AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #21 Del Skrevet 23. november 2011 Uff, så trist å lese. Jeg gleder meg ufattelig mye til jul. Hjem til familien og god stemning. Men skjønner at ikke alle så godt forhold til familien. Hva med å reise vekk i julen da? Men det kan jo kanskje bli litt vanskelig siden du jobber i romjulen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #22 Del Skrevet 23. november 2011 Å reise bort i jula kan gå ann for noen, men det betinger jo at man faktisk har råd til å reise bort. Alle har ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lapponia Skrevet 24. november 2011 #23 Del Skrevet 24. november 2011 Noen som ville bli glad for besøk er alle som sitt alene på sykehjem/omsorgsboliger og ikke har nær familie .Kanskje lurt ta kontakt litt i forkant og høre om de syns det er greit da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie1 Skrevet 24. november 2011 #24 Del Skrevet 24. november 2011 TS her. Ikke akkurat godt å lese om andre som ikke har et postitivt forhold til jula, men allikevel godt at jeg ikke er alene. Jeg har mange gode juler bak meg. Hvor jeg ofte har vært delaktig og hatt folk hos meg. Jeg har virkelig kost meg. Nå er familien splittet og ingen foreldre i live. I tillegg egen sykdom og knapp økonomi så tok jula plutselig en ny vending. Har det akkurat på samme måte. Har hatt mange fine juler, men etter at moren min døde i fjor har jeg ikke lenger lyst til å feire jul. Har tre søsken, men de er en del eldre enn meg og jeg har ikke noe godt forhold til de. Orker ikke å være i samme hus som de for jeg føler meg tappet for engergi etter å ha tilbragt noen timer med de. Julen i år har jeg lyst til å leie meg ei hytte på fjellet og bare være der hele julehelgen. Ellers så skal jeg sitte hjemme hos meg selv, lage meg litt god mat og ha mine to katter som selskap. Har heller ikke tenkt å bruke masse penger på gaver til "familien". I år skal jeg heller gi pengene til Kirkens nødhjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slackerbitch Skrevet 24. november 2011 #25 Del Skrevet 24. november 2011 Pleier vanligvis å glede meg til jul, men det siste året har det egentlig bare vært krangling mellom mamma og bestemor som er de jeg feirer med. Blir nok krangling på julaften og.. Nei kjører heller på med en dobbelvakt enn å sitte der og høre på frekke kommentarer. Litt trist, men synns egentlig det er greit å jobbe på julaften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spk33 Skrevet 24. november 2011 #26 Del Skrevet 24. november 2011 Trasig at det er så mange som sitter alene og har det trasig i jula. Jeg syns mange stresser for mye med vasking, baking og julegavehandling når vi egentlig bør se til våre medmennesker. Det har blitt så altfor overfladisk. Sender dere alle gode tanker og håper dere ikke får en altfor trasig jul. TS; se om du kanskje kan gjøre noe du liker? Lage noe god mat? Se en film? Ja, jeg vet det blir banalt. Men kanskje det hjelper å gjøre noe du trives med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #27 Del Skrevet 24. november 2011 Var litt i tvil om hvor jeg skulle legge denne for juleforumet dreier seg først og fremst om det positive omkring jula. Jeg kjenner at jeg skal være så glad når jula er over. Hos meg går det først og fremst på økonomi og manglende familie. Jeg bruker penger på de få jeg har å kjøpe til. Ikke dyrt og flott, men gode gaver. Selv får jeg 2 stykker. Et år fikk jeg ingen. Jeg har ikke ork til å pynte så mye til jul. Ei økonomi til å kjøpe tre eller noe ekstra. Jeg tilbringer jula alene. Ingen nær familie lenger og alle andre er opptatt med sin familiejul. Jeg jobber gladlig i romjula sånn at andre kan få fri. Hadde fint jobbet julaften og 1. og 2. juledag dersom jobben hadde holdt åpent. I år er det av en eller annen merkelig grunn ekstra sårt. Jeg prater om jul med kollegaer og venner. Jeg gir de feedback på sine ting. Holder mest mulig kjeft omkring mitt. Det må da være flere enn meg som har et anstrengt forhold til jula? Jeg liker heller ikke jula, men slipper ikke unna siden jeg har barn. Hvis du bor i Oslo og er mellom ca 18-25 vet jeg om noen som arrangerer rusfri jul. Vil du vite mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Awzm me Skrevet 24. november 2011 #28 Del Skrevet 24. november 2011 Kjenner mange som ikke liker julen. Selv synes jeg julen er den beste tiden i året Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #29 Del Skrevet 24. november 2011 Skulle øøønske at jeg hadde hatt en jobb som trengte meg på julaften i år Men å fortelle det høyt er tabu. Håper det forandrer seg når jeg skal lage jul for mine egne barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #30 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg liker heller ikke jula, men slipper ikke unna siden jeg har barn. Hvis du bor i Oslo og er mellom ca 18-25 vet jeg om noen som arrangerer rusfri jul. Vil du vite mer? Jeg er nok godt over den alderen og Oslo er også vel langt unna. Kanskje det er andre her som har nytte av å vite? Hvorfor ikke fortelle noe mer. Tipper det er mange studenter som må holde seg i Oslo i jula pga jobb. TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #31 Del Skrevet 25. november 2011 Gleder meg veldig til å pakke ned julen, så den gir hvertfall noe å se fram til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 25. november 2011 #32 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg prøvde det på bursdagen min, da kom hele gjengen på døra med kaker og gaver, til og med den gamle dårlig til bens-bestemoren min hadde krålet seg opp trappa mi. Da kan man ikke akkurat la være med å slippe dem inn. Jeg blir forbannet når folk viser så lite respekt neste gang reiser du bort, uten å gi beskjed, så kan de stå der og banke på døren din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #33 Del Skrevet 26. november 2011 Jeg blir forbannet når folk viser så lite respekt neste gang reiser du bort, uten å gi beskjed, så kan de stå der og banke på døren din. Du kan iallfall få sagt det Jeg ønsker meg respektløse venner. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lady D Skrevet 26. november 2011 #34 Del Skrevet 26. november 2011 Er det så vanskelig å finne på at man må jobbe i jula og desverre ikke kan gjøre noe med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #35 Del Skrevet 26. november 2011 Jeg gleder meg heller ikke til jul i år. Jeg vokste ikke opp hos foreldrene mine, og jeg hadde det ikke bra der jeg bodde. Jul betydde savn. I et par nå har jeg faktisk feiret sammen med foreldrene mine, men nå har de begynt å ruse seg igjen. Så jul i år kommer til å bli som jul før, men at jeg i tillegg kommer til å være alene tror jeg. Vet ikke helt hvor jeg ville dratt. Jul = nær familie for de aller fleste, så man føler litt på det om man drar på besøk til noen. Men jeg er jo glad jeg fikk noen hyggelige julefeiringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 26. november 2011 #36 Del Skrevet 26. november 2011 Jeg kjenner at jeg ikke helt gleder meg enda, rett og slett fordi det kan hende jeg ender opp alene i år. Det er noe jeg gruer meg til. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #37 Del Skrevet 26. november 2011 Jeg kjenner at jeg ikke helt gleder meg enda, rett og slett fordi det kan hende jeg ender opp alene i år. Det er noe jeg gruer meg til. Mvh Yvonne Hva? Duuu Skal mannen bort, eller du må reise bort, eller hva? Ingen skal måtte sitte alene i julen og være ensom, og trist.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #38 Del Skrevet 26. november 2011 Har vært inne på tanken å jobbe julaften formiddag, si til samboer at jeg skal til min familie og til min familie at jeg skal til hans og bare bli hjemme.. Skilsmisser i alle ledd, men allikevel skal de på død og liv samle alle sammen på julaften så det blir klein stemning og krangling fra ende til annen. Det er ikke akkurat hyggelig! Og når jeg ikke liker maten heller så er det liksom ingenting å se frem til. Har aldri vært begeistret for jula, men det har toppet seg når det ikke finnes ett par igjen i familien. Bestemor og bestefar, onkel og tante, tante og onkel, mamma og pappa.. Alle er skilt, alle skal feire sammen for barna og av tradisjon.. Håpløst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosie Skrevet 26. november 2011 #39 Del Skrevet 26. november 2011 Jeg gleder meg ikke til jul, rett og slett fordi familien min bare krangler. I fjor var det helt forferdelig, og endte med at jeg meldte meg helt ut. Bunner i at mamma og pappa ikke klarer trynet på hverandre, men allikevel av en eller annen grunn skal bo sammen. Så når alle vi kommer hjem til jul, skal begge to si mest mulig dritt om den andre så vi "barna" blir involvert og må ta del i deres problemer. Pluss at økonomien til foreldrene mine har gått til helvete, så vet ikke om de har råd til å feire jul engang. Jeg har mest lyst å bare feire med samboeren sin familie, men da blir jeg vel påprakket dårlig samvittighet av min egoistiske og smått psykopatiske mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 26. november 2011 #40 Del Skrevet 26. november 2011 Hva? Duuu Skal mannen bort, eller du må reise bort, eller hva? Ingen skal måtte sitte alene i julen og være ensom, og trist.. Har med at jeg må jobbe julaften, og ingen av oss har familie her nede. Pga diverse omstendigheter så er det lite sannsynlig at min mann kan bli igjen og feire med meg. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå