Gjest Koala Lompa Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Jeg tror det var IRC/mIRC, høsten 1998. Jeg lurer på hva jeg googlet første gangen jeg googlet. Og så lurer jeg på hvilken video jeg så først på youtube.
Gjest NozMonster Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 faren til bestevenninnen min jobbet i en jobb som gjorde at de fikk internett svæææært tidlig, så jeg husker at jeg overnattet hos henne hver helg ( utnyttet henne ikke altså, vi hadde jo overnattet mye før det også men da også mye hos meg), fordi det var kun da vi fikk bruke nettet fordi det var billigere. spesielt etter kl 17 husker godt at vi måtte ringe opp via fasttelefonen, og om noen ringte dem mens vi var på nettet, så kom det svært morsomme lyder jeg husker dem svært godt, men litt vanskelig å skrive dem med bokstaver! vi chatta mye på solchatten asl?? :skratte: 2
sofie777 Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 I 96-97 gikk jeg på Informasjonsbehandling på VGS. Da fikk vi være på datarommet en time i uken. Tregt gikk det, men det var likevel fantastisk. Jeg var alltid inne via BA sine sider, de hadde god chat-side og de hadde en side med linker ut i verden, så mye av det jeg har fortsatt med, fant jeg der. Føler at jeg var veldig tidlig ute!
Gjest Koala Lompa Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 asl Den hadde jeg glemt. Ja de lydene der,en slags pipelyd som sa øøøøyyyyææææææææoooooooooiiiiiiiiiiii. Sånn ca.
Mynona Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 Jeg fikk modem av pappa i julegave i 96. Jeg visste ikke hva det var, men pappa hadde veldig lyst på det Vi var de eneste i klassen som hadde internett på høsten da jeg gikk på ungdomsskolen, så jeg måtte lete fram informasjon for mange i klassen når vi skulle ha prosjekt og sånn. Husker jeg chatta masse på mIRC. Også fikk jeg mail-venner som jeg begynte å skrive brev til også :gjeiper: Her er oppringingslyden. Vi hadde akkurat dette modemet en gang i tiden:
Surriball Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Jeg tror vi fikk internett på slutten av nittitallet, og da var ikke jeg så innmari gammel, ca. ni. Jeg husker at jeg fikk lov å sitte en liten stund første gangen, og at jeg søkte (på Altavista!!) på Løvenes Konge fordi det var (og er) favorittfilmen. Så første gang jeg var på internett satt jeg og surfa på lionking.org.
Mynona Skrevet 23. november 2011 #7 Skrevet 23. november 2011 Netscape Navigator het nettlesern vår. Det var før Explorer kom (eller ble vanlig)
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #8 Skrevet 23. november 2011 Jeg fikk modem av pappa i julegave i 96. Jeg visste ikke hva det var, men pappa hadde veldig lyst på det Vi var de eneste i klassen som hadde internett på høsten da jeg gikk på ungdomsskolen, så jeg måtte lete fram informasjon for mange i klassen når vi skulle ha prosjekt og sånn. Husker jeg chatta masse på mIRC. Også fikk jeg mail-venner som jeg begynte å skrive brev til også :gjeiper: Her er oppringingslyden. Vi hadde akkurat dette modemet en gang i tiden: Nå føler jeg meg plutselig 100 år gammel.
Gjest imli Skrevet 23. november 2011 #9 Skrevet 23. november 2011 Trur det var i 97-98 eller noko, då gjekk eg på ungdomsskulen. Internett var liksom berre den Kvasir-sida ein kunne søkje frå, og etterkvart SOL og IRC. Hugsar me fekk sjå internett på skulen. Etterkvart fekk me internett heime, men det var ikkje før eg gjekk på vgs. Hugsar me berre fekk lov av mamma og pappa å vera på nettet max 15 min kvar og sånn, for det var så dyrt, og ingen kunne ringe når me var på nettet, for linja var oppteken Det gjekk kjempetreigt, og eg hugsar godt den rare lyden då ein ringte opp for å få i gang nettet.
Xaphan Skrevet 23. november 2011 #10 Skrevet 23. november 2011 Jeg husker også denne merkelige oppringningslyden! Og at vi helst måtte sitte på internett på kvelden, fordi da var det billigere. Men jeg kan ikke huske akkurat hva jeg gjorde på nettet på den tiden, jeg var ganske ung. Ahh, gode minner
Kara W Skrevet 23. november 2011 #11 Skrevet 23. november 2011 Vi var en av de første jeg kjente som fikk internett. Husker ikke helt når det var, men vi hadde hatt det en stund da jeg begynte på VGS i '98. Den første tiden satt vi på IRC og chattet med tilfeldige fremmede. Husker første gangen jeg skulle prøve å søke opp noe i nettleseren, og jeg skjønte ikke hva slags ting det var meningen å søke på Lurer på om jeg endte opp med å søke på Backstreet Boys
Cata Skrevet 23. november 2011 #12 Skrevet 23. november 2011 Jeg kan faktisk ikke huske når det var, men tror muligens det var i 1994. Jeg kjente til intern mail fra en bedrift jeg hadde jobbet i og var veldig nysgjerrig på hva dette store internettet egentlig var, så sammen med en venninne troppet jeg opp på et introduksjonskurs som linjeforeninga på dataavdelingen på NTH holdt. Tror "kurset" var på 4 timer fordelt på to kvelder eller noe sånt. Vi var livredde for å trykke på noe galt . Vi tok poenget ganske fort, for å si det slik. Jeg var imidlertid sinke når det gjalt å få nett hjemme. Det fikk jeg faktisk ikke før i 2004. Jeg syntes jeg brukte PC så mye på jobb at det var like greit å ikke ha det hjemme. Det har visst forandret seg en liten smule med årene....
