AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #1 Del Skrevet 23. november 2011 I følge det man ser i media handler politikk mer og mer om drittslenging, og mindre og mindre om politikk. Det ser ut til at det å vinne "konkurransen" og sverte sine motstandere er blitt viktigere enn å sammen komme frem til løsninger til det beste for vårt land. Jeg stemmer personlig arbeiderpartiet, og er uenig i endel av standpunktene til f.eks FrP, men kaller dem da ikke idioter av den grunn. Jeg går ikke til angrep på personer, fysisk eller verbalt, fordi de mener noe annet enn meg. Da setter jeg meg heller ned, hører på det de har å si og sier så min mening. Kanskje kan man mange steder møtes på halvveien, kanskje blir den ene part overbevist av den andre parts argumenter, og kanskje må man forbli uenige. Hvorfor har politikken blitt så til de grader basert på "alle de andres politikk" og hva som er galt med dem? Syns ikke politikerne gjør annet enn å slenge dritt til hverandre og lage dårlig stemning. Når skal de begynne å samarbeide litt?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 23. november 2011 #2 Del Skrevet 23. november 2011 I følge det man ser i media handler politikk mer og mer om drittslenging, og mindre og mindre om politikk. Det ser ut til at det å vinne "konkurransen" og sverte sine motstandere er blitt viktigere enn å sammen komme frem til løsninger til det beste for vårt land. Jeg stemmer personlig arbeiderpartiet, og er uenig i endel av standpunktene til f.eks FrP, men kaller dem da ikke idioter av den grunn. Jeg går ikke til angrep på personer, fysisk eller verbalt, fordi de mener noe annet enn meg. Da setter jeg meg heller ned, hører på det de har å si og sier så min mening. Kanskje kan man mange steder møtes på halvveien, kanskje blir den ene part overbevist av den andre parts argumenter, og kanskje må man forbli uenige. Hvorfor har politikken blitt så til de grader basert på "alle de andres politikk" og hva som er galt med dem? Syns ikke politikerne gjør annet enn å slenge dritt til hverandre og lage dårlig stemning. Når skal de begynne å samarbeide litt?!? Politikken er fremdeles konstruktiv, og man samarbeider sak for sak på tvers av alle partier . Men pressen er kanskje mest opptatt av konfliktene . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 23. november 2011 #3 Del Skrevet 23. november 2011 Det kan godt være at praktisk politikk er konstruktiv, det vet jeg jo i grunn lite om. Men om man ikke vil skape enda mer politikerforakt i samfunnet, så synes jeg at politikerne bør gå i seg selv, se hvordan de ordlegger seg og hvilke saker de velger å kommentere. For alt det som kommer fram i diverse saker kan man rett og slett ikke bare skylde på media, og det hjelper lite med god politisk debatt hvis dette aldri kommer fram til velgerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #4 Del Skrevet 23. november 2011 Jeg vil også tro det skjer en del konstruktiv politikk (selv om det også er utrolig mye tidkrevende utredninger og om og men og omgjøringer), men jeg er møkklei måten media vinkler det på - og oppgitt over at politikerne spiller med på dette, framfor å snakke mer om politikken sin. Ta f eks Sandbergs uttalelse i dag om offerrollen til Ap etter 22/7. JA, det var en dum og smakløs kommentar, og det er greit at det blir referert til i nyhetene i dag, selvsagt. Men det er kanskje unødvendig å fylle alle debattprogrammer samme dag, og sikkert resten av uka, med eksperter og politikere som skal tolke uttalelsen opp og i mente. Jeg er overbevist om at det finnes viktigere og mer komplekse problemstillinger å diskutere i disse sendeflatene... Noe av det samme var det med hijab-saken for noen år siden; i forhold til hvor utrolig mye tid media brukte på dette, skulle en tro det var den viktigste integreringspolitiske saken det året. Mens mer presserende saker som angikk innvandring, kvinnesak osv (også saker innvandrere selv ønsker diskutert i media) blir forbigått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå