Gå til innhold

kunstig søtning = avføringsmiddel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om kunstig søtning kan brukes som avføringsmiddel? Vil jeg gå ned på denne måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det kan tildels brukes som avføringsmidel, men du får så himla vondt i magen, at det gjør du nok bare en gang.

Og nei det vil ikke gi deg noen vektnedgang. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan tildels brukes som avføringsmidel, men du får så himla vondt i magen, at det gjør du nok bare en gang.

Og nei det vil ikke gi deg noen vektnedgang. :klaske:

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange reagerer med løs mage når de får i seg mengder av visse sukkeralkoholer, f.eks. maltitol og xylitol. Men det er jo ikke et slankemiddel! Å bruke avføringsmidler for å slanke seg er å be om helseproblemer. Ikke gjør det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, du bør ikke bruke kunstig søtning som slankemiddel. det beste du kan gjøre, er å spise mange, men små måltider, ikke et stort. trening er også veldig greit med siden av, for å forbrenne enda mer kalorier.

om du vil ha lakserende middel i forbindelse med slanking, er det mulig å få noen tabletter hos legen. men det er ikke en artig måte å gå ned på har jeg hørt, og desstuen vil de ikke funkere om man fortsetter å kjøre i seg masse søppelmat. de kan ikke magisk få deg til å miste vekt, kun hjelpe til i prosessen. men da er du også låst til dassen for å si det slik... dessuten har de ingen virkning på forbrenningen og tankeomstilling/livsomstilling, så så fort du er ferdig på de, vil du gå opp igjen de kiloene du evt klarer å gå ned (om du i det hele tatt klarer å gå ned noen) om du ikke gjør endringer.

Endret av Namine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil kun gi deg den vektnedgang du blir kvitt fra tarmen. Du forbrenner ikke noe mer.

I tillegg får du sinnsykt vondt i magen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søstra mi tok lakserende middel for å gå ned i vekt da jeg var liten. Jeg våknet en natt av at hun skrek og skrek. Hun måtte bli hentet av sykebilen og ble lagt inn for operasjon. Lakserende middel er farlig.

Vil du gå ned i vekt så kan det oppnås på sunne måter. Bli med i vektklubben.no og legg deg på 1500 kalorier om dagen og registrer alt du spiser. Langt tryggere metode. Som trening kan du gjøre Jillian Michaels videoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...