Gå til innhold

Å ikke klare å snakke om sorgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er det fire måneder siden terroren på Utøya, som jeg som AUFer ble veldig berørt av. For en uke siden hadde min avdøde venninne bursdag, hun skulle blitt atten år. Dette kombinert med en del stress på skolen gjør at jeg har hatt det ganske tungt i det siste. Jeg tenker mye på det som skjedde den dagen og er mye trist.

Greia er at jeg studerer i England nå, og ingen av mine venner her vet om at jeg sliter på grunn av dette. Jeg vet ikke hvor mye kjennskap de har til saken i det hele tatt. Og jeg har et behov for å snakke om det. Men når de spør hvorfor jeg er trist (for de legger jo merke til det) så klarer jeg rett og slett ikke å snakke om det.

Jeg vet ikke hvorfor dette er så vanskelig for meg. Etter 22 juli tenkte jeg at jeg aldri ville ha problem med å skjule følelsene mine igjen, siden jeg sørget så mye offentlig. Men nå er det så annerledes. Det er rart å skulle formulere følelsene mine på Engelsk, og jeg er redd for at de ikke skal forstå. At de ikke skal skjønne hvor tøff denne dagen faktisk var for meg. Og hvordan skal jeg begynne liksom? "Vennene mine ble skutt på av en gal massemorder mens jeg satt trygt hjemme i sofaen, derfor er jeg trist"?

Uff, jeg vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden. Men jeg trenger å fortelle dem det snart. Noen som har råd til meg? Bare hoppe i det og fortelle dem det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke så stor problem med å utrykke sorgen din som du gir deg ut for. Du har faktisk skrevet på et nasjonalt forum med flere tusen lesere at du sliter med å snakke om sorgen din. men du skriver alikevel hvorfor og hva. så tror nok at problemet ditt sitter mest i egen vilje.

Skrevet