AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Noen mener at man ikke bør spise mer enn en halv teskje, men jeg spiser sikkert en spiseskje. Elsker smaken av kanel, og har den alltid i teen(drikker noen kopper om dagen). Jeg har ikke merket noen bivirkninger med dette, men det kommer kanskje etter hvert? Har ikke leverskader fra før av.
Gjest BabyBlue Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Tror du bør droppe det og heller bytte til cappucinodryss eller noe... Kanel er ikke bra i større mengder, nei.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 ok. Hva er det med deg? :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 Hva er det med deg? :gjeiper: Er det noe da? :gjeiper:
chikako Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 (endret) Det handler om veldig store mengder, en spiseskje kvalifiserer ikke til helseskadelig mengde. Edit: jeg trodde du mente en spiseskje om dagen, men har du en spiseskje i teen flere ganger daglig, bør du kutte ned. Det er blant annt brukere av kanelbasert te som bes om å kutte ned på kanel. Endret 23. november 2011 av chikako
Vulpes Skrevet 23. november 2011 #7 Skrevet 23. november 2011 Hvilke mengder er skadelige og på hvilke måter? Linker? Spiser mye kanel selv så jeg ble litt nysgjerrig.
Gjest Badabing Skrevet 23. november 2011 #8 Skrevet 23. november 2011 Har ikke hørt at en spiseskje med kanel kan være skadelig. Har derimot lest at kanel skal være bra fordi det senker blodsukkeret og derfor beskytter mot diabetes. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #9 Skrevet 23. november 2011 Det meste som selges i Norge er cassia-kanel, og denne inneholder en ganske høy konsentrasjon av cumarin. Når du får i deg såpass store mengder, bør du holde deg til Ceylon-kanel, som er langt mindre belastet.
pantora Skrevet 23. november 2011 #10 Skrevet 23. november 2011 Hm... Spiser også rundt en spiseskje kanel om dagen.. Hva kan skje, liksom?
Gjest NozMonster Skrevet 23. november 2011 #11 Skrevet 23. november 2011 Hm... Spiser også rundt en spiseskje kanel om dagen.. Hva kan skje, liksom? morsomt ordspill! det var en del år jeg spiste utrolige mengder med kanel..faktisk over tre-fire spiseskjeer om dagen og det har aldri skjedd noe med meg så! pga kanelen ihvertfall
pantora Skrevet 23. november 2011 #12 Skrevet 23. november 2011 morsomt ordspill! HAHA... Jada neida, den var planlagt, alstå!
Frk. Belle Skrevet 25. november 2011 #13 Skrevet 25. november 2011 Kanel inneholder kumarin som kan gi skade i leveren hvis man inntar mye og anebefalingen er max 1/2 ts pr dag for voksne. Jeg er også glad i kanel men bruker ikke SÅ mye. Jeg kombinerer ofte kanel og kardemomme Info fra Mattilsynet her 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #14 Skrevet 25. november 2011 Jeg spiser havregrøt hver morgen og det å bruke mindre kanel enn en halv teskje er totalt uaktuelt, så det blir mer kanel her i gården også. Kan ikke tro dette er mer farlig enn røyking og alkohol og tilsetningsstoffer og transfett. Foreldrene våre hørte heller aldri noe om dette.
Gjest kittycat Skrevet 25. november 2011 #15 Skrevet 25. november 2011 Jeg spiser havregrøt hver morgen og det å bruke mindre kanel enn en halv teskje er totalt uaktuelt, så det blir mer kanel her i gården også. Kan ikke tro dette er mer farlig enn røyking og alkohol og tilsetningsstoffer og transfett. Foreldrene våre hørte heller aldri noe om dette. selv om vi ikkje har hørt om det betyr det ikkje at det ikkje er farlig! hakje hørt så mye selv, men folk tenker liksom "bare kanel". Kan være farlig likevel
Gjest Skrevet 25. november 2011 #16 Skrevet 25. november 2011 Sier bare: Kos deg med kanelen din Tror ikke du skal bekymre deg for det! Vi mennesker er flinke til å finne noe å bekymre oss for; tror du skal ta det helt med ro når det kommer til kanel
Vulpes Skrevet 25. november 2011 #17 Skrevet 25. november 2011 Jeg har nå bestilt ceylonkanel fra iHerb etter å ha lest denne tråden og googlet litt. Problem løst
Frk. Belle Skrevet 25. november 2011 #18 Skrevet 25. november 2011 Man velger selvføelig om man vil følge rådene eller ikke, men med det høy inntak (over 1,4g) riskerer man altså leverskader... Sikkert smart å bytte til ceylonkanel, Tonje!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå