Gå til innhold

Bytte batteri på pulsklokke selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en Polar FT4 som er min store motivasjon igjennom trening som ser ut til å ha dødd. Antar det er batteriet. Kan jeg bytte det selv?

Når jeg kjøpte den sa de på sportsbutikken at jeg måtte levere den inn, og så sendte de den inn til produsent eller noe i den dur. Men jeg kan ikke helt se at det er nødvendig? Ser ut som den kan åpnes med en mynt og det står hva slags batteri den bruker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg byttet batteri på min Polarklokke (F6), det var riktignok etter at garantien hadde gått ut. Kjøpte batteri på Clas Ohlson. Det som er viktig er å sørge for at klokken ligger helt i ro når du åpner den, det kan du sikre ved å feste den til underlaget med et par klemmer f.eks.

Kan ikke garantere at det vil funke på din klokke, så du må selv vurdere om du vil ta sjansen. Nyere klokker kan også ha mer avansert innmat som er lettere å ødelegge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte min til Polar norge og fikk byttet batteri. Det tok ikke lange tiden. Ikke ble det skrekkelig dyrt heller.

Jeg tror ikke jeg ville dyttet et hvilket som helst batteri i en pulsklokke. Eller en annen klokke for den sakens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt min inn hver gang batteriet har gått (har hatt den veldig lenge da). Tror ikke jeg ville byttet selv, men det gikk helt fint å sende den inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lengre nødvendig å sende inn klokkene til Polar, så lenge det bare er batteri som skal skiftes.

Bare ta opp dekselet med en mynt (en tjuer funker best) og skift.

Jeg jobber i sportsbutikk selv og dette fikk vi beskjed om på Polarkurs som var for en måned siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg sendt inn min klokke til polar. Det tok kort tid og kostet under 200 kroner. I tilegg skiftet de hele reimen og kassen på klokken gratis, fordi klokken ikke var vanntett. Jeg ba ikke om at det skulle bli gjort, og klokken min er i hvertfall 3 år. Så jeg er veldig fornøyd med servicen og anbefaler deg å sende inn. Men det er sikkert mulig å gjøre selv. (Klokken min må skrues opp, ikke mulig å åpne med mynt slik AB over skriver).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! Tror jeg prøver meg med å bytte selv, siden flere har grei erfaring med det, og det er litt langt til nærmeste sportsbutikk for å få hjelp til å sende inn..

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lengre nødvendig å sende inn klokkene til Polar, så lenge det bare er batteri som skal skiftes.

Bare ta opp dekselet med en mynt (en tjuer funker best) og skift.

Jeg jobber i sportsbutikk selv og dette fikk vi beskjed om på Polarkurs som var for en måned siden. :)

Tenker du på batteriet i sensoren eller klokka? Er enig med deg når det gjelder sensoren, der bruker jeg en mynt for å åpne selv, men kan ikke skjønne hvordan du får til det med selve klokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på batteriet i sensoren eller klokka? Er enig med deg når det gjelder sensoren, der bruker jeg en mynt for å åpne selv, men kan ikke skjønne hvordan du får til det med selve klokka.

Jeg mente selve klokka, ja. :)

Jeg kjøpte min første pulsklokke for 2 uker siden, så jeg har ikke gjort det selv, men det skal visstnok være ganske enkelt.

Ser at det er et hakk, eller hva jeg skal kalle det, i min FT60, så det er mulig man skal stikke tjueren inn der og skru opp?

Jeg må sjekke det ut i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...