Gå til innhold

Maria


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor i bibelen står det at Maria ble tatt opp himmelen i sjel og legme?

Jeg tolker bibelen selv og er enig i at Maria er Guds mor og født uten arvesynd, hun ble frelst på forskudd fordi hun er Jesus mor. Hun er den andre Eva.

Men jeg skjønner ikke hvorfor katolikker mener hun ble tatt opp til himmelen? detstår ikke noe sted.Og det samme med helgener, INGEN sted!!

Kan noen katolikker vise meg hvor detstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står ikke i Bibelen at Maria ble tatt opp til Himmelen "i sjel og legeme", altså uten å dø. Det står heller ikke at hun er født uten arvesynd eller ble "frelst på forskudd". Hva mener du med at hun var "den andre Eva"? Dette er bare ting Den katolske kirke har funnet på akkurat som læren om helgener. Andre ting den har funnet på uten grunnlag i Bibelen er læren om skjærsilden, som den har gått bort fra, og dåp av babyer.

Endret av Testosteron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Hvor i bibelen står det at Maria ble tatt opp himmelen i sjel og legme?

Men jeg skjønner ikke hvorfor katolikker mener hun ble tatt opp til himmelen?

Nedenfor følger en artikkel fra katolsk.no, som forklarer bakgrunnen for katolikkers tro angående Maria's opptagelse i himmelen.

Jomfru Marias opptagelse i himmelen.

Legger også ved en link om Maria i katolsk tro og praksis.

Min lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

jeg har god kjennskap til bibelen og det står IKKE i bibelen.

Neivel, greit nok. Jeg har ingen intensjon om å forsvare bakgrunnen for den katolske tro. Likevel syns jeg nettsidene til den katolske kirke muligens er et godt sted å lete for den som ønsker å vite bakgrunnen for katolikkers tro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Neivel, greit nok. Jeg har ingen intensjon om å forsvare bakgrunnen for den katolske tro. Likevel syns jeg nettsidene til den katolske kirke muligens er et godt sted å lete for den som ønsker å vite bakgrunnen for katolikkers tro.

er du katolikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har god kjennskap til bibelen og det står IKKE i bibelen.

Men har du ingen kjennskap til katolikisme, verdens største religion? Katolikismen bygger ikke på bibelen alene, men også tradisjonen.

Men jeg skjønner ikke hvorfor katolikker mener hun ble tatt opp til himmelen? detstår ikke noe sted.Og det samme med helgener, INGEN sted!!

Hvilke helgener tenker du på? Når levde disse helgnene og når ble bibelen skrevet?

Finnes mange helgener hvor det råtnende liket ligger i jorda.

Endret av Ekerilar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...