AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Fader, har klart å legge til vask en fin fleecejakke og når jeg tok den ut, hadde flere av taggene i glidelåsen røket, så den er ubrukelig som jakke sånn sett. Jeg vil ikke gjøre samme feil igjen, vil det hjelpe å legge klær med glidelås i vaskeposer?
Hannus Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 Jeg pleier og ha klær med dingeldangel, hekter, glidelåser osv i vaskeposer slik at de ikke hekter seg opp i noe. Har aldri hatt problemer med ødelagte klær.
Gjest SnowLeopard Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Jeg vrenger klærne, det kan beskytte litt, og de fineste tingene går i en vaskepose ja.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 Der dret jeg hardt å draget ja, dyr jakke var det også. Jaja,takk for bekreftelse da jenter, blir vrenging, og dobbelt opp med vaskeposer neste gang.
Gjest Tigress Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 Dra igjen alle glidelåser også. Då er både glidelåsen og alt anna i vaskemaskina godt skydda.
Moscato Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Var jakka dyr, så er det sikkert verdt det å sette i en ny glidelås. Just sayin'... Og ellers har du jo fått svar på det du lurte på, Tigress har rett i at det hjelper å lukke alle glidelåser. Jeg bruker ikke vaskepose på ting med glidelås, bare lukker dem.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #7 Skrevet 23. november 2011 Holder det å gå på sybutikken og få inn en glidelås på en 60-70cm? Har de så lange liggende? Eller, det gjør de jo sikkert, men den jakka var laaaang....
Moscato Skrevet 23. november 2011 #8 Skrevet 23. november 2011 De har nok lange glidelåser også, og om de mangler riktig farge/fasong så bestiller de nok alltids for deg. Jeg blir i alle fall sur hvis du kaster den eller noe, for da kunne du like gjerne gitt den til meg:p
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #9 Skrevet 23. november 2011 Nei, jeg skal ikke kaste den, det lover jeg Kaster nesten aldri noe som helst, har lagt den vekk i et skap til jeg har funnet ut hva jeg skal gjøre med den. Vet du, du ga meg en ide, kanskje jeg bare skal ta den med til sybutikken her jeg bor. Moscato, er du lokalkjent i Sogn og Fjordane? Er det et sted i Førde jeg kunne fått dette fikset? Mener å huske at du før har nevnt at du er herfra omkring?
Moscato Skrevet 23. november 2011 #10 Skrevet 23. november 2011 (endret) Er fra Nordfjordeid, ja:) Men Førde har jeg veldig lite peiling på, dessverre. Her omkring står ikke Førde særlig høyt i kurs sånn generelt, så vi skyr dere som pesten så lenge vi kan Jeg vet stort sett hva som ligger akkurat på sentrene i sentrum, men man må vel gjerne bort fra dem for å finne sybutikker og sånt. Forresten pleier skomakere faktisk å ha grei styring med glidelåser og denslags selv om de ikke sitter på sko, så hvis du vet en bra skomaker kan det være verdt et forsøk (men da må du kanskje stå for glidelåsen selv). Endret 23. november 2011 av Moscato
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #11 Skrevet 24. november 2011 Er fra Nordfjordeid, ja:) Men Førde har jeg veldig lite peiling på, dessverre. Her omkring står ikke Førde særlig høyt i kurs sånn generelt, så vi skyr dere som pesten så lenge vi kan Jeg vet stort sett hva som ligger akkurat på sentrene i sentrum, men man må vel gjerne bort fra dem for å finne sybutikker og sånt. Forresten pleier skomakere faktisk å ha grei styring med glidelåser og denslags selv om de ikke sitter på sko, så hvis du vet en bra skomaker kan det være verdt et forsøk (men da må du kanskje stå for glidelåsen selv). Hehe, javel, okei? Vet ikke om byen hater Nordfjordingene, men jeg driter i allefall litt i de "by"kranglene som oppstår her og der, så det visste jeg ikke. Men takk for hjelpen likevel ;) Skal prøv å oppsøke systuer og skomakere her og se hva jeg finner. Hadde vært fint å få litt hjelp å ordne det, siden jeg ikke har symaskin hjemme.
Moscato Skrevet 24. november 2011 #12 Skrevet 24. november 2011 Hehe, javel, okei? Vet ikke om byen hater Nordfjordingene, men jeg driter i allefall litt i de "by"kranglene som oppstår her og der, så det visste jeg ikke. Men takk for hjelpen likevel ;) Skal prøv å oppsøke systuer og skomakere her og se hva jeg finner. Hadde vært fint å få litt hjelp å ordne det, siden jeg ikke har symaskin hjemme. Det er nok først og fremst pga sykehussaken, skal du se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå