AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Før kunne jeg alt, men Facebook endrer jo hele tiden. Jeg føler ikke lenger at jeg har kontroll over min egen profil. Jeg syns det er vanskelig å finne alle innstillingene. Syns det var MYE lettere før! Noen innspill? Egentlig skjønner jeg ting raskt, men jeg syns bare Facebook blir mer og mer komplisert. Syns personverninnstillingene var greie før, men ikke nå. Blir nesten redd for at uvedkommende skal se ting jeg ikke ønsker at de skal se.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 Helt enig! Etter de siste oppdateringene sliter jeg også med å ha full styring over hvem som ser hva. Jeg gikk så møkk lei at jeg for en måneds tid siden slettet alle mine innlegg, og begynte på nytt igjen. Håpløs greie.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Før kunne jeg alt, men Facebook endrer jo hele tiden. Jeg føler ikke lenger at jeg har kontroll over min egen profil. Jeg syns det er vanskelig å finne alle innstillingene. Syns det var MYE lettere før! Noen innspill? Egentlig skjønner jeg ting raskt, men jeg syns bare Facebook blir mer og mer komplisert. Syns personverninnstillingene var greie før, men ikke nå. Blir nesten redd for at uvedkommende skal se ting jeg ikke ønsker at de skal se. Jeg har nesten slutta å bruke facebook på grunn av de nye personverngreiene selv, så skjønner frustrasjonen. Jeg tror jeg har så skjult profil som det går an å ha, men gidder uansett ikke skrive eller legge ut bilder som ikke kan deles med offentligheten i utgangspunktet. Ikke at jeg har pleid å legge ut skumle ting før uansett men
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Hva er det som er nytt? Ingenting som har endra seg av mine instillinger etter at fb ble ny
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Jeg finner ikke funksjonen hvor jeg kan se profilen min som en fremmed person som vil legge meg til jeg. Bare hvordan venner ser den(og de ser den vel sånn som meg? ;S)
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #6 Skrevet 25. november 2011 når du har trykket view as, så kommer følgende tekst opp: This is how your profile looks to you... Use this tool to see how your profile appears to a specific friend or the public. Remember: you can always change who can see any post that appears on your profile. Du trykker da på ordet public.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #7 Skrevet 25. november 2011 Det er ikke noe personvern på Facebook. Alt dere skriver og gjør der inn vil bli lagret herfra og inn i evigheten. Om noen hundre år sitter sikkert etterkommerne våre og ser på fyllebildene av oss alle.
Gjest Apophis Skrevet 25. november 2011 #8 Skrevet 25. november 2011 Noen av personverninnstillingene kan du redigere under "rediger profil". Når du går inn på profilen din kan du også vise hvordan profilen din ser ut for andre.
loffen Skrevet 25. november 2011 #9 Skrevet 25. november 2011 (endret) når du har trykket view as, så kommer følgende tekst opp: This is how your profile looks to you...Use this tool to see how your profile appears to a specific friend or the public. Remember: you can always change who can see any post that appears on your profile.Du trykker da på ordet public. Ja, og så trykker du på 'vegg', fordi det er jo den du lurer på hvordan ser ut for 'public', men da kommer du bare tilbake til den vanlige veggen din..! Jeg aner ikke hvordan min vegg ser ut for 'public' lenger, bare info-siden! Jeg har merket at alt som man 'liker', bursdager man kommenter osv, er 'public' , så lenge man ikke velger å skjule de helt fra veggen sin da, men da er de også skjult for vennene... Skulle ønske det var som før, da man kunne skjule hele veggen for alle andre enn venner!!!!!!!!!! Endret 25. november 2011 av loffen 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #10 Skrevet 26. november 2011 Ja, og så trykker du på 'vegg', fordi det er jo den du lurer på hvordan ser ut for 'public', men da kommer du bare tilbake til den vanlige veggen din..! Jeg aner ikke hvordan min vegg ser ut for 'public' lenger, bare info-siden! Jeg har merket at alt som man 'liker', bursdager man kommenter osv, er 'public' , så lenge man ikke velger å skjule de helt fra veggen sin da, men da er de også skjult for vennene... Skulle ønske det var som før, da man kunne skjule hele veggen for alle andre enn venner!!!!!!!!!! Hva mener di med alt man liker? Mener du hvis man liker en venns status, eller en venns bilde osv? Dette er isåfall regulert av den personen som har skrevet statusen og lagt ut bildet. Hvis denne personen har sagt at statusen og bildet kan ses av "public" - det er DA det blir public at du har likt det og kommentert på det. Med mindre du da fjerner storyen om det på din egen vegg.
Gjest Survival Skrevet 26. november 2011 #11 Skrevet 26. november 2011 Hater den nye Facebook. Har strengt vurdert å slette meg... men da blir telefonregningen så høy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå