Avalon Skrevet 23. november 2011 #1 Del Skrevet 23. november 2011 Lurer på om det er noen her som enten har smakt eller laget dette før? Jeg har ikke smakt det før, men vurderer å lage dette til jul. Det jeg lurer litt på er om den kan fungere med en nøttebunn? Har en i familien som har cøliaki, så derfor håper jeg at noen her har smakt denne og kan si om de tror det kan fungere eller ikke Evt. andre tips til en glutenfri bunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #2 Del Skrevet 23. november 2011 Hva med å legge ut oppskrift så vi andre vet helt sikkert hva det dreier seg om? Kjært barn har mange navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 23. november 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Har sett litt på nettet, og noen bruker paibunn, andre bruker kjeks, men det er jo gluten i begge :/ Jamie Oliver’s 30 minute meal Banoffee Pie 1 store bought pie crust 2 bananas 100ml milk 4 tbsp caster sugar 300ml cream 1 tbsp camp coffee 2 bananas, extra 100g block of dark chocolate Blitz the two bananas with the milk until well combined and smooth In a pan over high heat melt the caster sugar. Don’t stir it, just gently tilt as it melts to a dark caramel colour Add the banana milk mixture to the toffee, stirring until the toffee melts back into the bananas Pour into the pie case and freeze for 20 minutes (we didn’t need it to be within 30 minutes so just put it in the fridge) Whip the cream and then fold through the camp coffee essence so it leaves pretty swirls in the cream Slice the bananas and arrange over the pie filling, then spoon the cream over the top Place the chocolate bar on the benchtop, smooth side up. Scrape a sharp chef’s knife on a 45 degree angle across the chocolate towards you, making chocolate curls. Arrange over the top of the cream. Eat! - Hvordan en gjør med selve fyllet er også veldig forskjellig fra oppskrift til oppskrift, men ingrediensene er det jo det samme. Om en har store biter av banan eller moser dem osv. Så har bare limt inn en her med den fremgangsmåten de har brukt. Endret 23. november 2011 av Avalon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladidag Skrevet 24. november 2011 #4 Del Skrevet 24. november 2011 Har laget denne http://www.epicurious.com/recipes/food/views/Banana-Toffee-Pie-1961 bytt ut melet medmalte nøtter kanskje? eller glutenfri bakemiks? kaka er farlig god:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 24. november 2011 #5 Del Skrevet 24. november 2011 ååååh den skal jeg bed min personlige britiske kokk lage til meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå