Gå til innhold

Øyeskyggen blir "stripete"


Babyface

Anbefalte innlegg

Jeg bruker ikke øyeskygge så ofte, for jeg synes ikke jeg får det helt til. Men de gangene jeg bruker det, synes jeg skyggen blir så stygg etter kort tid; den ligger i striper over øyelokket. Er det jeg som gjør noe galt når jeg legger den på eller er det rett og slett dårlig kvalitet på øyeskyggene mine?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det kan være mange årsaker til at øyenskyggen blir stripete. F.eks. at du svetter eller at du har litt fet hudtype. Begge disse "problemene" kan løses ved å bruke litt transperent pudder eller øyenskyggeunderlagskrem før du legger øyenskygge.

Bruker du flytende øyenskygge kan det være lurt å gå over til pudderskygge da denne ikke så lett striper seg.

Lykke til!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOB har en sånn krem man smører på øyelokket før du legger skyggen nettopp til dette formålet!

Husker ikke hva den heter i farta, men det er en liten hvit tube som er veeeeelidg drøy!

Jeg bruker den når jeg skal ha på litt ekstra, for da sitter skyggen bedre og det blir jevnere og penere!

Får kjøpt den på H&M!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bruk pudder under!!! Og tørk av øyenlokkene før du påfører skyggen. Bruk ikke kremøyenskygge!

Tull&tøys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei icon_smile.gif

Jeg bruker først en pudderstick som jeg smører utover i hele ansiktet med en svamp. Passer på å klappe svampen litt på øyenlokkene også. Så bruker jeg en helt lys øyenskygge som jeg legger over hele øyelokket + helt opp til øyenbrynet. Denne skyggen er så lys at den nesten ikke synes. Deretter legger jeg på den "ordentlige" øyenskyggen + evt. også eyeliner. Når jeg gjør det på denne måten får jeg aldri problemer med at skyggen striper seg.

Men: det er også viktig å bruke et godt merke på øyenskyggen. Styr unna de billigste merkene, og bruk heller noen ekstra kroner på en skikkelig skygge som sitter. Det er STOR forskjell på merkene!!

Lykke til!

Klem,

Nelle icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg anbefaler deg Eye shadow base fra Artdeco. Den er superbra. Koster rundt kr.65 (på parfymerier), og er kjempedrøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter anonym her.

Har alltid irritert meg over de ekle stripene som kommer på øyelokket etter en liten stund.

Helt til for en måned siden, da var det konsulenten på parfymeriet mitt som fortalte meg hemmeligheten med forførende øyne hele dagen, nemlig: ArtDeco sin base for øyenskygge.

Aldri har jeg vert så glad; JIPPIIIIII!!!

Takk ArtDeco...

Kan absolutt anbefales på det høyeste...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...