Kosemose Skrevet 23. november 2011 #13 Skrevet 23. november 2011 Ah, det husker jeg veldig godt! Det var på datasalen på universitetet jeg gikk på, i *tenke* høsten 1996, eller i 1997, husker ikke helt året, men en eller annen gang i den perioden. Jeg fikk høre at noen andre hadde vært på internett, og jeg ble helt sånn: "mener du det internettet?" med ærefrykt i stemmen. Kunne liksom ikke tro at lille jeg skulle kunne bevege meg der, med filmen Wargames godt i mente, der internett var en film-utopi. Husker at jeg satt der og visste liksom ikke helt hva jeg skulle gjøre, hvor jeg skulle bevege meg, hva jeg skulle finne. Egentlig var det en ganske forvirrende og litt skuffende opplevelse.
Lady Lovelylocks Skrevet 23. november 2011 #14 Skrevet 23. november 2011 Det første minnet med internett var i 94 eller 95. Jeg gikk på ungdomsskolen, og brukte pc'n på biblioteket. Søkte på "X-files" som jeg fulgte med på da.. Tok veldig lang tid, fikk ikke opp hele siden engang før det var nestemann sin tur. Fikk ikke internett hjemme før i 2003.
Quinn Skrevet 25. november 2011 #15 Skrevet 25. november 2011 (endret) Snek meg inn på datarommet ved noen studentleiligheter. Vi bodde der, men hadde ikke nøkkelkort Dette må ha vært i 1999 eller noe. Ble helt opphengt, og hadde mange drømmer om å gå tilbake dit.. I årevis Tok meg faktisk 5 år å få tak i eget Internett Endret 25. november 2011 av Quinn
Anglofil Skrevet 25. november 2011 #16 Skrevet 25. november 2011 Jeg fikk min første datamaskin i 1998, med Windows 98 og ISDN-oppkobling. Nettleseren var Netscape. Derimot var ikke det første gang jeg var på nett, fordi ei venninne av meg, som hadde en far som jobbet innen IT-bransjen, hadde internett hjemme, og da husker jeg hun tok 10 kr for 1 time, og da fikk jeg sitte der og surfe. Tror dette var i 94-95. Mvh Yvonne
Gjest Heloise Skrevet 25. november 2011 #17 Skrevet 25. november 2011 De var i 1996, hjemme i stua. Vi hadde hatt det en liten stund, men jeg fikk ikke "opplæring" før da. Det gikk i SOL.no og modem som var mer bråkete enn et sultent spedbarn. Men moro var det, lastet ned og printet ut en haug bilder av idolene mine husker jeg, det var stas...
Gjest Spinell Skrevet 25. november 2011 #18 Skrevet 25. november 2011 Surfet fra en av datasalene på NTH første gang i -94. Hadde også mailadresse på NTHs studentserver fra omtrent samme tidspunkt.
Cho Kon It Skrevet 25. november 2011 #19 Skrevet 25. november 2011 Kan ikke huske nøyaktig årstall, men det var jo midten/mot slutten av nittitallet. Satt på mIRC for aller første (men langt i fra siste) gang og prata drit med randoms. Jeg kan faktisk huske hvordan kontorkroken vi satt i så ut, og hva vi snakket om da vi satt der. Var mye inne på den derre hamsterdance-siden, og ellers brukte jeg vel bare nettet til å laste ned musikk.. En skal tidlig krøkes, den som god pirat skal bli. Husker jeg skulle laste ned en sang til et prosjekt på skolen, det tok meg to dager, og da jeg hadde fått den ned var det feil sang.
Moscato Skrevet 25. november 2011 #20 Skrevet 25. november 2011 Jeg måtte tenke skikkelig nå. Husker av meg selv at jeg aller først brukte internett hjemme, og at jeg satt og fulgte med på hvordan ett enkelt bilde gradvis kom til syne på skjermen. Sånn som jeg husker det, så var jeg ikke spesielt gammel, og jeg husker ikke at noen andre jeg kjente hadde internett før lenge etterpå. Og jovisst, da jeg spurte pappa nå om når vi fikk internett hjemme, fikk jeg vite at vi fikk det i 94, så det var jo ganske tidlig. Og jeg var ikke mer enn 4 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå