Gjest Nuppa_ Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Dere som har barn i barnehagen, har dere to vinterdresser i tilfelle den ene skulle bli våt e.l.?
Gjest imli Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 Har to til kvar av ungane fordi me har arva (arva ein til kvar og kjøpt ein ny til kvar av dei), men hadde nok ikkje kjøpt to nye om me ikkje hadde arva.
Gjest Nuppa_ Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Tenkte kanskje jeg skulle finne en billig hvis han f.eks. skal ut igjen når han kommer hjem fra barnehagen og den ordentlige er våt. Men jeg vet ikke om det er behov, ifjor var han jo så liten at han ikke var no særlig ute.
Sugerøret Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 vi hadde en dress og så boblebukse+ jakke.Om buksen ble våt kunne vi bare ta på noe annet om vi skulle ut og IKKE leke. 1
Gjest Nuppa_ Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 vi hadde en dress og så boblebukse+ jakke.Om buksen ble våt kunne vi bare ta på noe annet om vi skulle ut og IKKE leke. Det var lurt
Vibi Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Vi har ikke to vinterdresser. Ikke har vi hatt behov for det heller.
Rararara Skrevet 23. november 2011 #7 Skrevet 23. november 2011 Vi hadde to dresser før siden jenta vår (hun er 3 1/2) går i utebarnehage, men den ene dressen hennes er så bra at hun aldri brukte nr.2-dressen.
Honesty Skrevet 23. november 2011 #8 Skrevet 23. november 2011 Vinterdresser av god kvalitet blir ikke våte. I løpet av litt over ett år tror jeg at jeg har opplevd våt dress en eneste gang, og da hadde hun svømt i en stor vanndam. Vi har valgt å ha én vinterdress av god kvalitet (vel, nå har vi to, for vi har den fra i fjor som fortsatt passer, i tillegg til en ny), med 10 000 i vannsøyle, og i tillegg har vi regntøy til de verste dagene. Det holder lenge.
Redbull Skrevet 23. november 2011 #9 Skrevet 23. november 2011 Tar dere med dress og regntøy hjem hver dag, tilfelle dere skal ut å leke på ettermiddagen?
Gjest Nuppa_ Skrevet 23. november 2011 #10 Skrevet 23. november 2011 Tar dere med dress og regntøy hjem hver dag, tilfelle dere skal ut å leke på ettermiddagen? Jeg har to sett regntøy, høstdressen tar jeg med hjem de dagene det er aktuelt å ut etterpå.
Umuriel Skrevet 23. november 2011 #11 Skrevet 23. november 2011 Det går an å bruke høst-/vårdressen som reserve dersom man trenger det. Med et ekstra lag ull under. Ellers har vi som regel hatt en hel dress og et todelt sett.
Furstina Skrevet 24. november 2011 #12 Skrevet 24. november 2011 Sonen hade ofta en vinterdress och en vinterjacka. Jackan använde vi med byxor+långkalsonger till när vi ska åka bil, buss eller liknande. Förra året hade han bara ett par utebyxor men året innan två par (ett par gamla slitna i reserv som nästan var för små, och ett par nya= Dottern har alltid haft två dresser. Antingen två ärvda eller en ärvd och en ny. Jag tycker det är bra att ha något alternativ för även om du har världens bästa vinterdress så behöver den tvättas/torkas - och hos oss tar det mer än en natt. Vi tar hem vinterdressen varje dag, de ska ju inte frysa på vägen hem!
Arkana Skrevet 24. november 2011 #13 Skrevet 24. november 2011 Vi har bare én av hver type dress og har aldri hatt bruk for to. Vi har heller aldri opplevd at han har vært våt selv om de er mye ute (4-5 timer hver dag) og han elsker vann og søler. Tror nok absolutt kvaliteten på dressen har mye å si. Vi vasker dressen i helgene, da er det ikke noe problem å få den tørr til mandag. Vinterdressen blir uansett sjelden skitten siden den brukes i snøen, og vår/høstdressen er så tynn at den faktisk tørker innen dagen etter hvis jeg vasker den straks vi er hjemme fra parken. Det har vel uansett aldri skjedd at dressen bare MÅ vaskes midt i uka slik at dette skulle være grunn til å ha to stykker. Ellers tar jeg med alt av uteklær hjem hver dag, men det er ganske naturlig siden han både leveres og hentes ute.
Gjest pysepusen Skrevet 24. november 2011 #14 Skrevet 24. november 2011 Vi har to. Om vinteren blir man lett våt her (er ikke alle som har en tørr, snøfull vinter). Også orker jeg ikke drasse med meg unødige ting til og fra bhg hver dag.
*Frida* Skrevet 24. november 2011 #15 Skrevet 24. november 2011 Har kun 1 vinterdress, og den er i barnehagen om jenta ikkje hadde den på seg når me henta. Me har ufora parkdress (haustdressen) som reserve, i tillegg til tjukk jakke og ei overtrekksbukse her heime.
Susan Sto Helit Skrevet 24. november 2011 #16 Skrevet 24. november 2011 Vi har hatt behov for to, hvertfall. Ungene blir mye skitne, og noen ganger er dressen så skitten at jeg ikke sender den til barnehagen før den er vasket. Og det er ikke alltid den tørker over natta. Og da er det greit å ha en ekstradress å bruke. Har som regel vår/høstdress med uttagbart for som ekstradress hele året. Er jo gjerne mer behov for en ekstra dress når den andre er i vask vår og høst...
Caramba Skrevet 24. november 2011 #17 Skrevet 24. november 2011 (endret) 5-åringen har en dress og en bukse/jakke. 2-åringene har hver sin nye dress, pluss at jeg har to arve-dresser liggende, men dem har jeg enda ikke trengt å bruke. Jeg vasker om kvelden, hvis noe er vått eller skittent, og henger det foran varmepumpa om natten. Da er alt tørt igjen om morgenen. Endret 24. november 2011 av Caramba
mousepad Skrevet 24. november 2011 #18 Skrevet 24. november 2011 har en vinterdress og en parkdress, så bruker vi parkdressen med ekstra ull under som reserve når den andre er på vask.
Gjest *Røyskatt* Skrevet 24. november 2011 #19 Skrevet 24. november 2011 Vi har en vinterdress som følger barnet, altså at hun har den på seg til og fra barnehagen også, og så har vi en tykt foret regndress, som nesten er like varm som vinterdressen, og som er i barnehagen. Da tar de heller på ho den om det er veldig vått ute, og ellers så har ho alltid en dress der som skift om det trengs
Mamma1 Skrevet 24. november 2011 #20 Skrevet 24. november 2011 Ja, og har veldig god bruk for det. Det blir skittent og vått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå