pleiepike Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Hei! Jeg har i det siste sittet med tanken på å sy min egen bunad. Selvom jeg er bosatt i agder, ønsker jeg en bunad fra Vestfold siden min familie er derfra. Jeg vet dette er tidkrevende. Har aldri sydd noe siden kunst og håndtverk på grunnskolen, men det er jo da en utfordring jeg er villig til å takle. Noen sier jeg må ha kurs når det gjelder å sy denne type bunad. Er det noen som har litt peiling på dette?? På forhånd, takk!
Inger88 Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 Tror det lureste er å ta et kurs, så du vet hvordan du skal montere den. Tror det er litt vanskelig å gjøre det på egenhånd viss en ikke har gjort det før.
Shadee Skrevet 29. november 2011 #3 Skrevet 29. november 2011 Jeg har sydd bunad til meg selv :-) Utrolig gøy! På kurset jeg tok var det alt fra nybegynnerere, som meg, til de som hadde sydd ett par stykker.. så har inntrykk av at det er vanlig å gå på kurs, med mindre man er veldig god da :-) Det er, i allefall på min bunad,veldig mye brodering og det er viktig å få det riktig. Jeg hadde heller ikke sydd siden ett forkle på barneskolen, men det gikk :-) Må legge til at jeg aldri i verden hadde klart noe som helst uten kurs.. Lykke til med bunad! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå