilder fra din egen PC, sånn som med skjermdumpen du bruker i innlegget ditt..? Til det bruker man windauge sin egen skjermdumpefunksjon: Prt Scr/Print Screen. Den knappen fins på de aller fleste (alle?) tastaturer. Klikk på denne for å kopiere skjermbildet, og så limer man inn i det bildebehandlingsprogrammet man liker best. Selv bruker jeg IrfanView, men man kan fint bruke windows egen Paint om man vil. Deretter er det bare å beskjære bildet, og lagre. Lurt å lagre skjermdumper i egnede formater, f.eks gif eller png. Jpeg er dårlig egnet til dette bruket. Akkurat det å laste opp bilder bør vel være grei skuring? Det pleier å ligge en funksjon som heter "Legg til vedlegg", rett under tekstvinduet når man skriver innlegget sitt. Endret 25. november 2011 av Lutetium 71
Meaty Skrevet 27. desember 2011 #4 Skrevet 27. desember 2011 Jeg har jo GLEMT å takke for denne! Takk, takk, takk!
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2015 #5 Skrevet 15. januar 2015 takk! Jeg så signaturen din for lenge siden og tenkte: YEs, dette må jeg huske å se på. Men jeg glemte det og har sett etter deg siden! Nå fant jeg deg i en tråd og klikket meg rett inn, så nå vet jeg også hvordan jeg lager slike kuule linker Takk, Anonymous poster hash: ea3a9...2ca
Lutetium 71 Skrevet 15. januar 2015 Forfatter #6 Skrevet 15. januar 2015 takk! Jeg så signaturen din for lenge siden og tenkte: YEs, dette må jeg huske å se på. Men jeg glemte det og har sett etter deg siden! Nå fant jeg deg i en tråd og klikket meg rett inn, så nå vet jeg også hvordan jeg lager slike kuule linker Takk, Anonymous poster hash: ea3a9...2ca Versigo. Har ikke giddet å oppdatere denne eller de andre "guidene", så jeg får skylde på: They ain't paying us enough for this, man!! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå