AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Vi skal ut på langtur å kjøre og iphonen min ble ødelagt så jeg måtte levere den til reparasjon og har fått utdelt en eldgammel nokia som kun kan sende sms og ringe... Nå skal vi som sagt kjøre langt og til mange steder vi ikke har vært før og vi er blitt vant til å ha kjørebeskrivelse/"gps" på iphonen, så syns jo det var veldig kjedelig å få en så elendig lånetelefon uten muligheter. Vi har ikke mulighet for å låne gps eller kjøpe, eller kjøpe ny iphone mens vi venter og vi har ikke printer så vi får ikke printet ut kart og ingen av oss er noe god på kart og det er vanskelig å finne en gateadresse på et kart når man ikke aner hvor i alle dager den er. Noen tips???
Kamikatze Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 (endret) Skriv av veibeskrivelsen med en blyant? Les av kilometertelleren? Slutte å kjøpe produkter fra verstingen innen planned obsolescence? http://www.youtube.com/watch?v=I5DCwN28y8o Endret 23. november 2011 av Kamikatze 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Har sånn beskyttelse på og jeg har ikke kjøpt den selv. Men greit... Har skrevet ned kjørebeskrivelse for hånd, men er livredd for å ikke finne frem og vi skal noe viktig.
Kamikatze Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 (endret) Få tak i noen som er medlem av NAF, og lån veiboka - eller andre veikart? Vanskelig å kjøre feil etter NAF og ENIRO sine detaljerte reisebeskrivelser. Det må være når du er vel fremme, eventuelt. Og da er det bare å praie en taxi, og legge dere på hjul etter den. Riv ut kartsidene fra telefonkatalogen? Tegne bykartet av fra monitoren med blyant og matpapir? Bruk lånemobilen og ring dem dere skal til når dere nærmer dere. De fleste vet hvor de bor... Endret 23. november 2011 av Kamikatze 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 Få tak i noen som er medlem av NAF, og lån veiboka - eller andre veikart? Vanskelig å kjøre feil etter NAF og ENIRO sine detaljerte reisebeskrivelser. Det må være når du er vel fremme, eventuelt. Og da er det bare å praie en taxi, og legge dere på hjul etter den. Riv ut kartsidene fra telefonkatalogen? Tegne bykartet av fra monitoren med blyant og matpapir? Bruk lånemobilen og ring dem dere skal til når dere nærmer dere. De fleste vet hvor de bor... Jeg kan jo ikke ringe og få detaljert kjørebeskrivelse i 1,5 time? Eller 8 timer for den slags skyld.. Ringe tv-kanal i en annen by og si "hei vi skal kjøre fra by til kontoret deres i annen by?"... Har skrevet fra google maps og printet ut kart, men det er jo langt ifra så man ser jo ikke småveier, avkjørsler og sånn. Vi har ikke akkurat råd til å praie en taxi og legge oss bak, da hadde vi jo hatt råd til gps også.. Men syns de kunne hatt hvertfall litt bedre løsning for lånetelefon, for han sa det kunne ta opptil 3 mnd å få iphonen tilbake, så det er jo litt uvant i 3 mnd når man er vant til å ha kamera, gps, video, lydopptak, kalender, vekkerklokke (lyden!!! våkner kun av den kjente lyden) og alt sånt så skal man plutselig kunne bare ringe og sms og kjøpe inn alt annet man egentlig har på telefonen.
Gjesten Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Hehe jeg må flire litt av dette, hvordan overlevde man i gamle dager? Kjenner du ingen som har en kartbok? Eventuelt så får du zoome inn litt på gule sider/google maps og printe ut flere sider. Ellers er vel veibeskrivelsene der ganske detaljerte selv om bildene er langt fra?
Henkie Skrevet 23. november 2011 #7 Skrevet 23. november 2011 Gå på biblioteket. Google reiseruten, og print ut. Verden stopper ikke når iphonen må på rep. Det blir for dumt...
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #8 Skrevet 23. november 2011 Jo verden stopper. Merker at jeg aldri hadde klart meg primitivt. Haha. La oss håpe strømmen ikke forsvinner... Kjenner ingen som har kartbok nei, her er hele omgangskretsen modernisert. Haha, vi får prøve oss frem. Har nå hvertfall skrevet ned ganske mye...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå