Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tirsdag 29. november er dagen for eksamen.

Jeg er nervøs, siden jeg i fjor hadde et pauseår fra utdanning, så hodet ble også satt litt på pause dette året.

Når jeg nå er tilbake for fullt, virker det ikke som om hodet vil være med. Jeg har alltid hatt en rå hukommelse(fotografisk), og aldri hatt problemer med å huske lengre tekster og formidle meg på en god måte. Karakterene har vært jevnt gode i alle år.

Men nå, som eksamen nærmer seg fortere enn jeg vil, så klarer jeg ikke å få til noenting! jeg husker ikke lenger det helt vesentlige, som jeg har lest gjennom så mange ganger.. Jeg ser ikke lenger sammenhenger, og sliter med å forstå.

Det føles som om jeg er helt distansert, at ingenting trenger inn gjennom den tykke boblen jeg har i hodet.

Det er en forferdelg følelse..

Er det noen som har noen råd? Noen tips, eller triks for bedre fokus eller whatever?

Jeg trenger det sårt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler noen ganger (eller ganske ofte) rett før eksamen at jeg virkelig ikke skjønner noen ting, at nesten alt stoffet jeg leser føles nytt selv om jeg har deltatt i undervisningen, levert masse oppgaver osv. Men så går det alltid bra på eksamen likevel. Pust dypt, prøv å lese "aktivt" ved å ta notater, tolk figurer og liknende, og kanskje det er lurt å unne seg en fridag også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...