AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #41 Del Skrevet 26. november 2011 Har med at jeg må jobbe julaften, og ingen av oss har familie her nede. Pga diverse omstendigheter så er det lite sannsynlig at min mann kan bli igjen og feire med meg. Mvh Yvonne Så kjipt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #42 Del Skrevet 26. november 2011 http://ceciliadinardi.wordpress.com/2011/11/25/kcs-julefest-info-om-arrangementsgruppa/ Rusfri julefeiring Oslo sentrum for deg mellom 18-25 år. Påmelding. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #43 Del Skrevet 26. november 2011 http://ceciliadinardi.wordpress.com/2011/11/25/kcs-julefest-info-om-arrangementsgruppa/ Rusfri julefeiring Oslo sentrum for deg mellom 18-25 år. Påmelding. Flott initiativ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #44 Del Skrevet 26. november 2011 http://ceciliadinardi.wordpress.com/2011/11/25/kcs-julefest-info-om-arrangementsgruppa/ Rusfri julefeiring Oslo sentrum for deg mellom 18-25 år. Påmelding. Bare så synd at ikke alle bor i Oslo, for alle har ikke råd til å reise tvers gjennom landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2011 #45 Del Skrevet 26. november 2011 Nei, gleder meg ikke til jula. Men har en datter så da må en liksom ordne til litt for hennes del. Var før kjempeglad i jula, men etter at min mamma ble syk har jeg ikke orka gleda meg så mye.At hun er psykisk syk gjør det enda verre, for det er det enda ganske tabu og snakke om. For tiden er hun på lukket psykiatrisk avdeling og er såpass dårlig at det ikke er sikkert hun kommer hjem igjen. Første gangen hun ble syk, var også i jula så dårlige minner. Alle skal være så veldig glade i jula og det gjør det ekstra vanskelig. Har lyst og gi min datter en slik fin jul med forventninger som jeg hadde som barn....men føler jeg ikke klarer det. Så for min del er jeg egentlig sjeleglad når jula er over. Vet iallefall det at jeg ikke skal stresse meg ihjel..... Ja ja var bare et hjertesukk fra meg...så du er ikke alene og ikke glede deg til jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maria.91 Skrevet 26. november 2011 #46 Del Skrevet 26. november 2011 Men jeg bare lurer på en ting, dere som ikke gleder dere fordi dere ikke har noen å feire med osv, hva med å for eksempel melde seg som frivillig for frelsesarmeen eller noe sånt, og stå på suppekjøkken eller dele ut sånne veldedighetsgaver eller lignende? Så gjør dere en god gjerning for noen som virkelig setter pris på det, samtidig som dere slipper å sitte alene hjemme på julaften. Også kan det jo kanskje være mulighet for å treffe nye venner også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #47 Del Skrevet 27. november 2011 Bare så synd at ikke alle bor i Oslo, for alle har ikke råd til å reise tvers gjennom landet. Hvis du orker kan du ta initiativ til noe selv der du bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #48 Del Skrevet 28. november 2011 Jeg gruer meg masse til jul fordi jeg blir dyttet på alle andres forventninger og krav, og får beskjed om at jeg ødelegger jula hvis jeg prøver å påvirke noe. Det er ingen annen tid på året som har mer ufint sosialt press. Det er rett og slett et energisluk når alle må gjøres til lags og ingen får lov til å mangle julestemning. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #49 Del Skrevet 28. november 2011 Jeg gruer meg litt til jul i år. For meg er jul hjemme hos mine foreldre som bor på en annen kant av landet, men i år skal vi feire hos familien til min mann som bor på en tredje kant av landet. Julen betyr ingenting for mannen min, men likevel skal vi feire hos hans familie, noe jeg syns er unødvendig. Jeg er fullt klar over at det er egoistisk av meg, men jeg gruer meg like fullt til jul i år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #50 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg gleder meg ikke til jul. Julen er ensomhet og stengte dører overalt. Jeg har vært alene på julaften så lenge jeg kan huske. Foreldre er døde og søsken har jeg ikke. I julen blir det ekstra tydelig hvor ensom jeg er. Jeg er syk også, så jeg kan ikke bidra med noe frivillig eller jobbe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 29. november 2011 #51 Del Skrevet 29. november 2011 Hmm.... Jeg har ingen familie her i byen, og heller ingen jeg har noe særlig godt forhold til. Jeg har generelt lide familie. Samlivet mitt tok slutt i fjor Katten er død Jeg skulde egentlig besøkt en venn i udlandet i julen, men det blev ikke noe av Det hele føles lidt som Ebenezer Scrooge formulerte det: "I see no point in making merry