Gå til innhold

SWEKIDZ.SE ! ADVARSEL !

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 5 uker siden bestilte og betalte jeg en Focus barnevogn fra swekidz.se, summen ble på totalt 3000 kr.

Det står på siden at det er 2-5 ukers leverings tid, så tiden er jo klar.

Har sendt dem mail sånn innimellom disse ukene. Har ikke vært masete, bare spurt om ting ang vognen,utstyret osv.

Jeg sendte dem ennå mail forrige uke og lurte på statusen på bestillingen, fordi jeg ennå ikke hadde fått bekreftelse på at vognen var blitt sendt. Fikk da et veldig kort svar som lød " Vognen er sendt til deg, men vi har ikke fått kolli nummer ennå. Ha en fin helg ! "

Ok, tenkte jeg og drøyet med å sjekke statusen til mandag denne uken, for da skulle den være oppdatert og alt skulle være i sin skjønneste orden.

Det hadde ikke skjedd noe på mandag og på tirsdags kveld sendte jeg dem en mail for å få klarhet i ting. Jeg fikk et ganske så kvasst svar nå i dag om at vognen var gått ut av produksjon for to dager siden, så vognen kunne jeg glemme og det var ikke mulig at jeg kunne få tilbake pengene, så jeg måtte nok velge noe annet fra siden for de 3000 kronene jeg hadde betalt dem.

Hvorfor da si at vognen er sendt til meg ? Og de visste sikkert at vognen kom til å gå ut av produksjon når jeg bestilte den, hvorfor ikke si ifra om det da jeg bestilte og betalte den ? Og om jeg ikke hadde sendt dem mail, hadde jeg da hørt noe ifra dem ?

Heldigvis har jeg spart på hver eneste mail dem har sendt meg.

Har hørt mye om swekidz siden i ettertid av betalingen og hensikten med denne tråden er at jeg bare vil advare andre i å bestille ting ifra dem ! Er utrolig sure penger...

Jeg skal ringe forbrukerrådet straks, så får jeg høre hva dem sier, men for meg så har 3000 kr røket !

Så lær av dette :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jo veldig dumt, og ikke minst useriøst! :snurt:

Lykke til, håper det ordner seg.

Skrevet

Veldig greit å vite!

Håper det ordner seg! :)

Skrevet

Takk, vi trenger å advare hverandre! Håper det ordner seg for deg!

Skrevet

Vil bare gi en liten oppdatering i saken ! :)

Har ikke fått kontakt med noen på swekidz på telefon, selvom jeg ringer innenfor service tiden (8-10). Har forresten aldri fått tak i noen av dem på telefon, kunn på mail.

Fikk tak i dem på mail på fredag og etter å ha informert dem at jeg ville gå til forbrukerrådet og politiet hvis ikke pengene ble satt tilbake, så fikk pipen en annen tone. og de skulle sette pengene tilbake med en gang.

Skrev tilbake til dem, sa at det måtte skje fort og jeg ville ha kvittering på overføringen av pengene.

I dag er det mandag og jeg har ikke fått verken noen mail eller penger !

Gir dem frist frem til klokken 4 med både penger og mail, hvis ikke så tar jeg alt videre med politi osv.

• 2 uker senere...
Skrevet

Aldri, aldri betal på forskudd!!! Skulle tro at folk hadde lært dette nå...

• 3 uker senere...
Skrevet

Pengene ble satt tilbake på kontoen 2 timer før fristen, uten noen ord eller noe fra swekidz :)

Skrevet

Aldri, aldri betal på forskudd!!! Skulle tro at folk hadde lært dette nå...

Når dette er en nettsider som jeg og ganske mange andre har handlet på før, så regner man jo med at det skal gå greit. Men men ! Er jo alltid noen som må være negative til ting ;)

Skrevet

For 5 uker siden bestilte og betalte jeg en Focus barnevogn fra swekidz.se, summen ble på totalt 3000 kr.

Det står på siden at det er 2-5 ukers leverings tid, så tiden er jo klar.

Har sendt dem mail sånn innimellom disse ukene. Har ikke vært masete, bare spurt om ting ang vognen,utstyret osv.

Jeg sendte dem ennå mail forrige uke og lurte på statusen på bestillingen, fordi jeg ennå ikke hadde fått bekreftelse på at vognen var blitt sendt. Fikk da et veldig kort svar som lød " Vognen er sendt til deg, men vi har ikke fått kolli nummer ennå. Ha en fin helg ! "

Ok, tenkte jeg og drøyet med å sjekke statusen til mandag denne uken, for da skulle den være oppdatert og alt skulle være i sin skjønneste orden.

Det hadde ikke skjedd noe på mandag og på tirsdags kveld sendte jeg dem en mail for å få klarhet i ting. Jeg fikk et ganske så kvasst svar nå i dag om at vognen var gått ut av produksjon for to dager siden, så vognen kunne jeg glemme og det var ikke mulig at jeg kunne få tilbake pengene, så jeg måtte nok velge noe annet fra siden for de 3000 kronene jeg hadde betalt dem.

Hvorfor da si at vognen er sendt til meg ? Og de visste sikkert at vognen kom til å gå ut av produksjon når jeg bestilte den, hvorfor ikke si ifra om det da jeg bestilte og betalte den ? Og om jeg ikke hadde sendt dem mail, hadde jeg da hørt noe ifra dem ?

Heldigvis har jeg spart på hver eneste mail dem har sendt meg.

Har hørt mye om swekidz siden i ettertid av betalingen og hensikten med denne tråden er at jeg bare vil advare andre i å bestille ting ifra dem ! Er utrolig sure penger...

Jeg skal ringe forbrukerrådet straks, så får jeg høre hva dem sier, men for meg så har 3000 kr røket !

Så lær av dette :)

Du har rett til å heve kjøpet,om de ikke kan gi deg tilsvarenede vare. Send mail.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...