Tusenfryd Skrevet 13. desember 2003 #1 Skrevet 13. desember 2003 I fjor bakte jeg sandkaker for første gang. Husker jeg lette lenge etter en oppskrift jeg kunne leve med. (enkel) Nå fant jeg en lapp med følgende på: 1 egg 125 g farin 3 mandeldråper. Piskes til eggedosis. 125 g smør 1/2 ts hjortetakksalt 250 g mel 200 grader. Eeeehhh... kan det være sandkaker? Og hvor lenge skal det stekes på 200 grader? *Tusenfryd venter i spenning så hun kan oppdatere den rosa post-itlappen sin* Og hvis dette ikke er sandaker - hva er det? Og har noen evt en god opskrift på sandkaker?
bluebird Skrevet 13. desember 2003 #2 Skrevet 13. desember 2003 Ja, det er visst sandkaker. Jeg tok et lite søk og fant faktisk den nøyaktig samme oppskriften som du har. Se HER.
Pusekatt Skrevet 14. desember 2003 #4 Skrevet 14. desember 2003 Mumlemumle, ekte sandkaker skal inneholde mandler da......
Tusenfryd Skrevet 14. desember 2003 Forfatter #5 Skrevet 14. desember 2003 Mumlemumle' date=' ekte sandkaker skal inneholde mandler da......[/quote'] Det er jo helt korrekt. Hvordan erstatter man mandeldråper med mandler. Maler dem - hvor mye til denne oppskriften? Vet du det? Husker da jeg var på jakt etter oppskrift at det skulle være enkelt...
Pusekatt Skrevet 14. desember 2003 #6 Skrevet 14. desember 2003 Moren min lager helt sinnsykt gode sandkaker, og de er fra Schønberg Erkens kokebok. Jeg har den selvfølgelig ikke, og får ikke tak i moren min, men kanskje noen andre som har den kan hjelpe?
bluebird Skrevet 14. desember 2003 #7 Skrevet 14. desember 2003 Hvordan erstatter man mandeldråper med mandler. Maler dem - hvor mye til denne oppskriften? Vet du det? Ehm... det står jo i oppskriften det. Sjekk linken i mitt forrige innlegg. 1 ss. malte mandler (eller 3 mandeldråper)
Tusenfryd Skrevet 14. desember 2003 Forfatter #8 Skrevet 14. desember 2003 Ehm... det står jo i oppskriften det. Sjekk linken i mitt forrige innlegg. 1 ss. malte mandler (eller 3 mandeldråper) JuleFryd stresset litt - veldig bra - mandler skal bli. Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå