Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har tidligere gått ned fra 99kg til 73kr - hvor jeg er i dag.

For ett år siden var jeg på 68kg. Og det er der jeg ønsker å være.

Vet ikke helt hvordan det er, men har tidligere hørt at en tommelfinger regel er at en bør være like tung som er høy. Altså jeg er 172 cm og bør veie rundt 72 kg. Sikkert en UTROLIG gammen regel men... :skratte:

Jeg er ikke stor lengre, men føler meg ikke så liten heller.

Nå har jeg startet med å være i aktivitet og trene - i større grad enn før. De 20kg jeg har gått ned før har primært gått på matinntak. Total endring i kostholdet og har endret livsstil.

Nå har jeg gått opp noen "kjæreste-kilo".. sånne man får når kjærestepar blir sittende inne og kose seg i hverandres nærvær.

Men det virker ikke til at jeg går ned i vekt selv om jeg har trent mer siden starten på høsten.

Jeg trener etter lysten og variasjonen. Skal ha inn 3 økter i uka. men varierer med hva jeg gjør.

Alt fra flere timers fjellturer, jogge, zumba, kondistrening, styrke osv.

Hva gjør jeg feil? Eller hva kan jeg gjøre bedre for at vekten skal bli enig med det jeg vil? :kjefte:

Setter pris på input - da jeg er helt grønn på dette med trening :skravle: THANKS!

Endret av Keika
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok sjå på kosthaldet ditt, då. Særleg om du har fått kjærastkilo, då er det nok kosemengda du er nøydd å sjå på.

Skrevet

Hei!

Ja, kjæreste kilo har mye med kosthold å gjøre..

Men pr nå så er det ingen slike inntakt lengre... men kiloene forblir. Derfor jeg lurer på hva jeg kan gjøre :)

Nå har jeg et stramt kosthold og har økt aktivitetsnivået mye. Med vekta har ikke gått ned. Jeg spiser ikke godterier og brus. Jeg spser grønnsaker og sunn mat. Og helst ikke så alt for mye i volum.

Takk for svar! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...