Gå til innhold

Skaffe noen til å ta vakten sin når man er syk? :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som jobber i matbutikk som har fått beskjed om at om man er syk skal man finne noen til å ta vakten sin? Eller så må man dra på jobb selv?

Dette er jo ikke min jobb, jeg sitter ikke med timeslister og kontaktlister, sa jeg til han. Men da sendte han meg nr til folk på jobben.

Syns dette virker helt merklig! Så må bare spørre om noen andre har hatt det sånn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke ditt ansvar.

• Liker 12
Skrevet

Sjefen eller personalansvarlig skal finne erstatter. Ditt ansvar er å si ifra, og fylle ut egenmelding eller levere sykemelding.

• Liker 7
Skrevet

Det er ikke ditt ansvar.

Nei, det er det jeg mener også. Så hvorfor får jeg da beskjed om at jeg skal finne noen til å ta vaktene mine, når jeg er syk :s

Skrevet

Vi hadde en slik ordning om vi ville ha fri eller bytt en vakt, da måtte vi ordne selv.

Men om man er syk så er det bedriftens problem, ikke ditt.

• Liker 4
Skrevet

Du er pliktig til å si ifra til overordnet innen arbeidsdagens utgang. Bortsett fra dette, og det å levere egenmelding eller sykemelding, har du som arbeidstager ingen plikter.

Skrevet

Si at du er syk og slik er det. Du skal ikke behøve å tenke jobb når du er syk.

• Liker 1
Skrevet

Såpass!!

Det er langt i fra din jobb!

Det er sjefen sin jobb å ha nok vikarer og ringe dem hvis det er sykdom.

Som en sa over så skal du bare si i fra om at du er syk og fylle ut egenmld når du er tilbake på jobb.

Så ikke ring noen som helst! Han får virkleig gjøre sin egen jobb!!!

• Liker 1
Skrevet

Syns dette firmaet virker veldig useriøst

• Liker 4
Skrevet

Noen her som jobber i matbutikk som har fått beskjed om at om man er syk skal man finne noen til å ta vakten sin? Eller så må man dra på jobb selv?

Nå vet jeg ikke hva jobben din går ut på, hva du håndterer av matvarer eller på hvilken måte du er syk, men det er kanskje også verdt å bemerke at det er ulovlig å ha smittesyke folk på jobb i store deler av næringsmiddelindustrien og at bedriften kan bli straffet (inkludert stenging) for dette.

Uansett, som andre sier har man aldri ansvar for selv å finne erstatter dersom man er syk. Så lenge man melder fra i løpet av første sykdomsdag og leverer egenmelding/sykemelding har arbeidsgiver det hele og fulle ansvar for å løse problemet. Det er et velkjent problem at mange arbeidsgivere dytter denne oppgaven over på den ansatte, men det har de altså ikke anledning til.

• Liker 2
Skrevet

i stad fikk jeg melding om at han var avhengig av at jeg kom på jobb i morgen, i og med at ingen kunne ta den vakten :-s

Skrevet

Du er syk. Da skal du ikke på jobb. Jeg hadde bestilt legitime og fått sykemelding. Da får han den!

Dessuten må faktisk han steppe inn selv, dersom ingen andre kan. Sånn er det å være sjef!

• Liker 5
Skrevet

sic , du har en elendig og umoden sjef som ikke tør å ringe etter folk og legger sitt ansvar (som han får betalt for ) over på deg .

Skrevet

Hadde jeg fått beskjed av sjefen om å møte opp på jobb fordi han ikke fant noen, og jeg var syk, så hadde jeg sendt en sms tilbake om at: Jeg minner om at jeg er syk, og har rett på å bli hjemme på grunn av dette. Du vil få en sykemelding snarest.

Helt utrolig at noen kan finne på sånt. Ikke dra på jobb i morgen, er du syk så er du syk.

• Liker 3
Skrevet

i stad fikk jeg melding om at han var avhengig av at jeg kom på jobb i morgen, i og med at ingen kunne ta den vakten :-s

Send han en melding om at du dessverre er syk og at han får diskutere saken med arbeidsmiljøloven hvis det ikke løser seg?

Noen mennesker burde aldri fått lov å jobbe som sjefer. Å sette seg inn i lovverk, plikter og rettigheter er jo en selvfølge!

• Liker 1
Gjest Applestore
Skrevet

Da må sjefen ta vakten din selv. Slik var det hos oss. Vi prøve selv å finne noen når vi ble syke, funket ikke dette prøvde sjefen. De ganger sjefen ikke fant noen, måtte h*n jobbe dobbelt.

• Liker 1
Skrevet

man kan ikke noe for at man har blitt syk. alle har rett til å være syk :P Så jeg sendte han melding og sa jeg kommer ikke i morgen er i dårlig form enda.

han kan ikke regne med at et menneske blir frisk på 1-2 dager. jeg jobber stort sett i kassa og varepåfylling der jeg jobber. men er nå ute etter ny jobb, da dette er helt på hue. orker ikke ha det sånn, selvom jeg kun har jobbet der 4 uker i morgen.

• Liker 1
Skrevet

man kan ikke noe for at man har blitt syk. alle har rett til å være syk :P Så jeg sendte han melding og sa jeg kommer ikke i morgen er i dårlig form enda.

han kan ikke regne med at et menneske blir frisk på 1-2 dager. jeg jobber stort sett i kassa og varepåfylling der jeg jobber. men er nå ute etter ny jobb, da dette er helt på hue. orker ikke ha det sånn, selvom jeg kun har jobbet der 4 uker i morgen.

Stå på ditt! Er du ikke frisk så er du ikke frisk. Fortsetter han å plage deg, eller gir deg et dårlig arbeidsmiljø etter dette, ville jeg ha tatt kontakt med fagforeningen. God bedring! :klemmer:

Skrevet

Husk bare at om du bare har jobbet Der I fire uker kan du ikke bruke egenmelding . Du må ha sykemelding.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...