AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Sitter her og tegner på noe som skal bli en liten julegave.. Jeg er ikke så flink, men dette er mer en slags tegnet collage av relativt enkle ting (á la logoer), så det går nå.. Jeg har tre spørsmål, som jeg håper dere kan hjelpe meg med. 1. Jeg tenkte egentlig å tegne hovedtrekkene/ytterlinjene i de ulike "logoene" med sort tusj, men jeg har nå innsett at ikke alle har sort kant, noen har bare jevn farge. Eksempelbilder på hva jeg mener: Sort kant Kun farge Jeg hadde tenkt å fargelegge alt med fargeblyanter (sterkt, siden fargene er jevne. Ingen skyggelegging e.l.), men kommer det til å se veldig "feil" ut når noen har tusj rundt/på seg, og andre ikke? Eller bør jeg slenge på sort rundt alle, selv om jeg innbiller meg at det blir litt rotete/voldsomt på de det ikke hører hjemme på. 2. Hva gjør jeg der enkelte av "logoene" har sort fyll (f.eks. slik)? Bør jeg bruke sort tusj der, eller sort fargeblyant? 3. Kan/bør jeg ha en bakgrunnsfarge? "Logoene" varierer i farge i alt fra blått til orange til rødt til brunt til gult til hvitt til bittelitt grønt, sånn ca. Hvitt er kanskje det greieste? Evt. lys grå? Sort blir krasj med de som er sorte/har sort kant, så det funker gjerne ikke.. Hjelp!
Gjest badeand1 Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 (endret) 1) Sålenge du får fargene sterke på logoen, så syns jeg ikke det vil se dumt ut med en svart kant rundt. Men den må ikke være så tykk da. 2) Jeg hadde valgt svart tusj, siden du får dekka det mer enn en fargeblyant. 3) og jeg syns hvitt passer som bakgrunn siden du har farger i logoene. Kanskje det blir litt rotete med farger både i logoen og på bakgrunnen. Jeg har ikke peiling altså, men det er det jeg ville valgt. =) Kan du ikke lage kopier med forskjellige varianter og se hvem som bilr best? Endret 23. november 2011 av mortem
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Takk for svar! Tar det til meg. Får se om andre også har noen mening om dette. Hva mener du med kopier? Siden jeg tegner på ark, så blir det litt for mye arbeid å skulle tegne det flere ganger. Fargekopimaskin/printer har jeg heller ikke. - TS
Gjest badeand1 Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 Takk for svar! Tar det til meg. Får se om andre også har noen mening om dette. Hva mener du med kopier? Siden jeg tegner på ark, så blir det litt for mye arbeid å skulle tegne det flere ganger. Fargekopimaskin/printer har jeg heller ikke. - TS Kopier som i lage flere ark med samme motiv. men det kan jo bli vanskelig siden du ikke har kopimaskin.. Du kan jo prøve å legge et ark oppå orginalen og tegne etter? (hvis det ikke blir for mye jobb)
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Det blir nok litt mye jobb det også, altså, men takk for forslag. Vurderer nå å kanskje tegne rundt med en tynn, farget tusj som er så lik som mulig fargen til de ulike logoene. -TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå