Gjest Anonymous Skrevet 18. mai 2002 #1 Skrevet 18. mai 2002 Savner gode oppskrifter på kaker/paier med rabarbra i. Er det noen som har noe snadder til meg?
Lemon Skrevet 19. mai 2002 #2 Skrevet 19. mai 2002 Hva med rabarbra suppe som serveres sammen med vaniljekrem, yogurt eller is? Det er snadder 12
Olivia Skrevet 19. mai 2002 #3 Skrevet 19. mai 2002 koker rabarbraen bare jeg, til den blir grøtete og spiser den som den er..men honning kanel sitronsaft eller sitronmelisse.. mmmmm...nå kn jeg snart ta rabarbraen i hagen
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2002 #4 Skrevet 20. mai 2002 Tusen takk for tipsene, men jeg liker så godt å bake. Er det ingen som har en god pai eller kake, da?
Gjest svenskbrud Skrevet 20. mai 2002 #5 Skrevet 20. mai 2002 http://www.icakuriren.se/mat/receptlista.h...la&av=&asok=yes http://www.tasteline.com/search/searchResu...e.x=9&image.y=8 Här har du två sidor med rabarberrecept.12
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2002 #6 Skrevet 21. mai 2002 Tusen takk, Annika! Jeg gleder meg til å bake og smake!
Isabel Skrevet 16. juni 2002 #7 Skrevet 16. juni 2002 Denne kaka her er så utrolig god, og MÅ bare smakes og prøves!!! Lag deig og kle forma: 400g mjøl 250g sukker 250g smør Litt vann 4 eggeplommer 3.ts bakepulver. Mix mykt smør/sukker/eggeplommer + litt vann. Arbeid mjøl/bakepulver raskt inn. Fyll: * Strø godt med sukker + kanel i bunnen. (Viktig for alle paier) * Fyll opp oppskåret rabarbra + rikelig med sukker/kanel + rosiner innimellom + rikelig med vaniljesukker (Viktig for smaken!!) Ordnes istand som en pai. Stek halvparten av tiden nederst i ovnen. Stek Godt!! Men ikke for godt! Bunnen må ikke bli tørr. Når noe avkjølt : pisk en boks seterrømme litt sammen med en gaffel og spre utover. Spises lunken (ikke sukker i rømmen) Klemz :D
Thomas Skrevet 22. juni 2002 #8 Skrevet 22. juni 2002 Det eneste rabrbra duger til er rabarbravin. Det tar på sin side så lang tid og er så mye arbeid at det er griere å gå på polet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå