Gå til innhold

Pepperkakehus mal

Gjest Musemor

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenkte å lage pepperkakehus og trenger litt hjelp med å finne en fin mal/mønster.

Kunne tenke meg å lage et som er litt avansert uten at det er kjempevansklig.

Er det noen som har noen fine maler å dele evt en bra link?

Hilsen Musemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11138_1160073769309_1451750160_356450_1200069_n.jpg

Vi lager dette huset, men malen finnes bare i ren papirform. Men om du vil lage det samme kan jeg jo se om noe kan ordnes.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har maler som ikke er så dyre på Jernia, som du slipper og lime sammen. Delene hektes sammen i stedet. Finnes i 2 størrelser tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

Jeg tenkte jeg skulel lage et slott i år, men det er mulig det blir litt ambisiøst i og med at jeg aldri har gjort det før :gjeiper:

Google har iallefall veldig mye rart hvis man søker på gingerbread house pattern :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker å tegne og forme nye hus, slott, grisehu, stabbur etc hvert eneste år. Det er en del av sjarmen. Og så blir de selvsagt grundig fotografert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg bakt flere ganger. Er ikke vanskelig å lage, hadde kun bakt ett pepperkakehus selv da jeg lagde det første gangen <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Du kan se resultatet her (bilde nr. 6)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg bakt flere ganger. Er ikke vanskelig å lage, hadde kun bakt ett pepperkakehus selv da jeg lagde det første gangen :) Du kan se resultatet (bilde nr. 6)

Oooh, spennende! Kjæresten og jeg skal bake pepperkakehus på lørdag og er fortsatt på leting etter hvilket hus vi skal bygge. I fjor laget vi Mummihuset, med verandaer og beboere. Vi har vurdert funkishus, men har ikke bestemt oss helt enda. Jeg tror man kan gjør "The haunted mansion" ganske koselig, hvis man bruker hvit glasur, skjærer ut vinduer og har drops i som glass og non-stop på taket - og et par nisser i hagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker å tegne og forme nye hus, slott, grisehu, stabbur etc hvert eneste år. Det er en del av sjarmen. Og så blir de selvsagt grundig fotografert.

Det har jeg så lyst til også! Har du lyst å vise bilder eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er to bilder av huset Metemor linket til. Her og her. Huset før pynting var ikke akkurat vakkert.

Hehe, det kan være vakkert uten pynt også faktisk, om man ikke bruker et halvt tonn sukker på :gjeiper: I fjor var jeg høygravid og hadde bekkenløsning, så kom aldri lenger enn å sette det sammen, var fint allikevel(så var mitt bittelitt mindre skeivt også da :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det kan være vakkert uten pynt også faktisk, om man ikke bruker et halvt tonn sukker på :gjeiper: I fjor var jeg høygravid og hadde bekkenløsning, så kom aldri lenger enn å sette det sammen, var fint allikevel(så var mitt bittelitt mindre skeivt også da :fnise: )

Taket vårt knakk... Det var ikke planlagt å bruke så mye sukker, men da vi skulle sette sammen taket viste det seg at det ikke var ordentlig stekt og altfor mykt. Så vi måtte klippe og rive tak-bitene fra hverandre og steke de på nytt. Den ene takdelen (som ikke synes på bildet) var nesten bare smuler etter steking og nesten bare sukker etter reparering. Neste gang vi skal lage huset har vi mer erfaring ;) Mummihuset vi lagde i fjor var også preget av mye sukker, men det er fantastisk hva litt (mye!) glasur kan gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Annonse

Er det noen snille sjeler der ute som kan hjelpe meg med å finne mal til en pepperkakegravemskin? Sønnen min har så lyst at vi skal lage det i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen snille sjeler der ute som kan hjelpe meg med å finne mal til en pepperkakegravemaskin? Sønnen min har så lyst at vi skal lage det i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...