Gå til innhold

Har jeg som sosialklient rett på julebidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jeg som sosialklient uten barn osv, rett på julebidrag?

hvor mye ca er det evt. vanlig å få?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jeg som sosialklient uten barn osv, rett på julebidrag?

hvor mye ca er det evt. vanlig å få?

Hva i f er julebidrag?

• Liker 4
Skrevet

Hva i f er julebidrag?

:klemmer:

• Liker 2
Skrevet

Hva er julebidrag, hvor får en det, NAV, eller?

Gjest Surrehodet
Skrevet

Jeg vil anta at det er avhengig av i hvilken kommune du oppholder deg. Om du har det trangt økonomisk er det nok bedre og kontakte Frelsesarmeen og/eller fattighuset om de har det hvor du bor.

• Liker 1
Skrevet

Kjem an på kva kommune du bur i, ja.

• Liker 1
Skrevet

julebidrag = litt ekstra penger til å dekke utgifter i forbindelse med jula :)

Skrevet

Det kommer, som de andre her sier, an på hvilke kommune du bor i. Det har nettopp vært et oppslag i avisen der jeg bor om at de skal ta bort julebidraget for sosialklienter for å spare penger. Det kan de bare gjøre for dette er visst er frivillig ordning kommunen har. Her tilsvarer julebidraget det samme som en ukes støtte fra NAV, det er i følge avisen 2000,-.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Åååh sånn som halv skatt hos oss på NAV?

Skrevet

Du kan søke om det, men det blir foretatt en individuell vurdering. De jeg kjenner som har fått det har fått rundt 2000 kroner.

Skrevet

har å lest at man skal kunne få bonus i desember . At de trekker fra det du skatter kan det være riktig?

Skrevet

har å lest at man skal kunne få bonus i desember . At de trekker fra det du skatter kan det være riktig?

Du skatter ikke av sosialstønad. Går du på dagpenger ol har du halv skatt i desember.

• Liker 1
Skrevet

Julebidrag??? :hakeslepp:

NAV-brukere flest får vel mer enn nok bidrag som det er og det ofte uten å løfte en finger.

Dette er en urimelig ordning som jeg håper avskaffes. De som virkelig trenger penger til mat kan gå til Frelsesarmeen og/eller Fattighuset, Fretex el.lign.

• Liker 3
Skrevet

NAV-brukere flest får vel mer enn nok bidrag som det er og det ofte uten å løfte en finger.

Dette er en urimelig ordning som jeg håper avskaffes. De som virkelig trenger penger til mat kan gå til Frelsesarmeen og/eller Fattighuset, Fretex el.lign.

Gi deg.. Sosialen og NAV er ikke det samme.

Skrevet

Gi deg.. Sosialen og NAV er ikke det samme.

I utbetaling mener jeg.

Skrevet

I utbetaling mener jeg.

De er jo det :fnise: Bare at noen ytelser er statlige og noen kommunale :)

Og, det er nok forskjell fra sted til sted, så ta kontakt med ditt navkontor, så får du svaret der :Nikke:

Skrevet

Dette gjelder vel kun dem som får sosialstønad, ikke andre som mottar stønader fra NAV. Det er snakk om noen få kroner til dem som har aller minst. Hvorfor skal private være de eneste som sørger for at disse får en nogenlunde hyggelig jul?

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

NAV-brukerne får ikke mere penger enn vi pleier å få netto til vanlig, du kan ta det heeelt med ro.

• Liker 1
Skrevet

En kompis av meg i oslo søkte om julebonus på et sosialkontor i Oslo en gang. (I den tia det faktisk var sosialkontor og ikke NAV-sosial). Han fikk en pose seigmenn sammen med det vanlige vedtaket sitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...