SnowWhite Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Hei! Jeg og min kjære skal gifte oss i sommer i Beirut i Libanon, han er libanesisk statsborger mens jeg er norsk. Vi er allerede godt i gang med planleggingen, men det er et par ting som hele tiden ligger i bakhodet og gjør det hele litt slitsomt. Hva trenger jeg av papirer herfra for at ekteskapet skal godkjennes? Vi skal ikke bo i Norge etterpå, men i England. Jeg syns sånn papirting er så utrolig slitsomt og komplisert, jeg har rett og slett ikke peiling på hva jeg trenger. Vi skal gifte oss i kirka, trenger jeg da fødselsattest eller noe sånt? Og hvor får jeg dette fra hvis jeg ikke er født i Norge? Har sett litt rundt her at noen snakker om prøvningsattest, hva er dette? Trenger jeg det? Er evig takknemlig hvis noen kunne hjulpet meg!!!
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 hva trenger du? tja... hva med litt vett i skallen? å gifte seg med en libaneser... ...jaja... lykke til 2
SnowWhite Skrevet 23. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2011 hva trenger du? tja... hva med litt vett i skallen? å gifte seg med en libaneser... ...jaja... lykke til Kan jeg få lov til å spørre hva all verdens grunn du har til å si at jeg ikke har "vett i skallen" pga jeg skal gifte meg med en libaneser?
Gjest Doh Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 Hei TS. Har dessverre ikke noen svar til deg men ville bare si at svaret fra anonymbruker var jævlig unødvendig. Men kan sikkert være lurt å høre med UDI eller noe sånt for å høre hva slags dokumentasjon dere trenge
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 Hei! Jeg og min kjære skal gifte oss i sommer i Beirut i Libanon, han er libanesisk statsborger mens jeg er norsk. Vi er allerede godt i gang med planleggingen, men det er et par ting som hele tiden ligger i bakhodet og gjør det hele litt slitsomt. Hva trenger jeg av papirer herfra for at ekteskapet skal godkjennes? Vi skal ikke bo i Norge etterpå, men i England. Jeg syns sånn papirting er så utrolig slitsomt og komplisert, jeg har rett og slett ikke peiling på hva jeg trenger. Vi skal gifte oss i kirka, trenger jeg da fødselsattest eller noe sånt? Og hvor får jeg dette fra hvis jeg ikke er født i Norge? Har sett litt rundt her at noen snakker om prøvningsattest, hva er dette? Trenger jeg det? Er evig takknemlig hvis noen kunne hjulpet meg!!!
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Du er godt i gang med planleggingen, men vet nesten ingenting om papirarbeidet??? Det er jo det viktigste av alt i slike saker!!! Her trengs det en realitetssjekk virker det som... Ikke planlegg noe mer før du har kontaktet UDI (UDI er altså en forkortelse for det som heter Utenriksdepartementet og de har med slike saker å gjøre det er bare å google UDI). Her risikerer du å bli lurt trill rundt hvis du ikke følger med i timen.
Gjest Doh Skrevet 23. november 2011 #7 Skrevet 23. november 2011 Du er godt i gang med planleggingen, men vet nesten ingenting om papirarbeidet??? Det er jo det viktigste av alt i slike saker!!! Her trengs det en realitetssjekk virker det som... Ikke planlegg noe mer før du har kontaktet UDI (UDI er altså en forkortelse for det som heter Utenriksdepartementet og de har med slike saker å gjøre det er bare å google UDI). Her risikerer du å bli lurt trill rundt hvis du ikke følger med i timen. UDI= Utlendingsdirektoratet. UD= utenriksdepartementet. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #8 Skrevet 24. november 2011 Du er godt i gang med planleggingen, men vet nesten ingenting om papirarbeidet??? Det er jo det viktigste av alt i slike saker!!! Her trengs det en realitetssjekk virker det som... Ikke planlegg noe mer før du har kontaktet UDI (UDI er altså en forkortelse for det som heter Utenriksdepartementet og de har med slike saker å gjøre det er bare å google UDI). Her risikerer du å bli lurt trill rundt hvis du ikke følger med i timen. HVA er problemet ditt?! Veldig støttende, må jeg si... Jeg har heller ikke noe godt svar, da jeg ikke har vært i denne situasjonen selv, men lykke til TS
Aftenstjerne Skrevet 4. desember 2011 #9 Skrevet 4. desember 2011 Regner med du trenger prøvningsattesten ja. Jeg skal gifte meg i Tyrkia med en Tyrkisk statsborger, og jeg må iallefall ha den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå