Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Kan noen tipse meg til en rimelig fuktighetskrem for hud som er både uren, sensitiv OG fuktfattig? Jeg har tenkt å "investere" i enten en Matis- eller en Deceleor-krem, men jeg har ikke penger til det for øyeblikket, og huden min er helt krise nå :S Har hatt en A-krem liggende, så det er den jeg har brukt den siste måneden. Kvisene popper frem både her og der. Så jeg er ute etter en slags "nødløsning" frem til jeg får kjøpt noe bra greier.

Håper noen kan hjelpe meg! På forhnd takk :) <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slenger meg på denne. Er snart tom for fuktighetskrem og trenger noe som virkelig gir godt med fukt nå som vinteren kommer. Elsker kremene fra Decleor, men de er så dyre, så jeg håper på å finne et billigere alternativ.. Samtidig er jeg fryktelig kresen, for jeg har hatt dårlig hud før og vil ikke tilbake dit :gjeiper:

Skrevet

Hehe, bra vi er fler... Eller, egentlig ikke. Det er jo så kjipt å ha denne typen hud :S Hvilken krem fra Decleor er det du har brukt tidligere da?

Skrevet

Jeg er godt med denne :) Har brukt den siden i fjor vinter en gang, med nypefrøolje (rosehip oil) under, og huden min holder seg i hvert fall fin. Synes det er en av de aller beste kremene jeg har brukt, men så har jeg ikke prøvd de dyre hudpleiemerkene da.

Gjest shirelle
Skrevet

slenger meg på her, har også uren fuktfattig hud :||

Skrevet (endret)

Jeg synes ikke det går an å få tak i billige, men gode fuktighetskremer i Norge. Hvis du bestiller en fra Decleor eller Matis på nettet da? Det er jo langt billigere enn å kjøpe dem på hudpleiesalong her hjemme.

Edit: Jeg bruker Hydra Floral fra Decleor om sommeren og Harmonie Calm om vinteren. Og også Matis Reponse Jeunesse på lur.

Endret av Andrea89
  • Liker 1
Skrevet

Handle fra utlandet.

Denne er veldig god. Denne er også god, men kanskje litt for lite fuktighet i.

Men hva mener du med billig?

Skrevet

Jeg synes ikke det går an å få tak i billige, men gode fuktighetskremer i Norge. Hvis du bestiller en fra Decleor eller Matis på nettet da? Det er jo langt billigere enn å kjøpe dem på hudpleiesalong her hjemme.

Edit: Jeg bruker Hydra Floral fra Decleor om sommeren og Harmonie Calm om vinteren. Og også Matis Reponse Jeunesse på lur.

Ja, gud jeg bestiller jo selvsagt på nettet uansett når det er dyre merker :P Hehe. Ellers hadde jeg måttet leve på tørt brød og vann :P

Greia er at jeg ikke har funnet den Matis-kremen jeg har lyst til å prøve ut. Hilde Christina har skrevet om den, og sagt at den kan være et forslag om man synes Decleor Aroma Purete Matt Finish Skin Fluid gir for lite fukt. Fungerer Hydra Floral om man har uren hud da?

Takk for tips :)

TS

Skrevet

Ja, gud jeg bestiller jo selvsagt på nettet uansett når det er dyre merker :P Hehe. Ellers hadde jeg måttet leve på tørt brød og vann :P

Greia er at jeg ikke har funnet den Matis-kremen jeg har lyst til å prøve ut. Hilde Christina har skrevet om den, og sagt at den kan være et forslag om man synes Decleor Aroma Purete Matt Finish Skin Fluid gir for lite fukt. Fungerer Hydra Floral om man har uren hud da?

Takk for tips :)

TS

Ja, den fungerer veldig bra til uren hud :) I kombinasjon med en god hudpleierutine, selvfølgelig. For seg selv tror jeg ikke den, eller noen annen fuktighetskrem, vil gjøre noen nytte.

Skrevet

Ja, selvsagt :) Men takk for tipset, da skal jeg ha den kremen i bakgodet :)

Huff, det er en stor hudpleiejungel der ute :P Merker jeg blir helt stressa, for jeg er så redd for å bruke masse penger på feil produkter osv. Har vært hos hudpleier før, og det gikk ikke så bra. Fikk anbefalinger og brukte masse penger på produkter som overhodet ikke fungerte :(

Trenger forresten også tips til nattkrem og rens!

TS

Skrevet

REN har en ansiktskrem for sensitiv hud som også gir kjempebra med fukt. Trekker godt inn. Den inneholder naturlige ingredienser og er ikke versting på pris. Noen apotek fører serien, samt noen parfymerier :)

Skrevet

MD formulations sin rens har fungert veldig bra for meg. Og Neroli Essential Night Balm fra Decleor om natten :)

Jeg har ikke på langt nær så uren hud som før, men litt, da jeg ikke bruker mineralsminke, og det hender at jeg ikke er så flink til å fjerne sminken om kvelden :sjenert:

Skrevet

Åja :) Har MD-rensen for sensitiv hud. Kan ikke si jeg har merket så mye forskjell egentlig :vetikke:

En ting til: Må man bruke øye-solkrem over vanlig øyekrem? :unsure:

Skrevet

Jeg har samme hudtype som flere her:) Bruker Hydra floral masken fra Decleor som dagkrem til vanlig (ja, vet det er maske) fordi jeg føler den gir mer fukt enn kremen.

Cheapsmells har Decleor veldig billig, men blir jo fort litt dyrt når man bruker det hver dag ;)

REN tror jeg er helt ok for mange, men har en sterk mistanke om at det ga meg urenheter. Hva med Green People? :) Har både dag/nattkrem som fukter godt samtidig som de har en veldig god fuktmaske:) Liker dog Hydra floral litt bedre siden denne har en lettere konsistens men gir like mye fukt :) Green people er relativt billig, så hadde prøvd ut det en gang ;)

Skrevet

Jeg bruker både rens, dag- og naturkreftene fra Elixir. Koster rundt 500-lappen pr. produkt, jeg vet ikke om dere synes det er dyrt? Jeg har samme hudtype som dere beskriver, og fått anbefalt dette fra min hudpleier.

http://www.elxr.no/ (Tror det er et norsk merke).

Skrevet

Jeg sverger til Sensilis Glacier sin krem-gel til min utrene og fuktfattige hud. Den koster 499, men er absolutt verdt pengene i mine øyne, denne kremen gjorde virkelig susen for meg. Av rimeligere alternativer har jo også Dr. Hauscha en rosenkrem light som kan være ett alternativ, den koster vel 250-300 eller noe.

Skrevet

Slenger meg på denne. Har brukt Hydra Floral fra Decleor i mange år, men tror det er på tide med noe nytt. Tror kanskje, kanskje kanskje jeg reagerer på Decleor! Har aldri tenkt over det, men merket en forskjell da jeg byttet hudkrem til Matis Delicate... den er fantastisk. Gir fukt, lukter godt. Koster ca. nøyaktig det samme som Decleor sin. MEN jeg er student, så har egentlig ikke råd... tenker derfor å gå for noe annet, rett og slett fordi jeg ikke KAN. Jeg synes til og 250 er dyrt for en krem, og i tillegg skal man jo ha rens, skrubb osv.

Tenker faktisk på å gå over til denne som rens: http://www.feelunique.com/p/Yes-To-Carrots-Nourishing-Daily-Cream-Facial-Cleaner-170g, og denne som fuktighetskrem: http://www.feelunique.com/p/Yes-To-Cucumbers-Soothing-Daily-Calming-Facial-Moisturizer-50ml.

Jeg sliter med dårlig hud (er 19, føler jeg er den eneste som fortsatt sliter!), så vet jeg ikke BURDE, men hva lommeboken sier er en annen sak.

Gjest Grønnblomst
Skrevet

Jeg bruker både rens, dag- og naturkreftene fra Elixir. Koster rundt 500-lappen pr. produkt, jeg vet ikke om dere synes det er dyrt? Jeg har samme hudtype som dere beskriver, og fått anbefalt dette fra min hudpleier.

http://www.elxr.no/ (Tror det er et norsk merke).

Synes det var dyrt jeg :)

Skrevet

Jojobaolje funker fint synes jeg. Utrolig drøy, gir godt med fukt og jeg får ikke urenheter av den. Avalon sin c vitamin lotion er også suveren synes jeg.

Fås billig på iherb.com.

Nye kunder får 5 dollar i avslag ved første kjøp ved bruk av andre sin kode. Min kode er NUT775

DA blir det billig!!!!

Jojobaolje kan også kjøpes på apotek/helsekost.

Skrevet

Ja, selvsagt :) Men takk for tipset, da skal jeg ha den kremen i bakgodet :)

Huff, det er en stor hudpleiejungel der ute :P Merker jeg blir helt stressa, for jeg er så redd for å bruke masse penger på feil produkter osv. Har vært hos hudpleier før, og det gikk ikke så bra. Fikk anbefalinger og brukte masse penger på produkter som overhodet ikke fungerte :(

Trenger forresten også tips til nattkrem og rens!

TS

Som rens bruker jeg denne http://www.iherb.com/Dr-Bronner-s-Magic-Soaps-Hemp-Baby-Mild-Pure-Castile-Soap-Unscented-16-fl-oz-472-ml/6971?at=0

Søker du litt på nett ser du at mange liker denne. Den er superdrøy, naturlig og renser huden godt uten at den føles stram og tørr.

Som nattkrem kan du bruke Emuolje, den er veldig rik og passer fint på vinteren, drøy og billig, kjøpes også på iherb. Jepp, jeg digger iherb!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...