Gå til innhold

Barn som har bursdag mellom jul og nyttår!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi fyller 6 år i romjula, hun går i første klasse og skal be alle jentene i klassen i bursdagen sin. Men jeg er så usikker på når jeg skal ha selskapet.. kanskje det er litt rart å ha selskapet i romjula? Folk har kanskje andre planer.. Er det bedre å vente til skolen har begynt igjen? Er litt redd for at folk misforstår og tror hun fyller 7 da.

Videoannonse
Annonse
Gjest Surrehodet
Skrevet

Inviter dem i Januar du, skriv " Vil invitere deg til feiringen av min 6 års dag" Problem solved.

Og så kan du kvitte deg med restene av julebaksten på samme tid.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vi har bursdag for eldste første helg etter jul. Du kan jo skrive at selve dagen var den xx, mens festen er den xx.... Pluss hvor mange år hun blir i invitasjonen.

Endret av Caramba
Skrevet

Jeg får skrive det ja :)

TS

Skrevet

Neste år kan du kanskje feire dagen i begynnelsen av desember? Det er ofte litt enkelere :)

Skrevet

Vi feirer tidlig i desember for å unngå 2 altfor tette gavedager. Barnet her har bursdag den 23.

Skrevet

Inviter til januar og skriv "Jeg/NN hadde bursdag xx.12.11 og skal feire nå.....". Neste år kan du kanskje feire i begynnelsen av desember?

Skrevet

Her har det gått helt fint å feire i romjulen. Var litt redd for at det skulle komme for få gjester pga. alt som skjer da, men det har faktisk virket som at mange barn har sittet hjemme i flere dager da og er veldig klar for å komme i selskap (foreldrene synes kanskje det er godt med en pause også;)

De som ikke har kunnet komme har som regel vært barn som har skilte foreldre, og som ofte er hos den andre forelderen da, men det har bare vært et par som ikke har kommet.

Jeg må si det er en super tid å ha bursdagsselskap på. Huset er rent og ryddig, pyntet og koselig, og jeg har alltid noe godt i kakeboksene så jeg kan spe på med, så slipper jeg kanskje unna med en kake mindre. Bursdagen har alltid vært preget av glam og glitter, og litt ekstra koselig enn ellers på året, synes jeg.

Hos oss er det 30.desember, forresten.

Skrevet

Jag har en kollega vars barn fyller år i romjulen.

De har tagit firandet en av dagarna före jul, 21 eller 22 december. Alla föräldrar har varit glada över att få en kväll (om det tas på en vardag) eller några timmar på helgen att förbereda julen utan att ha barnen med på mathandling, julegaveshopping eller sista julstädandet.

Jag har vid två tillfällen bjudit in grannarnas barn på "pepparkakor, saft och julfilm" två-tre dagar före jul. Riktigt uppskattat av alla föräldrar som kommit över på en kopp kaffe, pepparkakor och glögg när de ska hämta barnen.

Ta det före julen om du vill att många ska komma.

Skrevet

En venninne av datteren har bursdag i romjulen. De har praktisert to forskjellige løsninger: Feiret en dag FØR jul, eller feiret på selve dagen.

I år håper jeg inderlig at bursdagen kommer før jul....

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg har bursdag rundt den tiden, og løsningen da var å invitere unger på bursdag helga etter skolestart. Var ikke rart det =)

Skrevet

Jeg tror jeg ville valgt å feire en av dagene rett før jul. De fleste barn er jo da veldig gira på at jula skal begynne, og foreldre setter pris på noen timer der de kan styre og handle uten å ha med barna over alt.

I romjula liker i alle fall min familie å ta det rolig. Det holder lenge å ha de faste greiene med middag hos mormor, dagstur for å besøke morfar, skitur til hytta og sånne greier.

Og rett etter nyttår er det ørten barn som har bursdag uansett (sånn har det i alle fall vært her omkring, det er alltid noen stykker som har bursdag første uka, typisk nyttårsbarngreie). Og ungene har dessuten spist godteri og julekaker i en evighet.

Skrevet

Jeg har bursdag i romjula, og mens jeg gikk på barneskolen pleide jeg å ha barneselskapet på kveldstid en av de siste dagene før juleferien begynte.

Da tok vi jula på forskudd, med flott dekorerte pepperkaker, julepyntet hus osv. Pleide å være flotte bursdager det!

Skrevet

Her feirer vi i midten av desember, for å unngå at barnet blir seks samtidig som klassekamerater blir syv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...