AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #81 Del Skrevet 24. desember 2011 Hehe..nei, du har helt rett ;-)... Grunnen til at jeg insisterte på at han skulle dra, var pga at dette sannsynligvis blir hans siste jul på mange år med den familien grunnet ulike årsaker. Jeg vet hvor viktig julen er for han og for hans familie, og ville ikke ødelegge alt pga meg. Bedre at en person har det dårlig, enn at en hel familie har det. Uansett ble alt bare feil nå. Men gjort er gjort, og jeg har ihvertfall lært at det å skulle være "edel" muligens ikke passer for meg :gjeiper: Føler meg grått ferdig for en stund nå, og har vasket av meg den utsmurte mascaraen ;-) Nå har jeg bestemt meg for å lage meg en kopp te og se en god film :-) Næmmen, huffameien og stakkarsdeien da! Er det så fælt for deg da, stakkars! Hadde det ikke vært verre for samboeren din å ikke skulle feire jula hjemme med sin familie noe mer, som du sier? Du kunne blitt med, vet du. Selv om du er gravid. Det var jo bare 3 timers kjøring. Jeg sitter også her alene, fordi mannen min er hjemme med sin mor. Sannsynligvis for siste gang i barndomshjemmet, siden hun er enke og over 80 år. Jeg hadde også tilbud om å være med, men jeg orker ikke 100 mil dit, og 100 mil hjem igjen i jula, så jeg ordnet med flybilletter og leiebil til han istedet. Jeg har valgt det selv, akkurat som du har. Så en skal ikke klage på det. Det kommer flere juler, og du greier helt sikkert å kose deg om du går inn for noe annet enn å være offer og synes synd på deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #82 Del Skrevet 24. desember 2011 Næmmen, huffameien og stakkarsdeien da! Er det så fælt for deg da, stakkars! Hadde det ikke vært verre for samboeren din å ikke skulle feire jula hjemme med sin familie noe mer, som du sier? Du kunne blitt med, vet du. Selv om du er gravid. Det var jo bare 3 timers kjøring. Jeg sitter også her alene, fordi mannen min er hjemme med sin mor. Sannsynligvis for siste gang i barndomshjemmet, siden hun er enke og over 80 år. Jeg hadde også tilbud om å være med, men jeg orker ikke 100 mil dit, og 100 mil hjem igjen i jula, så jeg ordnet med flybilletter og leiebil til han istedet. Jeg har valgt det selv, akkurat som du har. Så en skal ikke klage på det. Det kommer flere juler, og du greier helt sikkert å kose deg om du går inn for noe annet enn å være offer og synes synd på deg selv. Stakkars deg, her kryper visst bitterheten ut av alle porene dine. En stor juleklem til deg :-) Forøvrig KAN jeg ikke kjøre tre timer med bil når jeg spyr av å være oppe en kort stund.En av grunnen til at jeg ville at samboer skal feire jul med familien,er at faren hans er godt over 80 år han også. Og joda, jeg unner han virkelig denne julefeiringen...er slett ikke det det går i. Utover dette har jeg ikke behov for å rettferdiggjøre meg selv ovenfor deg. Du har mer enn nok med deg selv tror jeg. Men hva slags menneske er DU som skal fortelle meg når jeg har "lov" å være trist eller ikke. Du har ikke monopol på når folk skal kunne være trist,skjønner du ;-) Ja, jeg "valgte" å være alene på julaften fordi jeg er syk i dag. Men JA, selvvalgt eller ikke - trist har jeg vært likevel, og jeg forbeholder meg fremdeles retten til å ha følelser uavhengig hva andres meninger om når jeg bør føle hva 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #83 Del Skrevet 24. desember 2011 Stakkars deg, her kryper visst bitterheten ut av alle porene dine. En stor juleklem til deg :-) Forøvrig KAN jeg ikke kjøre tre timer med bil når jeg spyr av å være oppe en kort stund.En av grunnen til at jeg ville at samboer skal feire jul med familien,er at faren hans er godt over 80 år han også. Og joda, jeg unner han virkelig denne julefeiringen...er slett ikke det det går i. Utover dette har jeg ikke behov for å rettferdiggjøre meg selv ovenfor deg. Du har mer enn nok med deg selv tror jeg. Men hva slags menneske er DU som skal fortelle meg når jeg har "lov" å være trist eller ikke. Du har ikke monopol på når folk skal kunne være trist,skjønner du ;-) Ja, jeg "valgte" å være alene på julaften fordi jeg er syk i dag. Men JA, selvvalgt eller ikke - trist har jeg vært likevel, og jeg forbeholder meg fremdeles retten til å ha følelser uavhengig hva andres meninger om når jeg bør føle hva Nei, jeg er ikke bitter, jeg har det faktisk veldig bra i dag. Er lettet over at det ordnet seg så han dro alene, så jeg slapp kjøreturen på 100 mil fram og tilbake. Og slapp å ha en mann med elendig samvittighet overfor sin mor her hjemme. Poenget er at du selv velger hva du gjør det til. Du velger å være offer, istedet for å prøve å kose deg alene. Prøv heller å gjøre det beste utav det, istedet for det verste, så går det mye bedre Juleklem til deg også. Opp med haka nå, og prøv å kos deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fireflies Skrevet 25. desember 2011 #84 Del Skrevet 25. desember 2011 Hva er en fullkommen jul, fireflies? En fullkommen jul for meg innebærer å ha alle jeg er glad i rundt meg, uten krangel, slossing og rus. Dette vil aldri skje. Derfor vil jeg aldri få en fullkommen jul, og derfor liker jeg ikke jula. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hikken Skrevet 25. desember 2011 #85 Del Skrevet 25. desember 2011 En fullkommen jul for meg innebærer å ha alle jeg er glad i rundt meg, uten krangel, slossing og rus. Dette vil aldri skje. Derfor vil jeg aldri få en fullkommen jul, og derfor liker jeg ikke jula. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå