Gå til innhold

Alternativ underlivsvask?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt en del soppinfeksjon i det siste, men har klart å ta knekken på de. Når jeg imidlertid begynner å vaske meg igjen med underlivssåpe kommer den litt tilbake (dr. greve, lactacyd). Så jeg lurer på om jeg kan fikse sammen en underlivssåpe selv av noe annet. Har prøvd å vaske kun med vann, men jeg føler meg ikke nyvasket, og det lukter jo ikke sååå deilig heller.

Videoannonse
Annonse
Gjest shirelle
Skrevet

trodde lactacyd var bra jeg :( Skulle faktisk kjøpe den i morgen.

Men hvis man får sopp av den og, så må jeg også finne noe annet..

Skrevet

Babyolje kanskje? Finnes en som skummer litt. Synes Asan er veldig fin selv, har vært litt plaget med allergier av enkelte såper og shampoer. (Ikke at jeg bruker shampo nedentil, men hudsensitivitet generelt).

Skrevet

shirelle: Er individuelt hva man tåler, så selv om jeg ikke tåler det så kan det hende du gjør det :) Lactacyd funket bra for meg før soppinfeksjonene begynte, men etter jeg først fikk min første soppinnfeksjon er det jo så utrolig lett å få det tilbake :kjefte:

Ildra: funker babyolje mot lukt da? og er det noe bra å bruke i underlivet?

Skrevet

Du skal bruke: Ingenting!

Kun vann.

• Liker 5
Gjest shirelle
Skrevet

Tar ikke sjansen på å prøve den likevel :gjeiper:

Kanskje det går an å vaske seg med jojoba-olje.

Skrevet (endret)

Jeg har brukt babyolje i dusjen. (Og den fjerner svettelukt iallefall!) Den skummer litt som såpe og lukter ikke blomster, litt særpreget lukt. Men den fjerner skitt og huden blir veldig myk. Bruker det ofte som dusjsåpe om sommeren når huden får mye sol, fikk huden på underarmene mine til å gå fra litt grovaktig til silkemyk etter en stund (jeg er flink til å glemme fuktighetskrem).

Men har ikke brukt som intimsåpe, ville tro den er mild nok siden det er "overall" babyvask den er myntet på.

Endret av Ildra
Skrevet

Hvis det lukter vondt av underlivet ditt må du gå til legen.

• Liker 2
Gjest shirelle
Skrevet

Jojobaolje er antifungal leste jeg på google :) dvs at den motvirker sopp. Hvis det stemmer da :) Jeg har jojobaolje, så jeg skal prøve den når jeg dusjer. Men blir kanskje litt kliss..

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker ACO Intimate Care cleansing oil (fra apoteket). Mild, deilig og rengjør bra. Anbefales!! :-)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Støtter opp om en annen person her; hvis underlivet lukter vondt når du vasker med vann, skal du gå til legen hvis det ikke stabiliserer seg.

Underlivssåpe er en HELT unødvendig ting, men som man desverre blir litt "avhengig" av.

Underlivet ditt har en naturlig ph-balanse, som gjør at ingen farlige bakterier kan overleve der. Det er derfor vi blir forklart at "vagina er selvrensende".

Men når man bruker intimsåpe, har denne en ph-verdi som er tilnærmet din ekte ph-verdi, og kroppen din slutter å gjøre noe selv, og lar intimsåpa gjøre jobben. Og når du slutter med såpa og bare brukr vann, har du litt gufsen lukt regner jeg med. Men så fort underlivet får justert seg til normalt skal det gå over.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk bruker intimsåpe altså.

• Liker 2
Skrevet

Vel, jeg bruker intimsåpe bakest. Å ikke vaske seg med såpe der er ekkelt og uhygenisk og man får lettere UVI og sopp.

Babyolje er billig mineralolje, ikke bruk det noe sted. Jojobaolje eller en annen god, naturlig olje er fin å bruke hvis man er plaget med kløe.

Skrevet

Bruker du tamponger og/eller engangsbind? Jeg vil i så fall anbefale å skifte til menskopp/tøybind. Evt spesialtamponger fra apotek. Jeg slet med sopp, men da jeg gikk over til kopp og tøy ble det bedre. Hvis jeg bruker engangs kommer det tilbake.

Skrevet

Støtter opp om en annen person her; hvis underlivet lukter vondt når du vasker med vann, skal du gå til legen hvis det ikke stabiliserer seg.

Underlivssåpe er en HELT unødvendig ting, men som man desverre blir litt "avhengig" av.

Underlivet ditt har en naturlig ph-balanse, som gjør at ingen farlige bakterier kan overleve der. Det er derfor vi blir forklart at "vagina er selvrensende".

Men når man bruker intimsåpe, har denne en ph-verdi som er tilnærmet din ekte ph-verdi, og kroppen din slutter å gjøre noe selv, og lar intimsåpa gjøre jobben. Og når du slutter med såpa og bare brukr vann, har du litt gufsen lukt regner jeg med. Men så fort underlivet får justert seg til normalt skal det gå over.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk bruker intimsåpe altså.

Jeg er en person som svetter mye, og føler derfor at jeg må bruke intimsåpe for å bli ren. Og som en annen her sier, så kunne det ikke falt meg inn å ikke bruke såpe "der bak"...

Men hvor lang tid vil det ta før underlivet "justerer" seg da?

Skrevet

Vel, jeg bruker intimsåpe bakest. Å ikke vaske seg med såpe der er ekkelt og uhygenisk og man får lettere UVI og sopp.

Babyolje er billig mineralolje, ikke bruk det noe sted. Jojobaolje eller en annen god, naturlig olje er fin å bruke hvis man er plaget med kløe.

Når du vasker deg i rumpa kan du jo bruke vanlig fettløsende såpe.

Skrevet

jeg bruker aldri såpe nedentil, og jeg lukter ikke vondt :P har heller aldri sopp :)

Skrevet

Når du vasker deg i rumpa kan du jo bruke vanlig fettløsende såpe.

Ja, selvfølgelig, men det er ikke alle som tåler det.

jeg bruker aldri såpe nedentil, og jeg lukter ikke vondt :P har heller aldri sopp :)

Æsj, tror du tarmbakterier forsvinner med bare vann?

Skrevet

Ja, selvfølgelig, men det er ikke alle som tåler det.

Æsj, tror du tarmbakterier forsvinner med bare vann?

Hun mener sikkert fremme selvfølgelig altså "musa".

Man skal ikke bruke såpe i underlivet, kun vann. Men bak, altså i rumpa, mellom skinkene, eller hva du nå vil kalle det, DER skal det selvsagt brukes såpe. Men det trenger ikke å være intimsåpe. Man kan bruke vanlig såpe i stumpen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...