and spending money - only to find yourself a year older, and not an hour richer." Og jeg pleide å elske julen.... Jeg har ordnet med masse jobbing i stedet. Derefter tar jeg meg en aquavit 1. juledags morgen i mitt katteløse hjem, når jeg er ferdig på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2011 #52 Del Skrevet 29. november 2011 Dette var virkelig et ærlig og litt trist innlegg TS. Ser ut som du tar det greit, men gleder deg til den er over. Du skal se det kommer en jul du har kjæreste eller familie du også. Julen er ironisk nok ment til å forene familie og venner, men det er dessverre ikke alle som har det. Håper uansett du får en best mulig jul, og alle tanker til deg. Hvis det er til hjelp, så kan jeg nevne at det fins flere der ute som må jobbe hele julen. Det kan jo være konstruktivt å tenke på i romjula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathFoto Skrevet 29. november 2011 #53 Del Skrevet 29. november 2011 Giacomo_P: Hva med å skaffe seg en ny kattevenn? Det kryr av katter hos dyrebeskyttelsen/omplasseringen som ønsker seg et godt hjem. Og selskapet man har i en liten pus er som du vet, ikke til å kimse av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathFoto Skrevet 29. november 2011 #54 Del Skrevet 29. november 2011 Giacomo_P: Hva med å skaffe seg en ny kattevenn? Det kryr av katter hos dyrebeskyttelsen/omplasseringen som ønsker seg et godt hjem. Og selskapet man har i en liten pus er som du vet, ikke til å kimse av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathFoto Skrevet 29. november 2011 #55 Del Skrevet 29. november 2011 Giacomo_P: Hva med å skaffe seg en ny kattevenn? Det kryr av katter hos dyrebeskyttelsen/omplasseringen som ønsker seg et godt hjem. Og selskapet man har i en liten pus er som du vet, ikke til å kimse av. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 29. november 2011 #56 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg har selvsagt lyst på en ny katt - men det passer ikke så godt, så mye jeg jobber nå. Puser skal ikke være for mye alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #57 Del Skrevet 29. november 2011 Men jeg bare lurer på en ting, dere som ikke gleder dere fordi dere ikke har noen å feire med osv, hva med å for eksempel melde seg som frivillig for frelsesarmeen eller noe sånt, og stå på suppekjøkken eller dele ut sånne veldedighetsgaver eller lignende? Så gjør dere en god gjerning for noen som virkelig setter pris på det, samtidig som dere slipper å sitte alene hjemme på julaften. Også kan det jo kanskje være mulighet for å treffe nye venner også? Er du klar over hvor mange som vil gjøre en god gjerning akkurat på julaften? De frivillige organisasjonene har mer enn nok folk å ta av. Det de mangler er folk som jobber frivillig resten av året. Blir litt egoisme i det at akkurat på julaften så passer det meg å jobbe frivillig for jeg er alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grønnblomst Skrevet 29. november 2011 #58 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg gleder meg heller ikke. Masse stress med forberedelser, og å samle familie. Har egentlig ikke lyst til å feire jul med familien heller. Gaver er også et pengesluk. Synes det er bedre å ikke gi hverandre noe. Hadde gladelig jobbet hele jula jeg. Den er jo så kjedelig. alt for lang, alt er stengt, og ikke en dritt å gjøre. Til og med treningsstudioet er mindre åpent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #59 Del Skrevet 12. desember 2011 Er du klar over hvor mange som vil gjøre en god gjerning akkurat på julaften? De frivillige organisasjonene har mer enn nok folk å ta av. Det de mangler er folk som jobber frivillig resten av året. Blir litt egoisme i det at akkurat på julaften så passer det meg å jobbe frivillig for jeg er alene. Så derfor skal alle slutte å melde seg som frivillig? Egoistisk er feil ordvalg, man er ikke egoist uansett grunn til å være frivillig- om det så er for å slippe å feire med masete familie. Det er jo ikke en plikt å feire jul! Selv om det er sånne som deg som gjør at jul er så stressende! Skal man da bli igjen hjemme alene, når man har lyst til å hjelpe litt? Provoserende at julen skal bli som den er blitt- påtvungne plikter, stress og økonomi-business. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elSandman Skrevet 12. desember 2011 #60 Del Skrevet 12. desember 2011 Som singel og uten barn har jeg påtatt meg vakt på jobben hele julehelgen. For meg er julaften bare en hvilken som helst annen dag, - bortsett fra at jeg ffår bedre betalt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå