Gå til innhold

Julegaver til familie

Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

I år har jeg mindre penger til julegaver enn i fjor, så jeg har på en måte hintet til familien min om at det kommer til å vanke i billigere julegaver enn i fjor. Mamma sa jeg ikke skulle tenke på det, og at det blir nok noe billigere i år enn i fjor fra hennes side også. Jeg er storesøster og pleier å skjemme bort mine yngre søsken - selv om de har gitt uttrykk for at de ikke tenker på hvor mye gavene koster men tanken bak, så vil jeg jo gjerne skjemme dem litt bort, samme med mine foreldre :sjenert:

Er det noen som har noen gode tips til litt "billige" gaver, men som fremdeles ikke ser superbillige ut? Og som kan være koselige å gi?

Det er i grunn mor og far jeg sliter med, da jeg har fått ønskelister fra mine søsken :) Far skal få en termoskopp han ønsker seg, men det blir kanskje litt stusselig med bare en gave under treet, så tenkte å gi noe annet ved siden av, men jeg har ingen ideer.

Min mor sier hun blir glad for alt, men jeg klarer ikke å tenke ut noe selv ennå :fnise:

Så har dere andre noen gode tips? :) Jeg har vurdert å gi både mamma og pappa en kopi hver av bachelor oppgaven min, fint bundet inn eller i en mappe o.l. men blir det litt for dumt? De har ennå ikke fått lest den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å gi bacheloroppgaven synes jeg kanskje er litt teit, de får vel lese den uansett? :sjenert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg lager en del hjemmelaget i år, men det kommer jo litt an på om du liker å sitte å pusle med slike ting :gjeiper: Billig blir det iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker men maks 800 kr? Jeg har tenkt å gi to gaver til hver, siden vi er en såpass liten familie :) Eventuelt kan jeg spleise på en større gave hvis mine søsken blir med på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager en del hjemmelaget i år, men det kommer jo litt an på om du liker å sitte å pusle med slike ting :gjeiper: Billig blir det iallefall :)

Hva skal du lage? Jeg har fri etter 9 desember så god tid har jeg, og det er jo koselig med noe som har laget selv :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lottiplott

Jeg fant akkurat en del på netonnet, kanskje du finner noe der (også er det litt billigere enn elkjøp osv). Hvis ikke kan du jo lage noe de virkelig liker, i fjor lagde jeg for eksempel serinakaker til onkelen min i stedet for gave, siden han eeelsker dem.

Noen kan jo kanskje få gavekort på en kinotur eller slikt som kanskje er stas å gjøre med storesøster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Hva skal du lage? Jeg har fri etter 9 desember så god tid har jeg, og det er jo koselig med noe som har laget selv :jepp:

Jeg har laget trolldeig, så jeg har en haug med nissefigurer som jeg har tenkt å male og lage skjerf og luer til. Det var mye enklere enn jeg trodde, og de ble faktisk veldig fine! :)

Jeg har også laget kubelys slik som dette: http://mikkje.sprayblogg.no/1288603446_serviett_dekor_p_lys.html

Det er veldig gøy, for man kan bruke hvite servietter til å skrive en liten hilsen på i tillegg til andre motiver, så blir lysene mer personlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottiplott

Jeg har laget trolldeig, så jeg har en haug med nissefigurer som jeg har tenkt å male og lage skjerf og luer til. Det var mye enklere enn jeg trodde, og de ble faktisk veldig fine! :)

Jeg har også laget kubelys slik som dette: http://mikkje.sprayblogg.no/1288603446_serviett_dekor_p_lys.html

Det er veldig gøy, for man kan bruke hvite servietter til å skrive en liten hilsen på i tillegg til andre motiver, så blir lysene mer personlig :)

Er det din blogg, altså brukte du varmepistol, eller brukte du noe annet til å lage disse? Jeg syns dette så kjempesmart ut, og kan jo brukes hele året! :D Sommer, 17 mai, halloween, alt som er! Bokmerket herved innlegget! :fnise:

Eier ikke føner eller varmepistol, så må vel pønske ut noe lurt der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Er det din blogg, altså brukte du varmepistol, eller brukte du noe annet til å lage disse? Jeg syns dette så kjempesmart ut, og kan jo brukes hele året! :D Sommer, 17 mai, halloween, alt som er! Bokmerket herved innlegget! :fnise:

Eier ikke føner eller varmepistol, så må vel pønske ut noe lurt der..

Ikke min blogg, jeg bare googlet det så jeg slapp å forklare :P

Jeg bruker strykejern og synes det fungerer helt fint, men det tok et par forsøk før jeg fikk det til å se pent ut.

Bare husk at dette ikke vil fungere med lys som ikke er hvite eller lyse, for fargen på lyset vil komme igjennom servietten. Noen motiver ser veldig bra ut med beige lys, men stort sett er det best å holde seg til hvite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kult med de kubelysene! Nå må jeg bare finne noen i min omgangskrets som har en varmepistol..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Så utrolig kult med de kubelysene! Nå må jeg bare finne noen i min omgangskrets som har en varmepistol..

Du kan bruke strykejern, det krever bare litt mer øvelse :)

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke strykejern, det krever bare litt mer øvelse :)

Blir det bra resultat av det da? Ser det står i bloggen av det ikke blir så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så stilig! Det var ingen dum ide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Blir det bra resultat av det da? Ser det står i bloggen av det ikke blir så bra.

Som sagt så krever det bare litt øvelse. Når jeg bruker strykejern så søler jeg ikke halvparten så mye talg som jeg så på bildet på bloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant akkurat en del på netonnet, kanskje du finner noe der (også er det litt billigere enn elkjøp osv). Hvis ikke kan du jo lage noe de virkelig liker, i fjor lagde jeg for eksempel serinakaker til onkelen min i stedet for gave, siden han eeelsker dem.

Noen kan jo kanskje få gavekort på en kinotur eller slikt som kanskje er stas å gjøre med storesøster :)

takk for gode tips! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også brukt strykejern, fungerer fint det og det blir ikke søl. Men pass på å bruk lav varme, ellers så smelter lyset mye og det er ikke pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål, men hvordan gjør dere det med strykejernet? Bare stryker det på mens lyset blir rotert rundt (om noen skjønner hva jeg mener)? :klo: Kan virkelig tenke meg å prøve meg på dette som en liten gave ved siden av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottiplott

Jeg vil tro man legger lyset ned, og stryker motivet på fra venstre til høyre eller hvordan man vil? Hvis du skjønner? Fester det helt fra bunn til topp på den ene enden av motivet, og så ruller det videre etterhvert som det fester seg?

Eksamenslesing gjør at jeg suger i å forklare ting om dagen :fnise:

Tror jammen jeg skal prøve dette selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro man legger lyset ned, og stryker motivet på fra venstre til høyre eller hvordan man vil? Hvis du skjønner? Fester det helt fra bunn til topp på den ene enden av motivet, og så ruller det videre etterhvert som det fester seg?

Eksamenslesing gjør at jeg suger i å forklare ting om dagen :fnise:

Tror jammen jeg skal prøve dette selv..

Ja det hørtes fornuftig ut!

Haha jeg sliter selv med formuleringene mine for tiden, helt surrete i hodet! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...